Ratchet & Clank: Planeta Batalia - solucja, opis przejścia, wszystkie zadania poradnik Ratchet & Clank
Ostatnia aktualizacja: 8 marca 2021
Na tej stronie poradnika do Ratchet & Clank znajdziesz opis zadań dostępnych na ósmej planecie - Planeta Batalia (Planet Batalia). Skuta lodem planeta Batalia to miejsce pogrążone w walce - wszędzie widać strzały artylerii, a na niebie kręci się cała masa różnorakich obiektów latających. Twoim zadaniem jest odbicie inwazji Blargów. Do zdobycia jest tutaj potężna wyrzutnia rakiet Pan Wojny (Warmonger).
Rzeczy do odblokowania:
- Pan Wojny (Warmonger) - broń do kupienia w sklepie za 28,000 śrubek.
Zadania:
Udaj się do fortu
W odróżnieniu od innych planet, nie zaczynasz tutaj bezpośrednio przy sklepie. Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, skieruj się na platformę zlokalizowaną poniżej twojej pozycji, a następnie, przy pomocy linki z hakiem, przeleć na twardy grunt. W pobliżu znajduje się sklep - odwiedź go, jeśli potrzebujesz uzupełnić amunicję, czy ulepszyć broń. Do kupienia będzie także nowa broń - Pan Wojny (Warmonger). Jest to potężna wyrzutnia rakiet, która zadaje olbrzymie obrażenia, w dodatku pozwalając razić wiele celów. Jej minusem jest niestety niewielka ilość pocisków, jednak da się temu zaradzić poprzez ulepszenia.
Gdy wyjdziesz ze sklepu, zignoruj w tym momencie platformę prowadzącą do góry i udaj się wzdłuż ulicy, oczyszczając sobie drogę z przeciwników. Jest tu dość sporo ciężko opancerzonych wrogów - doskonała okazja do wypróbowania Pana Wojny.
Po twojej lewej stronie znajdować się będzie terminal z Zagadką Intruzera - prawidłową kombinację zobaczyć możesz na obrazku powyżej (a także w rozdziale poświęconym temu zagadnieniu). Wewnątrz pomieszczenia, które udało ci się teraz otworzyć znajdziesz jedną z kart ŻUBR-a (RYNO), a dokładnie jej czwartą (IV) część.
Zbierz ją i zniszcz okoliczne skrzynki, a następnie wyjdź na zewnątrz i stań ponownie przy panelu intruzera. Na bokach wejścia do pomieszczenia z kartą znajdują się ściany, po których wskoczyć możesz na górę. Zrób to, a na dachu budynku znajdziesz Złotą Śrubkę.
Zeskocz na dół i kontynuuj wędrówkę, w stronę oczekującej na ciebie postaci. Przeskocz przez zniszczony most i zlikwiduj znajdujących się tam wrogów. Dotrzesz wkrótce do schowanego mostu, przez który nie da się przejść. By to zmienić, zeskocz na dół (bezpośrednio pod mostem), gdzie znajduje się mechanizm, za pomocą którego wysuniesz most i otworzysz przejście. Wybij wrogów, wykorzystaj mechanizm i wróć na górę.
Przez most przejedzie ciężko opancerzony czołg, który trzeba będzie zniszczyć. Dobrym wyborem jest wykorzystanie Pana Wojny - 3-4 rakiety powinny załatwić sprawę. Jeśli nie chcesz zostać zraniony, przeskakuj z jednej strony ekranu na drugą, co uniemożliwi wrogowi trafienie cię. Przejdź przez most, jednak nie podążaj jeszcze w lewą stronę.
Zamiast tego udaj się w prawo, wdrap się na górę zbocza, a następnie przeskocz na drugą stronę. Wskocz na niewielką półkę z trzema pudełkami, zniszcz je, a następnie kontynuuj marsz przed siebie, a wkrótce dotrzesz do kolejnej Złotej Śrubki.
Wróć teraz do miejsca, w którym przekroczyłeś most i udaj się w przejście po lewej stronie, podążając za swoją towarzyszką. Zjedź po oblodzonym zboczu na dół, gdzie czeka cię starcie ze sporą grupą przeróżnych wrogów. Kluczowym jest tutaj pozostawanie w ciągłym ruchu, by ataki przeciwników cię nie dosięgły. Gdy rozprawisz się z nieprzyjacielem, wykorzystaj pobliski mechanizm by wysunąć kolejny most, a następnie udaj się na górę.
Dostań się do wieżyczki
Na drugim końcu mostu znajduje się sklep - jak zwykle warto z niego skorzystać by uzupełnić zapasy i ulepszyć oręż. Wyjdź ze sklepu i podejdź nieco do przodu, co aktywuje scenę przerywnikową, a także nowe zadanie. Gdy odzyskasz kontrolę na postacią, wdrap się na magnetyczną ścianę po lewej stronie.
