Ratchet & Clank: Planeta Nebula G34 - solucja, opis przejścia, wszystkie zadania poradnik Ratchet & Clank
Ostatnia aktualizacja: 8 marca 2021
Na tej stronie poradnika do Ratchet & Clank znajdziesz opis zadań dostępnych na szóstej planecie - Nebula G34 (Planet Nebula G34). Planeta Nebula G34 skrywa kilka nowych przedmiotów, a także pierwszego w grze pełnokrwistego bossa.
Rzeczy do odblokowania:
- Magnebuty (Magneboots) - gadżet zdobywany podczas przechodzenia misji "Wyjdź przez śluzę na zewnątrz".
Zadania:
- Wyjdź przez śluzę na zewnątrz
- Poszukaj broni na okręcie wojennym Blargów
- Znajdź ściśle tajny projekt badawczy Blargów
- Pokonaj blargiańską Destruktobestię
Wyjdź przez śluzę na zewnątrz
W pierwszej kolejności skieruj się po rampie na dół (na północ na mapie), a następnie podejdź do okratowanego tunelu po prawej stronie. Wchodząc w interakcję będziesz w stanie wysłać Clanka do nowej okolicy, przejmując tym samym kontrolę nad robotem.
Gdy winda zjedzie na dół, wyjdź na zewnątrz i rozpraw się z kilkoma przeciwnikami, którzy tam na ciebie czekają. Przebiegnij teraz po wąskiej kładce do sąsiedniej konstrukcji, uderz w przycisk na ścianie i wejdź do środka.
Wewnątrz czeka znany z pierwszej planety robot-sprężyna (Springbot). Podnieś go i rzuć pod ścianę, na której znajduje się niebieska strzałka. Wskocz na górę i zbierz chip, który da Clankowi nową umiejętność. Od teraz będziesz w stanie przekształcać robota którego podniesiesz na dowolną jego wersję - np. robota-sprężynę na robota zasilającego.
Zeskocz na dół i podnieś robota-sprężynę, a następnie przytrzymaj wskazany na ekranie klawisz (trójkąt), by wywołać menu zmiany robotów. Wybierz teraz robota zasilającego (Powerbot) i rzuć go pod cewkę po lewej stronie pomieszczenia, by otworzyć przejście. Wyjdź na powierzchnię, zniszcz okoliczne skrzynie i zbliż się do pobliskiego robota.
Będzie to nowy typ (Bridgebot), pozwalający na rozstawienie ci prowizorycznego mostu. Podnieś go, a następnie skieruj kamerę w stronę platformy po drugiej stronie przepaści. Na ekranie wyświetli się przeźroczysty schemat mostu, który zostanie stworzony po rzuceniu w tamtą stronę robotem. Zrób to, poczekaj aż most się rozstawi, a następnie przejdź nim na druga stronę.
Po dotarciu na miejsce zbierz znajdującego się tam robota i przerób go na tego, którym rozstawić możesz kolejny most (Bridgebot). Wykorzystaj go, by dostać się na kolejną platformę znajdującą się na lewo od mostu, którym się tu dostałeś (znajduje się tam grupa wrogów). Przedostań się na drugą stronę, wyeliminuj przeciwników, zbierz śrubki ze skrzyń, a następnie zbierz Raritarium ze złoża znajdującego się w rogu platformy.
Podnieś znajdującego się tam robota i wróć przez most, a następnie wyrzuć na moment robota na ziemię. Zbierz robota, którego wykorzystałeś do stworzenia kładki, a następnie rozstaw go tak, by powstało przejście łączące twoją obecną lokalizację, ze statkiem znajdującym się za przepaścią. Podnieś drugiego robota, zmień go na tego zasilającego, przebiegnij przez kładkę i rzuć go obok cewki po lewej stronie, by otworzyć przejście.
Gdy będziesz w środku, zbierz robota z ziemi, zmień go na robota-sprężynę (Springbot) i rzuć go pod ścianę ze strzałką. Wyskocz na górę, podnieś kolejnego robota i zmień go na zasilającego (Powerbot), a następnie zeskocz na dół i rzuć go pod cewkę, by otworzyć przejście.
Wróć do robota-sprężyny (Springbot), zbierz go, przekształć na zasilającego (Powerbot), a następnie przebiegnij przez otwarte niedawno przejście. Są tutaj trzy cewki - rzuć robota pod tą znajdującą się tuż obok przejścia, a następnie wróć do poprzedniego pomieszczenia. Zbierz robota, który posłużył przedtem do otwarcia drzwi i przejdź do pomieszczenia z trzema cewkami.
