Ratchet & Clank: Deplanetiser, powrót - solucja, opis przejścia, zadania poradnik Ratchet & Clank
Ostatnia aktualizacja: 8 marca 2021
Na tej stronie poradnika do Ratchet & Clank znajdziesz opis zadań dostępnych na planecie - Deplanetiser (Deplanetiser - revisit). Powrót na stację Deplanetiser, a zarazem ostatnia lokacja w grze. Miejsce to w sumie niczym się nie różni od twojej ostatniej wizyty. Jedyna znacząca zmiana to fakt, iż tym razem bohaterowie będą razem, przez co Ratchet będzie w stanie wykorzystać wszystkie swoje zdolności.
Zadania:
- Znajdź stabilizator grawitacyjny
- Udaj się do rdzenia
- Wyłącz stabilizator grawitacyjny
- Powstrzymaj Kapitana Qwarka
- Pokonaj Dr. Nefariousa
Znajdź stabilizator grawitacyjny
Gdy tylko odzyskasz kontrolę nad postacią, skręć nieznacznie w lewo i udaj się na wprost - pod schodami znajdziesz złoże Raritarium. Wyczyść okolicę z pudełek, zajrzyj do sklepu, a następnie stań na świecącym przycisku znajdującym się na wprost zamkniętych drzwi i aktywuj zdobyty na poprzedniej planecie gadżet, Holoprzebranie (Hologuise). Dzięki temu Ratchet będzie w stanie zmienić się w Kapitana Qwarka i będzie mógł przemykać niezauważony.
Jest to o tyle ważne, iż gdy wrogowie wykryją twoją obecność i wcisną przycisk na świecącym na czerwono panelu, który znajdziesz w większości pomieszczeń, Ratchet utraci całe zdrowie i trzeba będzie zacząć od punktu kontrolnego. Skakanie, aktywowanie broni, czy atakowanie wyłącza kamuflaż, lecz można go ponownie aktywować.
Otwórz drzwi i przejdź dalej. Zniszcz pudełka, wskocz na górę i aktywuj ponownie kamuflaż, by otworzyć przejście. Idź tunelem w lewo, a gdy dotrzesz do pola siłowego, pomachaj znajdującemu się po drugiej stronie strażnikowi (wciskając "kółko"), po czym zdejmie on pole siłowe. Obok niego znajduje się wspomniany panel kontrolny, który jest w stanie załatwić cię jednym ciosem.
Zignoruj wroga i pobliskie skrzynie i udaj się w stronę kolejnych drzwi z przełącznikiem z ikoną Holoprzebrania. Wejdź do środka i podejdź do stopnia. Poczekaj, aż strażnik się odwróci, wskocz na górę i ponownie aktywuj kamuflaż. Idź prosto i pomachaj strażnikowi, by zdjął pole siłowe. Dalsza część jest zablokowana przez lasery, które znikną wtedy, gdy w okolicy nie będzie wrogów. Rozpraw się więc z przeciwnikami, pamiętając, by nie dopuścić żadnego do panelu kontrolnego.
Skieruj teraz kamerę nad jedną z atrap planet, gdzie znajdziesz zielony przycisk (obrazek powyżej). Strzelając w niego z sufitu wysunie się "drabinka", po której będzie trzeba wdrapać się na górę. Zrób to, a następnie przeskocz po ruchomych platformach na drugą stronę, gdzie znajdziesz Złotą Śrubkę.
Oczyść pomieszczenie z pudełek, a następnie zniszcz wszystkie atrapy planet znajdujące się po bokach pomieszczenia - dzięki temu otrzymasz trofeum "Śmierć Cywila" (Character Assassination). Gdy wszystko już tu zrobisz, skieruj się w stronę kolejnych drzwi, aktywuj kamuflaż i udaj się w dalszą drogę.
W kolejnym pomieszczeniu trafisz do miejsca z przepaścią, nad którą przedostać można się skacząc po platformach. Poczekaj, aż wróg się odwróci i wskocz na pierwszą platformę i aktywuj kamuflaż. Gdy wróg znów się odwróci powtórz proces, by dotrzeć do kolejnej platformy. Poczekaj aż wróg będzie skierowany ku tobie i mu pomachaj, by otworzył przejście. Gdy się odwróci wskocz przez drzwi i aktywuj kamuflaż, a następnie udaj się do pomieszczenia na wprost.
Jest tutaj kilku wrogów, których trzeba pokonać. Zbliż się do "panelu oczyszczania", a następnie załatw znajdującego się przy nim wroga. Rozpraw się z resztą przeciwników w taki sposób, by żaden z nich nie zdołał aktywować zabójczego mechanizmu. Gdy się ich pozbędziesz, udaj się na wprost od zablokowanych drzwi, wdrap się po belkach na górę, odwróć się i wskocz na kolejne belki, by dostać się na platformę.
