Ratchet & Clank: Planeta Pokitaru - solucja, opis przejścia, wszystkie zadania poradnik Ratchet & Clank
Ostatnia aktualizacja: 8 marca 2021
Na tej stronie poradnika do Ratchet & Clank znajdziesz opis zadań dostępnych na dziesiątej planecie - Planeta Pokitaru (Planet Pokitaru). Sporo rzeczy znajdujących się tutaj ukryte jest pod powierzchnią wody. Do eksploracji planety przyda się gadżet - Maska Tlenowa (O2 Mask), która pozwala Ratchetowi przemierzać głębiny bez obawy o to, że braknie mu powietrza.
Rzeczy do odblokowania:
- Maska Tlenowa (O2 Mask) - gadżet zdobywany podczas wykonywania zadania pobocznego. Pozwala na oddychanie pod wodą.
- Zestaw Odrzutnikowy (Thrusterpack) - gadżet otrzymywany za wykonanie głównego zadania. Jest to po prostu ulepszona wersja Helizestawu (Helipack).
Zadania:
- Spotkaj się z Feltonem Razzem
- Odszukaj technika
- Zniszcz hydrokolektory
- Pozbądź się ameboidów z przepompowni
- Dostań się na szczyt wodospadu
Spotkaj się z Feltonem Razzem
Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, odwiedź okoliczny sklep - nie ma tutaj żadnej nowej broni do kupienia, jednak warto uzupełnić zapasy, jeśli nie zrobiłeś tego na poprzedniej planecie. Gdy wyjdziesz ze sklepu skieruj się na dół, by porozmawiać z oczekującą cię tutaj postacią. Zakończy to obecne zadanie i aktywuje nowe.
Odszukaj technika
Twoim celem jest odszukanie technika, do którego zaprowadzi cię Felton Razz - musisz po prostu za nim podążać. Zbiegnij na dół i kieruj się ścieżką do tratwy zacumowanej przy plaży - po drodze spotkasz znanego ci z planety Gaspar wroga, tym razem jednak nie wypadną z niego mózgi. Wejdź na tratwę i walcz z wyskakującymi z wody rybami - doskonałym narzędziem do walki z nimi jest Pirocytor (Pyrocitor).
Gdy wrócisz na brzeg znów trzeba będzie podążać za Feltonem. Gdy wejdziesz do płytkiej wody nie kieruj się jeszcze na wprost. Zamiast tego skręć w lewo i wskocz na półkę skalną ulokowaną wyżej od twojej obecnej pozycji - znajdziesz tam złoże Raritarium. Zbierz kryształy i kontynuuj wędrówkę za Feltonem, aż dotrzesz do kolejnej tratwy. Wskocz na nią i w trakcie podróży walcz z wskakującymi z wody rybami.
Gdy dotrzesz do brzegu wbiegnij po schodach na górę, a następnie przeskocz przez schowany most. Po drugiej stronie wciśnij przycisk, który umożliwi Feltonowi dołączenie do ciebie. Kontynuuj wędrówkę, aż dotrzesz do małego placu z kilkoma budynkami, na którym czeka grupa przeciwników. Rozpraw się z nimi, a następnie obiegnij dookoła okrągły budynek znajdujący się na prawo od schodów - znajdziesz tam holokartę do zebrania.
Przeskocz przez kolejny schowany most, tym razem posiłkując się linką z hakiem. Rozpraw się z oczekującymi tam przeciwnikami i wciśnij przycisk, by Felton mógł do ciebie dołączyć. Wkrótce dotrzecie do końca tej trasy. Wybij wszystkich wrogów i udaj się za Feltonem na spotkanie z technikiem, co wywoła scenę przerywnikową.
Gdy scena dobiegnie końca, zajrzyj do sklepu by uzupełnić zapasy i wykorzystać Raritarium, a następnie wyjdź z budynku i skieruj się w lewo, gdzie czeka na ciebie dwójka towarzyszy. Dotrzecie na miejsce startu. Podejdź do technika, by wywołać kolejną scenę, podczas której ulepszy on twój statek, a obecne zadanie zostanie zakończone.
Zniszcz hydrokolektory
Czeka cię teraz etap za sterami statku. Na twoim wyposażeniu, prócz pokładowego karabinu maszynowego, będą teraz rakiety tesla. Wykorzystać je należy do zniszczenia 3 hydrokolektorów wroga, statków przypominających gąsienice. Jednakże, by nie było za łatwo, ilość rakiet jest ograniczona i trzeba uzupełniać ich zapas. By to robić, musisz niszczyć zwykłe statki wroga, które wyrzucać będą zarówno leczenia, które naprawią twój statek, jak i właśnie amunicję.
Każdy z hydrokolektorów musi zostać trafiony łącznie 4 rakietami. Atakuj je więc gdy tylko będziesz mieć amunicję, a gdy ta się skończy zestrzel kilka myśliwców wroga, by uzupełnić zapas i rozpocznij ostrzeliwanie kolektorów na nowo. Powtórz całą czynność kilka razy, a po chwili na niebie nie będzie już widać gąsienico-podobnych statków wroga, zadanie zostanie zakończone, a ty wylądujesz przed statkiem. Otrzymasz także nowy gadżet - Zestaw Odrzutnikowy (Thrusterpack), który jest po prostu lepszą wersją Helizestawu (Helipack) i pozwala na wyższe i dalsze skoki.