Rzuć robota pod jedną z dwóch cewek znajdujących się po drugiej stronie pomieszczenia, a następnie odwróć się, zbierz tego który trzyma w tym momencie otwarte drzwi i rzuć go do drugiej cewki pod ścianą. W ten sposób otworzy się przejście, a ty będziesz w stanie przejść do kolejnego pomieszczenia.
Wewnątrz znajduje się nowy gadżet - Magnebuty (Magneboots). Służą one do wspinania się po metalowych rampach (które spotkałeś chociażby na pierwszej planecie). Gdy je zbierzesz, przejdź przez świeżo utworzoną kładkę, a następnie wyjedź windą na górę, co pozwoli ci wrócić do Ratcheta.
Poszukaj broni na okręcie wojennym Blargów
Uzupełnij amunicję i zakup ulepszenia, a następnie udaj się w przejście za sklepem. Po lewej stronie znajdują się zablokowane drzwi - trzeba ukończyć Zagadkę Intruzera, by je otworzyć. Szczegóły znajdziesz w rozdziale "Zagadki Intruzera", a prawidłowe ustawienie wiązek światła widoczne jest na obrazku powyżej. Nie przechodź jednak jeszcze przez przejście, a obróć się o 180 stopni, wejdź w sąsiedni tunel, a następnie na pokład statku Blargów.
Jest to dość niewielka i liniowa lokacja - nie ma tutaj żadnych sekretów, Złotych Śrubek, czy Raritarium. Twoim celem jest po prostu przedostać się na drugą stronę okrętu, czyszcząc po drodze wszystkie skrzynie i eliminując wrogów.
W ostatnim pomieszczeniu czeka na ciebie nowa broń - Granatnik Predator (Predator Launcher). Jest to dość skuteczna broń, która pozwala strzelać do wrogów rakietami. Najciekawszy jednak jest fakt, iż pozwala ona wystrzelić do 4 rakiet jednocześnie (poprzez przytrzymanie przycisku strzału), a każda z tych rakiet jest w stanie naprowadzić się na wskazany przez ciebie cel. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by wystrzelić wszystkie pociski w jeden cel, zadając przy tym olbrzymie obrażenia.
Gdy tylko zbierzesz nową pukawkę, odpali się scenka przerywnikowa i rozpocznie się proces autodestrukcji statku. Trzeba będzie teraz wrócić na drugą jego stronę i wyjść przez śluzę zanim okręt eksploduje. Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, zbierz Raritarium ze złoża znajdującego się na prawo od twojej pozycji, a następnie gnaj ile sił w nogach na początek okrętu. Gdy tam dotrzesz, wejdź w interakcję ze śluzą, a Ratcher i Clank powrócą do statku.
Znajdź ściśle tajny projekt badawczy Blargów
Zanim udasz się do przejścia otwartego po ukończeniu Zagadki Intruzera, zahacz o sklep i uzupełnij amunicję. Nie zapomnij wykorzystać też świeżo zdobytego Raritarium. Skieruj się teraz przez wspomniane przejście. Przebiegnij przez tunel eliminując wrogów, aż dotrzesz do pomieszczenia z polem siłowym.
Zlikwiduj wroga i wciśnij dwa przyciski przy polu siłowym, by się go pozbyć. Wbiegnij do tunelu, gdzie czeka kolejna grupka wrogów. Na jego końcu znajduje się kolejna Zagadka Intruzera - prawidłowy schemat ułożenia wiązek zobaczyć możesz na obrazku wyżej. Wewnątrz nowo otwartego pomieszczenia znajdziesz jedną z Kart ŻUBR-a, a także całą masę pudełek do zniszczenia.
Zbierz wszystko, wyjdź z pomieszczenia i udaj się w prawo (patrząc od strony sekretnego pomieszczenia). Trafisz na rozdroże z dwoma ścieżkami - idącą w lewo i prawo. Wybierz tą w prawo i podążaj wzdłuż wąskiej kładki, przeskakując strumienie gazu. Na końcu kładki znajdziesz jedną ze zwykłych Holokart.
Wróć teraz na rozdroże i udaj się w lewo, wspinając się po rusztowaniach na górę. Dostań się na drugą stronę przy pomocy linki z hakiem, a następnie wybij wrogów w tunelu. W kolejnym pomieszczeniu znajdują się dwa potwory uwięzione w klatkach. Musisz aktywować dwa przyciski znajdujące się pod nimi, co jednak uwolni bestie. W ich eliminacji doskonale sprawdza się zdobyty niedawno Granatnik Predator.
Gdy się ich pozbędziesz, przejdź przez otwarte już drzwi (wcześniej była tu bariera), a następnie przebij się przez kolejny tunel wypełniony wrogami. Po krótkiej chwili trafisz na arenę, na której znajduje się cała masa wrogów. Do ich wybicia doskonale nadaje się Protonowy Dudnik - wrogów jest cała kupa, jednak padną oni po jednej fali wywołanej przez kule.