Będąc na górze odwróć się w lewo, gdzie znajdziesz kolejne belki do wspinania się. Wykorzystaj je, by przedostać się na drugą stronę. Uważaj jednak, gdyż w okolicy pojawi się wróg. Poczekaj, aż schowa się za którymś z pudełek, a następnie wyskocz na górę i aktywuj kamuflaż. Załatw wroga, gdy oddali się od panelu z pułapką, zniszcz okoliczne skrzynie i przejdź do kolejnego pomieszczenia.
Zeskocz na dół, ustaw się przy terminalu z pułapką i zacznij eliminować wrogów tak, by nie dali rady go aktywować. W ciągu kilku chwil pojawi się kilka kolejnych grup wrogów, z którymi musisz się rozprawić. Gdy oczyścisz pomieszczenie z wrogów, zniszcz pozostałe skrzynie i udaj się do wejścia na wprost, by wyjechać windą na górę.
Kolejne pomieszczenie i ta sama zasada - załatwić wrogów zanim ci aktywują panel. Gdy się ich pozbędziesz, stań na środku pomieszczenia i zwróć kamerę w stronę przejścia, którym tu przybyłeś. Na lewo od niego znajdziesz kilka ustawionych na sobie skrzyń świecących się na niebiesko. Wdrap się po nich na górę, a następnie wykorzystaj poręcze, by wyjść jeszcze wyżej. Teraz przeskocz po ruchomych kładkach, by zebrać Złotą Śrubkę.
Skieruj się teraz do kolejnego przejścia otwieranego przy pomocy Holoprzebrania. Jest ono podobne do jednego z poprzednich, przez które przechodziłeś - musisz dostać się na drugą stronę, skacząc po platformach gdy wróg jest odwrócony tyłem. Tutaj jeszcze musisz uważać, by nie wpaść w minę. Gdy doskoczysz do ostatniej platformy, pomachaj wrogowi, by otworzył przejście.
W kolejnym pomieszczeniu trzeba będzie się wspiąć na magnetyczną ścianę po lewej stronie. Jest ona wypełniona licznymi pułapkami. Miny trzeba po prostu omijać, a promienie świetlne najłatwiej jest przejść wtedy, gdy podążasz bezpośrednio za nimi, tj. zaczynając marsz w momencie, gdy pierwsza wiązka znika. Przejdź na drugą stronę i załatw czekającego tam wroga.
Zanim jednak udasz się w dalszą drogę, zbierz kryształy ze złoża Raritarium zlokalizowanego przy zejściu ze ściany magnetycznej. Uzupełnij amunicję w sklepie i wykorzystaj kryształy do ulepszeń, gdyż w kolejnym pomieszczeniu czeka cię ekstremalna sieczka.
Ustaw się przy terminalu z pułapką i otwórz ogień - pamiętaj, by nie dopuścić żadnego wroga do terminala. Przeciwnicy będą pojawiać się falami, więc miej się na baczności i nie odchodź od terminala dopóki nie będziesz mieć pewności, że okolica jest czysta. Gdy walka dobiegnie końca pozbieraj wyrzucone przez nich przedmioty.
Zbliż się teraz do terminala z Zagadką Intruzera - prawidłowa kombinacja widoczna jest na powyższym obrazku. Musisz teraz wrócić się o kilka pomieszczeń, kierując się cały czas na wprost, eliminując po drodze wrogów, aż trafisz do sali z pomnikami. Czeka cię tu kolejne duże starcie, po którym odblokowane zostanie nowe przejście - udaj się więc tam.
Udaj się do rdzenia
Przebij się przez tabuny wrogów w tunelach, aż w końcu trafisz na w miarę otwartą przestrzeń. Wyczyść wrogów w okolicy, a następnie aktywuj mechanizm znajdujący się na prawo od pola siłowego blokującego dalsze przejście - wysunie to kładkę i zdejmie wspomniane pole siłowe. Załatw kolejną dużą grupę wrogów.
Teraz musisz odnaleźć magnetyczną ścianę prowadzącą do góry - znajduje się w południowo-wschodniej części pomieszczenia. Na jej końcu znajdziesz holokartę do zebrania. Teraz udaj się w pobliże przejścia prowadzącego dalej (obok jest sklep). Stań na wprost tunelu, odwróć się w prawo i zlokalizuj dwie skrzynie (większą i mniejszą) stojące tam. Wdrap się po nich na górę, a następnie na wzniesienie, gdzie znajdziesz jedną z kart ŻUBR-a, a dokładnie numer VII.
