Ratchet & Clank: Planeta Veldin - solucja, opis przejścia, wszystkie zadania poradnik Ratchet & Clank
Ostatnia aktualizacja: 8 marca 2021
Na tej stronie poradnika do Ratchet & Clank znajdziesz opis zadań dostępnych na pierwszej planecie - Planeta Veldin (Planet Veldin). Dowiesz się co musisz zrobić i jakie rzeczy odblokujesz za wykonanie zadania. Na planecie Veldin będziesz musiał zrealizować kilka prostych zadań, a podczas ich wykonywania poznasz podstawy rozgrywki.
Szkolenie
Zadania główne:
- Udaj się do wesołego miasteczka / Head to the fairgrounds
Rzeczy do odblokowania:
- Granat Fuzyjny (Fusion Grenade)
Po rozpoczęciu rozgrywki czeka cię długa scena przerywnikowa, która wprowadzi cię w realia gry, Gdy dobiegnie końca, zyskasz wreszcie kontrolę nad głównym bohaterem. Twoim pierwszym zadaniem jest zbliżenie się do hologramu znajdującego się na wprost ciebie (w taki sposób gra informuje o konieczności użycia Omniklucza. Narzędzie to pełni w grze rolę broni do walki w zwarciu, a także służy do aktywowania mechanizmów i rozwiązywania prostych zagadek.
Wejdź w interakcję ze śrubą wskazaną przez ikonę by obniżyć statek. Musisz teraz wycelować kamerą we wskazane (migające na czerwono) miejsca. Będzie to najpierw zakończenie lewego skrzydła, następnie lewy silnik, a następnie silnik po prawej stronie. Po chwili otworzy się brama hangaru, a tobie dalsza droga. Zanim wyjdziesz z pomieszczenia nie zapomnij zniszczyć wszystkich okolicznych pudełek - dodatkowe śrubki zawsze są mile widziane.
Zignoruj w tym momencie zlokalizowaną na prawo rampę, która prowadzi na wzniesienie - by się po niej wdrapać, będą potrzebne Magnebuty (Magneboots), które zdobyć można w dalszej części gry (szczegóły znajdziesz w rozdziale "Wyposażenie"). Jako że nie ma tu zbyt wiele do zrobienia, skieruj się na wprost od hangaru. Po drodze czeka cię walka z pierwszym napotkanym w grze przeciwnikiem - wrogowie padną od jednego ataku wręcz.
Wkrótce dojdziesz do rozwidlenia - na lewo droga prowadzić będzie przez most, na prawo przez przepaść. W tym momencie nie jesteś w stanie przedostać się tą drugą trasą, skieruj się więc na most. Pamiętaj, iż barierki mostu da się zniszczyć by zyskać dodatkowe śrubki. Na moście znajdzie się także pierwsze leczenie (biała kulka zamknięta w przeźroczystym pudle), jeśli będzie ci potrzebne. Wdrap się na półki skalne i przeskocz na drugą stronę niewielkiej dziury.
Kieruj się cały czas przed siebie, eliminując wrogów i niszcząc napotkane pudła by zdobyć śrubki. Musisz dotrzeć do robota przypominającego Kapitana Qwarka, który stoi przy wejściu na teren treningowy, który jest twoim celem. Przeskocz przez ogrodzenia i wdrap się na górę. By móc kontynuować wędrówkę, stań na zielonym przycisku na ziemi, który aktywuje platformy. Jak nietrudno się domyślić, musisz wykorzystać je, by przedostać się na drugą stronę - nie spiesz się i skacz ostrożnie, nie ma tu żadnego limitu czasu.
Na kolejnej "arenie" musisz aktywować kolejny przycisk i po prostu zniszczyć pudełka, które się pojawią. Gdy to uczynisz, podejdź do i wejdź w interakcję ze sklepem, skąd kupić musisz swoją pierwszą broń - Granat Fuzyjny. Na ekranie zostanie wyświetlona informacja jak korzystać z nowego zakupu. Jeśli braknie ci granatów, po drodze znajdziesz kilka miejsc, gdzie ciągle pojawiać się będą żółte skrzynki zawierające amunicję. Przebij się przez bramę na wprost przy pomocy granatu i kontynuuj wędrówkę.
Teraz czeka cię walka ze spotkanymi już wcześniej przeciwnikami. Wykorzystaj dowolną broń, by się z nimi rozprawić, a następnie zniszcz kolejną blokadę przy pomocy granatu. Przeskocz przez lawę i przedostań się przez przeszkodę. Dotrzesz teraz do rozwidlenia dróg - idąc w prawo trafisz do ostatniej areny, jednak zanim to zrobisz zniszcz bramę po lewej stronie. Wejdź do wcześniej niedostępnego miejsca i zbierz wszystkie znajdujące się tam rzeczy. Znajdziesz tutaj między innymi swoją pierwszą Holokartę - więcej o nich przeczytasz w rozdziale "Holokarty".
Udaj się teraz przejściem po prawej stronie, a gdy trafisz na arenę rozpraw się ze wszystkimi wrogami - przy okazji (prawdopodobnie) zdobywając poziom (co zwiększy twoje punkty zdrowia o 10). Skieruj się na most, gdzie czeka cię przydługawa scena przerywnikowa, a po niej ciekawa zmiana.
Ucieczka Clanka
Zadania główne:
- Ucieknij z fabryki / Escape the factory
Etap ten aktywuje się zaraz po tym, jak zakończysz trening Ratcheta. Gdy skończy się seria scen przerywnikowych, skieruj małego robota w dół ekranu, aż dojdziesz do miejsca w którym zmieni się kamera. Uderz w zielony przycisk na ścianie i wejdź do nowo otwartego pomieszczenia.