Pozbądź się ameboidów z przepompowni
Na północ od twojego statku pojawił się nowy mechanizm - zbliż się do niego i wykorzystaj go, by otworzyć nowe przejście przy powierzchni wody, a następnie się tam udaj. Wejdź w interakcję z teleporterem, by wejść do przepompowni.
Gdy się tam znajdziesz, skieruj się na wprost, wskocz do wody, zanurkuj i udaj się w prawo, do sąsiedniego pomieszczenia. Pozbądź się wroga, a następnie wykorzystaj Hydrodyslokator, by wypompować wodę. Zeskocz na dół i wróć do poprzedniego pomieszczenia, gdzie czeka na ciebie Zagadka Intruzera - prawidłowa kombinacja widoczna jest na obrazku powyżej.
Wróć teraz do miejsca, w którym wypompowałeś wodę i wpuść ją z powrotem, a następnie przejdź przez bramę otwartą po rozwiązaniu Zagadki Intruzera. Czeka cię tu walka z dużą grupą zielonych, gluto-podobnych wrogów. Warto tutaj wykorzystać Pirocytora (Pirocytor), który pozwoli ci (pod warunkiem, że masz kilka stosownych ulepszeń) na zdobycie kilku kryształów Raritarium.
Gdy uporasz się z przeciwnikami, aktywuj mechanizm znajdujący się na środku pomieszczenia, który wprawi w ruch kładki znajdujące się nad tobą. Jak nietrudno się domyślić, czeka cię teraz wspinaczka na górę. Nie spiesz się i skacz ostrożnie, co pozwoli ci oszczędzić sobie frustracji i konieczności ponownego wspinania się. Na górze czeka na ciebie kolejna Zagadka Intruzera - na obrazku powyżej sprawdzić możesz prawidłowe ustawienie wiązek laserów.
W kolejnej komnacie czeka cię kolejny etap podwodny. Zanim jednak wskoczysz do wody, rzuć na dno Protonowego Dudnika (Proton Drum), który zniszczy okoliczne bomby i ułatwi ci zadanie. Wskocz teraz do wody, zanurkuj i przepłyń do kolejnego pomieszczenia, starając się przepływać blisko bomb, by je aktywować. Gdy wybuchną, zbierz wyrzucone z pudełek śrubki.
Zanurkuj ponownie i skieruj się w stronę kolejnego tunelu, jednak nie wpływaj do niego. Zamiast tego aktywuj jedną z najbliższych bomb, oddal się i poczekaj, aż wybuchnie, powodując reakcję łańcuchową i oczyszczając tunel. Teraz zanurkuj ponownie i przepłyń do sąsiedniego pomieszczenia.
Rozpraw się ze znajdującymi się tutaj przeciwnikami, a następnie aktywuj mechanizm przed polem siłowym, by je ściągnąć. Teraz udaj się do otwartego przejścia i zbierz nowy gadżet - Maskę Tlenową (02 Mask). Pozwala ona na swobodne poruszanie się pod wodą, gdyż Ratchetowi nie będzie już brakowało powietrza. Przyda się do zdobycia kilku dodatkowych przedmiotów na tej planecie. Gdy zbierzesz skarb aktywuj teleport, by wrócić w okolice statku.
Dostań się na szczyt wodospadu
Przyszła polej na wykonanie ostatniego zadania pobocznego i zdobycie kilku przedmiotów. Na początku udaj się na pierwszą tratwę, którą przepłynąłeś razem z Feltonem Razem, tą zlokalizowaną niedaleko statku. Stań na jej krawędzi i wskocz do wody, a następnie zanurkuj. Pod wodą będziesz w stanie dostrzec Złotą Śrubkę, skrytą pod skałą w kształcę łuku.
Udaj się teraz do miejsca widocznego na powyższym obrazku, a następnie zanurkuj i przepłyń przez znajdującą się pod tobą jaskinią. Wynurz się po jej drugiej stronie i wdrap się po skałach na górę. Wykorzystaj teraz linkę z hakiem by dostać przedostać się przez przepaść i skieruj się na wprost, w stronę wybuchowych pudełek.
Rozpraw się z przeciwnikami, zniszcz wybuchowe pudełka i wykorzystaj kolejny zaczep do linki z hakiem, by dostać się pod ścianę z lewej strony. Wdrap się po kolejnych pułkach skalnych i kontynuuj wędrówkę przed siebie, eliminując po drodze wrogów. Dotrzesz wkrótce do krawędzi, gdzie trzeba będzie pokonać znanego ci z planety Gaspar wroga. Gdy go ubijesz, przy krawędzi pojawi się kolejna Złota Śrubka.
Gdy zbierzesz skarb, stań na krawędzi i zlokalizuj niewielką skałę wystającą z wody, na której rośnie palma. Musisz się teraz tam udać - wskocz więc do wody i dopłyń do wspomnianej niby-wyspy. Wdrap się po ścianie na górę, a na szczycie skały znajdziesz kolejną, ostatnią już na tej planecie Złotą Śrubkę.
Stojąc ciągle na szczycie skały skieruj swój wzrok w stronę miejsca, gdzie była poprzednia Złota Śrubka. Po prawej stronie ekranu, za znajdującą się na plaży tratwą znajdziesz niewielką wysepkę, a na niej złoże Raritarium. Gdy je zbierzesz, wróć na statek i udaj się na planetę Deplanetiser.