Wyłącz stabilizator grawitacyjny
Zeskocz teraz na dół, uzupełnij zapasy w sklepie i przebiegnij przez tunel. Na jego końcu jest winda - skorzystaj z niej, by trafić w pobliże kolejnej Zagadki Intruzera. Prawidłowa kombinacja widoczna jest na obrazku powyżej. Rozwiązanie tej zagadki załączy scenę przerywnikową, po której nastąpi walka z bossem.
Powstrzymaj Kapitana Qwarka
Walka z Kapitanem Qwarkiem jest dość nietypowa, gdyż dysponuje on podobnym sprzętem do twojego. Samo starcie, jak większość walk z bossami w grze, dzieli się na dwa etapy. Podczas pierwszego boss będzie cię po prostu atakował - czy to przy pomocy pistoletu plazmowego, czy rzucając na ziemie granaty, które wywołują fale uderzeniowe. Pierwsze ataki da się unikać pozostawiając w ruchu, a fale uderzeniowe nic ci nie zrobią, jeśli w odpowiednim momencie podskoczysz.
Druga faza następuje w momencie, gdy Kapitan Qwark utraci trochę zdrowia. Rzuci on wtedy na ziemię kulę Groovitron, która zmusi sterowaną przez ciebie postać do tańca. Nie będzie można strzelać, a jedynie poruszać się na boki i skakać. By przerwać efekt kontroli udaj się na środek areny i po prostu wleć w kulę dyskotekową, co przywróci starcie do "etapu pierwszego".
By pokonać wroga możesz skorzystać z pomocy Pana Zurkona i Protonowego Dudnika - obie te bronie będą w stanie ranić wroga wtedy, gdy ty będziesz wykonywać inną akcję. Kapitan Qwark powtórzy jeszcze manewr z Groovitronem kilka razy, jednak efekt łatwo jest przerwać. Okładaj bossa tak długo, aż jego pasek zdrowia spadnie do kilku procent, co przerwie starcie i wywoła serię scen przerywnikowych.
Pokonaj Dr. Nefariousa
Kolejne starcie z bossem, a zarazem ostatni etap w grze. Rozpoczyna się ślizgiem po szynie - musisz po prostu podążać przed siebie, tak, by bezpiecznie dostać się na drugą stronę. Przy pierwszym zejściu się szyn przeskocz na tą po lewej stronie, zniszcz kilka min i przeskocz nad przepaścią przy pomocy linki z hakiem.
Na kolejnym zejściu się szyn znów przeskocz na lewo. Gdy dojedziesz do przepaści wykorzystaj ponownie linkę z hakiem, by dotrzeć do kolejnej szyny. Przeskocz teraz trzykrotnie na szyny znajdujące się po prawej stronie, a następnie przedostań się przez przepaść przy pomocy linki z hakiem. Pozostało rozbicie kilku min, przeskoczenie nad przepaścią i na końcu zmiana szyny na prawą, po czym dotrzesz do końca ślizgu i rozpocznie się właściwe starcie.
Walka z Dr. Nefariousem nie jest przesadnie trudna. Musisz po prostu pozostawać cały czas w ruchu (do czego przyda się Plecak Odrzutowy), unikając jego ataków i wyprowadzając własne. Po utracie określonej ilości punktów zdrowia wróg postanowi zregenerować życie czerpiąc zasilanie z gwiazdy znajdującej się w tle. Nie ma tutaj żadnej specjalnej taktyki, by mu w ty przeszkodzić - nie przerywaj ognia, wróg nie będzie w stanie nic zregenerować, a po kilku sekundach zostanie odrzucony od gwiazdy, co ogłuszy go na kilka sekund.
Na polu walki pojawią się co jakiś czas wrogowie, jednak na tym etapie nie stanowią absolutnie żadnego zagrożenia - nawet nie zauważysz, że kręcą się w okolicy. Pamiętaj, by regularnie uzupełniać zapas paliwa w Plecaku Odrzutowym, a także by cały czas się przemieszczać - wróg co jakiś czas zniszczy platformę, na której tankowałeś paliwo i nie będzie można z niej skorzystać. Zbij punkty życia wroga do zera, co wywoła długą serię scen przerywnikowych i zakończy grę.
Jednakże, możesz kontynuować rozgrywkę na tym samym poziomie trudności (by, na przykład, zebrać wszystkie znajdźki), bądź odpalić grę w trybie Wyzwań, co jest odpowiednikiem trybu "Nowa Gra+". Zachowasz wszystkie dotychczasowe ulepszenia i znaleziska, lecz rozpoczniesz rozgrywkę od samego początku. Wrogowie w tym trybie są trudniejsi do pokonania, jednak będziesz tutaj w stanie zdobyć znacznie więcej śrubek i przede wszystkim kryształów Raritarium.