Musisz przedostać się na drugą stronę, omijając jednocześnie liczne pułapki. Lasery są łatwe do ominięcia (wystarczy je przeskoczyć), gdyż poruszają się bardzo wolno. Po drodze czeka cię jeszcze spotkanie z jedną miną, którą zniszczyć musisz atakując ją przy pomocy Omniklucza, a na końcu znajduje się jeszcze fragment z płonącą podłogą. Poczekaj, aż pułapka wystartuje i biegnij bezpośrednio za ogniem, co pozwoli ci dotrzeć na drugą stronę bez utraty zdrowia.
Wkrótce wejdziesz na teren fortu. Rozpocznij od oczyszczenia okolicy z przeciwników. Gdy to zrobisz, wejdź na mur za pomocą kładki znajdującej się na wprost od wyrwy w murze, przez którą tu dotarłeś. Na szczycie muru znajduje się mechanizm, który otworzy przejście dla twojej towarzyszki. Gdy z niego skorzystasz, w okolicy pojawi się kolejna grupa wrogów, którą trzeba będzie się zająć.
Skieruj się następnie w stronę dużej budowli przypominającej pałac. Gdy się tam zbliżysz, ściana zostanie zniszczona, a z wewnątrz wyłonią się dwa czołgi. Najłatwiej pozbyć się ich przy pomocy Pana Wojny - 3-4 rakiety wycelowane w jeden z czołgów sprawią, że oba zostaną zniszczone. Oczyść następnie okolicę z pozostałych wrogów.
Zanim jednak skorzystasz z mechanizmu, który znajduje się w miejscu z którego nadciągnęły czołgi, skieruj się na lewo od niego (patrząc od strony, z której przybyłeś) i przejdź przez małą dziurę w murze. Następnie wdrap się po murze na górę (wykorzystując helizestaw aktywowany przy pomocy przycisku R1) i udaj się na prawo, gdzie znajdziesz Złotą Śrubkę. Jeśli masz problemy z dostaniem się na szczyt muru, zajrzyj do rozdziału "Złote Śrubki", gdzie znajdziesz film przedstawiający cały proces.
Wróć teraz na dół i aktywuj wspomniany wcześniej mechanizm. Otworzy to przejście i most prowadzący do baterii artylerii, która potrzebna jest do ukończenia kolejnego zadania. Aktywuj terminal z Zagadką Intruzera - prawidłowa kombinacja widoczna jest na obrazku powyżej. Teraz pozostało wskoczyć po schodach na górę i wejść do wspomnianego działka.
Zniszcz statki bojowe
Po ulokowaniu się za sterami baterii przeciwlotniczej, otrzymasz nowe zadanie unieszkodliwienia 4 statków bojowych wroga. Jednakże, by nie było za łatwo, są one odporne na zwykłe ataki baterii, a zniszczyć się je da jedynie za pomocą działa, które potrzebuje czasu, by się naładować. Przebieg ładowania wspomnianego działa sprawdzić możesz spoglądając na siedem kwadratów znajdujących się u góry ekranu.
Działo ładuje się samoczynnie, lecz by przyspieszyć cały proces należy niszczyć myśliwce wroga - tym razem przy użyciu karabinu. Wykorzystaj go także do likwidowania licznych rakiet, które wystrzeliwane będą przez okręty bojowe wroga, gdyż bateria przeciwlotnicza ma swoją wytrzymałość. Jeśli przyjmiesz na siebie zbyt dużo ognia wroga, trzeba będzie powtórzyć ten etap.
Ładuj działo i strzelaj do latających w okolicy statków bojowych wroga. Gdy zniszczysz wszystkie 4 wymagane cele, zadanie zostanie zakończone, a ty pozbędziesz się inwazji Blargów. Wskocz teraz do "taksówki", która zabierze cię na sam początek twojej wędrówki na tej planecie. Zrób zakupy w sklepie, a następnie udaj się wzdłuż platformy prowadzącej na górę.
Pojedź po szynie
Wskocz na szynę, by rozpocząć ślizg. Etap ten jest dość prosty, gdyż nie ma tu dużej ilości pułapek i obiektów, które mogą zranić bohatera. Przy pierwszym spotkaniu się dwóch szyn przeskocz na lewą stronę. Podążając dalej zignoruj przeskok na prawą stronę i trzymaj się szyny, po której aktualnie się ślizgasz. Pozwoli ci to zebrać holokartę - nie przeskakuj na szynę na prawo tuż za holokartą. Gdy zrobisz pełne okrążenie po szynie, przeskocz na tą znajdującą się po prawej stronie, a zaraz po tym na tą po lewej stronie.
Zjedź na sam dół zapętlonej poręczy, a tam przeskocz na tą znajdującą się po prawej stronie. Zignoruj poręcz po lewej stronie, gdyż nie ma tam nic prócz kilku śrubek. Podążaj dalej, a następnie omiń blokady na poręczach przeskakując najpierw na lewą, a następnie z powrotem na prawą poręcz. Po chwili dotrzesz do celu podróży, co aktywuje scenę przerywnikową z infobotem.
Nie pozostało ci nic innego do zrobienia jak wrócić w pobliże statku (przy wykorzystaniu pobliskiego teleportu), a następnie udać się na planetę Quartu.