Zbierz bombę leżącą na ziemi i ciśnij nią w kratkę wentylacyjną przed tobą. Na środku pomieszczenia znajduje się nowa zabawka (springbot), dostępna tylko podczas etapów Clanka. Zbierz robota przy pomocy "kwadratu" i rzuć go pod ścianę na końcu pomieszczenia. Teraz wystarczy tylko wskoczyć na niego, by dostać się na podwyższenie. Zbierz leżącą tam bombę i zniszcz kratkę wentylacyjną po prawej stronie, by przejść dalej.
Teraz czeka cię ucieczka przed wrogiem - nie próbuj nawet z nim walczyć, gdyż trzeba po prostu wziąć nogi za pas. Biegnij przed siebie unikając ataków robota - gdy będzie ciął laserem z jednego końca ekranu na drugi, przeskocz nad wiązką w momencie, gdy będzie prawie na środku. Pamiętaj też, by za wszelką cenę nie dać się "dotknąć" robotowi - zakończy się to wczytaniem punktu kontrolnego. Gdy na podłodze pojawią się "celowniki" unikaj ich biegając szybko z jednej strony na drugą. Wróg wkrótce zostanie unieruchomiony przez wodę - zbierz leżącą obok bombę i przedostań się do tunelu.
W nowym pomieszczeniu czeka na ciebie nowy robot, służący do zasilania mechanizmów (powerbot). Podnieś go i rzuć w pobliże cewki znajdującej się na prawo. Gdy otworzy się przejście, przejdź do kolejnego pomieszczenia.
Tutaj dla odmiany są dwa znane ci już roboty. Zbierz robota-sprężynę (springbot) i rzuć go w pobliże wzniesienia po lewej stronie. Następnie zbierz robota zasilającego, wskocz na górę i ciśnij go w okolicę cewki, by aktywować przejście. Wewnątrz małego pomieszczenia znajdziesz guzik, który trzeba wdusić uderzając w niego. Zeskocz na dół i przerzuć robota-sprężynę na drugą stronę, by wdrapać się na górę. Przejdź przez otwarty przed momentem most i wykorzystaj bombę, by przejść przez kratkę wentylacyjną.
Czeka cię kolejna ucieczka przed znanym ci wrogiem - tym razem jednak jego ataki będą szybsze i częstsze. Dotrzyj do końca tunelu i przedostań się do nowego pomieszczenia przy pomocy bomby. Zakończy to ten etap, po czym czeka cię kolejna seria scen przerywnikowych.
Powrót do garażu
Zadania główne:
- Wróć do garażu / Return to the garage
Rzeczy do odblokowania:
- Pożoger (Combustor)
Bohaterowie wreszcie są razem, a twoim celem będzie po prostu wrócić do garażu, w którym miejsce miał początek gry. Przez większość etapu napotykać będziesz święcące na zielono potworki, jednak zabijanie ich nie jest koniecznie - nie stanowią zagrożenia, a także nie dają śrubek.
Wkrótce dotrzesz do dość sporej przepaści, przez którą normalnie nie przeskoczysz - trzeba będzie wykorzystać linkę z hakiem. By móc ją aktywować, stań na krawędzi i skieruj kamerę do góry, na latający nad tobą obiekt. Wciśnij i przytrzymaj wskazany klawisz ("kółko"), a Ratchet przeleci na drugą stronę.
Czeka tutaj na ciebie nowa broń - Pożoger (Combustor). Będzie to przez najbliższe kilka chwil twoja podstawowa zabawka do eliminacji wrogów. Zniszcz okoliczne skrzynki by zyskać amunicję do spluwy, a następnie strzel w zielony przycisk po drugiej stronie przepaści, by otworzyły się drzwi, a następnie w kolejny zielony przycisk, by wysunąć kładkę. Zbierz amunicję do Pożogera do maksimum i udaj się przez nowo otwarte przejście.
Pojawią się tutaj nowi wrogowie, wyposażeni w broń palną. By nie dać się trafić, wykorzystaj uniki - możesz je aktywować przytrzymując klawisz R2 i naciskająć "krzyżyk", wskazując jednocześnie kierunek uskoku za pomocą lewego drążka. W czasie wykonywania uników możesz rzecz jasna strzelać, a także skakać drugi raz, zmieniając przy tym kierunek skoku. Opanuj tą sztuczkę jak najszybciej, gdyż jest ona niezbędna w walce.
Załatw wroga i przedostań się na drugą stronę zniszczonego mostu korzystając z linki z hakiem. Oczyść okolicę z wrogów i zniszcz liczne skrzynki, a następnie skieruj się w stronę przepaści. Trzeba będzie ponownie wykorzystać linkę z hakiem - złap się pierwszego obiektu, "przehuśtaj" się do przodu, puść się i chwyć następny zaczep. Dostań się w ten sposób na drugą stronę.
Czeka cię tutaj starcie ze swego rodzaju mini-bossem - statkiem Blargów. Wykorzystaj skały dzielące was do skrywania się przed seriami wroga i wyprowadzaj ataki gdy statek "przeładowuje" broń. Pamiętaj też, iż możesz skorzystać z granatów, które zadają znacznie większe obrażenia niż Pożoger. Wróg po chwili okładania go powinien eksplodować, a w miejscu w którym był pojawią się obiekty do podczepienia się linką z hakiem. Przedostań się na drugą stronę przepaści.
W oddali będzie widać wejście do hangaru. Udaj się tam, gdzie czeka cię starcie z grupą wroga i kolejnym statkiem Blargów. Załatw najpierw wrogów na ziemi, a gdy zostanie sam statek wykorzystaj możliwość swobodnego poruszania się (i robienia uników) by nie dać się trafić i atakuj przeciwnika. Gdy ostatni wróg padnie, wejdź do hangaru, co aktywuje serię scen i zakończy ten etap.