Gdy się z nimi rozprawisz, ustaw się na środku areny w taki sposób, by za tobą był tunel z którego tutaj przybyłeś. Następnie odwróć się w prawo i wdrap się na górny poziom, na którym przed chwilą stały dinozauro-podobne stwory. Jedna z klatek (patrz obrazek wyżej) prowadzi do niewielkiego pomieszczenia, w którym znajdziesz Złotą Śrubkę.
Zbierz skarb i wróć na arenę, skąd udać należy się do kolejnego tunelu. Trafisz teraz do pomieszczenia z barierami po dwóch stronach. By je ściągnąć, musisz rzucić Omnikluczem (trzymając klawisz L2 i wciskając "Kwadrat") w przycisk na ścianie na wprost. Gdy bariera zostanie usunięta, wyeliminuj wrogów, którzy zostali odsłonięci, przeskocz na platformę na której stali i aktywuj kolejny przycisk. Potwórz czynność do momentu, aż dojdziesz do miejsca ze sklepem.
Skorzystaj z niego by uzupełnić amunicję i zdrowie, a także ulepszyć broń, gdyż czeka cię za moment starcie z bossem. Gdy zakończysz zakupy, aktywuj panel Zagadki Trespassera - powyżej zobaczyć możesz obrazek, którzy przedstawia prawidłowe ułożenie wiązek laserów. Wejdź do tunelu, co wywoła scenę przerywnikową.
Pokonaj blargiańską Destruktobestię
Czeka cię teraz starcie z pierwszym pełnoprawnym bossem w grze (nie licząc rzecz jasna okrętu wojennego z planety Kerwan). Walka z olbrzymią Destruktobestią jest stosunkowo prosta. Boss w ciągu starcia stosował będzie dwie taktyki - atakował samodzielnie, a gdy otrzyma określoną ilość obrażeń (utraci mniej więcej 1/4 paska zdrowia) zniknie z areny na krótką chwilę, a na niej pojawi się kilkudziesięciu normalnych przeciwników.
Najlepsza metodą na bestię jest skorzystanie z kilku rodzajów broni i trzymanie się następującej taktyki:
- Aktywacja Pana Zurkona (Mr. Zurkon) - będzie on ostrzeliwał bestie, podczas gdy ty będziesz w stanie korzystać z innego oręża. Pan Zurkon przydaje się także podczas eliminacji zwykłych wrogów, którzy pojawiają się na arenie, gdy boss się wycofa. Pamiętaj, by aktywować go ponownie, gdy jego zapas ataków się wyczerpie.
- Wykorzystanie Groovitrona - dyskotekowa kula sprawi, że boss będzie przez kilka sekund kompletnie bezbronny, a ty będziesz w stanie bezkarnie go okładać. Dodatkowo, podczas tańca wróg nie będzie w stanie wycofać się z areny - można więc w ten sposób ograniczyć ilość "ucieczek" wroga.
- Rzucenie pod nogi bossa Protonowego Dudnika (Proton Drum) - zasada podobna jak w przypadku Pana Zurkona. Kula zadawać będzie obrażenia, a ty będziesz w stanie korzystać z innego oręża.
- Atakowanie bossa przy pomocy Pożogera (Combuster), bądź Granatnika Predator (Predator Launcher). Rób to, gdy na arenie rozstawiona jest kula z Protonowego Dudnika i/lub boss jest pod wpływem Groovitrona. W ten sposób nie będziesz marnować czasu, a boss będzie otrzymywał możliwie największą ilość obrażeń.
- Ciągłe pozostawanie w ruchu. Pozwoli ci to uniknąć zarówno ataków samego bossa, jak i zalania przez tabuny wrogów, którzy co chwila pojawiają się na arenie. Nie biegaj po niej jednak bez celu - znajdziesz tu całą masę skrzynek z amunicją i uzdrowieniami, które warto jest zbierać. Gdy boss zacznie zionąć ogniem, przeskocz wiązkę, by uniknąć obrażeń.
Trzymając się wyżej opisanych punktów walka z blargiańską Destruktobestią nie powinna zając więcej niż kilkadziesiąt sekund.
Gdy walka dobiegnie końca, pozbieraj wyrzucone przez wrogów śrubki i udaj się do pomieszczenia obok. Tutaj znajdują się liczne pudełka, a także Holokarta. Przejście do kolejnego tunelu pozwoli ci trafić w okolicę statku. Wszystkie misje zostały już wykonane, więc udać się możesz na kolejną planetę - Gaspar.