Amerykanie #13a | Original War poradnik Original War
Ostatnia aktualizacja: 19 sierpnia 2019
13a: Pokój na Ziemi
Na początku byłem pewien że to okropnie trudna i skomplikowana misja. W sumie to w każdej misji jestem tego pewien. Ale tutaj się myliłem - i to bardzo. Grało się szybko, niezbyt trudno i miło. A to za sprawą pojednania dwóch głównych bohaterów. Spora ilość naukowców pozwala na szybkie i sprawne prowadzenie badań, a anihilacja Arabskiej bazy to dla uzbrojonych po zęby piechurów żaden problem.
Cele misji:
1) Wybuduj bazę i chroń ją przed atakami.
Jak najszybciej wykonaj kilka podstawowych czynności: wybuduj skład (tak, abyś mógł dobudować zaraz kopalnię syderytu w punkcie #1 ), wyślij do punktu #2 kilku naukowców w celu przeszkolenia małpoludów (potem zmień ich oczywiście na tragarzy i każ znosić im skrzynie z okolicy). Za chwilę przyłączy się do Ciebie grupa Rosjan: dwoje naukowców oraz żołnierz. Warto także przyjrzeć się (najlepiej snajperem) Arabskiej bazie na wschodzie #3 .Pojawi się także Rosyjski pojazd - należy go zniszczyć, nie może uciec!
Później możesz oczekiwać jeszcze jednego żołnierza - Biełkowa . Możesz zdecydować, co z nim zrobić:
- Przyjąć go.
- Wypędzić.
Rozpocznij badania. Musisz się spieszyć. Do tego przygotuj ludzi do obrony - zaraz zjawią się trzy rosyjskie pojazdy. Zaraz po nich pojawi się w rogu mapy #4 sławny Burłak , a Ty dostaniesz nowe zadanie.
Nowe cele misji:
2) Znajdź Burłaka i sprowadź go do bazy.
Wyślij kogoś po naszego nowego przyjaciela. Kiedy przyjdziesz z nim do bazy, to porozmawiają sobie trochę z McMillan'em . Potem dostaniesz nowe opcje związane z atakiem na Arabów do wyboru:
- Zaatakować ją.
- Skontaktować się z nimi.
- Zostawić ją w spokoju.
Jednak Burłak nie da za wygraną:
- Zaatakować bazę.
- Skontaktować się z nimi.
Obie opcje kończą się podobnie (nie licząc zakrojonych przygotowań do obrony Arabów, jeśli się z nimi skontaktujesz), więc nie ma większego sensu się z nimi komunikować. Dojdą oczywiście nowe rozkazy.
Nowe cele misji:
3) Burłak musi przeżyć.
4) Zniszcz Arabską bazę.
5) Nie pozwól Arabom zabrać artefaktu.
6) Zabij szejka Abdula i jego mastodonta.
7) Pilnuj czołgu Burłaka .
Całkiem długa lista. Wyślij kilka jednostek w okolice czołgu Burłaka #4 - to powinno wystarczyć. Bądź także przygotowany na atak ze strony kilku rosyjskich pojazdów. Wybuduj jak najszybciej fabrykę, w niej pojazdy sterowane komputerowo - głównie z potężnymi działami. Dokończ badania nad technologiami, dobuduj jednostki i przygotuj się na atak. Uważaj na pozostały czas, widoczny w prawym-górnym rogu ekranu.
Musisz zaatakować mniej więcej, kiedy do ewakuacji Arabów będzie 15 minut. Grupa żołnierzy niech rozpocznie szturm od północy, tam gdzie znajduje się czołg Burłaka . Warto wesprzeć ich kilkoma pojazdami, jednak nie wjadą one na wzgórze. Co najwyżej rozwalą jedną wieżyczkę i kilka pojazdów z dołu. Lecz rannych i poruszaj się na południe, niszcząc wszystko, co stanie Ci na drodze. Warto na początku zainteresować się szejkiem i jego mastodontem.
Problemem mogą być jak zwykle koszary - wyrzucane z nich granaty to nie jest miła niespodzianka. Ale sposób na nie jest prosty - od strony zachodniej wyślij pojazdy, a ludźmi podejdź wtedy jak najbliżej owego budynku. Jak zapewne wiesz, granaty nie mogą być wyrzucane z bliskiej odległości, więc rozwalisz wieżyczki i zaraz po nich baraki bez problemu. Odszukaj pojazd transportowy i zniszcz go - artefakt będzie Twój. Jeszcze tylko wybij resztę żołnierzy i misja zakończona.