Amerykanie #04 | Original War poradnik Original War
Ostatnia aktualizacja: 19 sierpnia 2019
04: Chrzest Ognia
Jeśli grasz na wyższym poziomie trudności, to rozpocznij przygotowania mające na celu uprzyjemnić dłuższą chwilę spędzoną przy komputerze. Przeciwnik dysponuje silnym, i co gorsza w dużych ilościach, sprzętem. Trzeba zabawić się w partyzanę i niszczyć wszystko po kolei, nie urządzając natomiast żadnych heroicznych najazdów. I pamiętaj - szybkość działania odgrywa dużą rolę, podobnie korzystanie z umiejętności naukowca.
Cele misji:
1) Obroń bazę.
2) Wybuduj drugi szyb naftowy i drugą elektrownie na ropę.
Zaraz po rozpoczęciu misji wyślij naukowca na wschód od Twojej bazy - w punkcie #1 znajduje się miejsce wydobycia ropy. Warto jeszcze zmienić profesję Por. Jeff'a Brown'a na inżyniera - każda para rąk się przyda. Wybuduj w tym miejscu szyb naftowy, a w bazie postaw laboratorium oraz po zniesieniu skrzyń rozbuduj je i fabrykę. Niech osoba mająca dobry współczynnik mechaniki wsiądzie do wozu i zbada teren, po jednym żołnierzu wyślij do bunkrów, a reszta niech czeka w centrum bazy. Oczekuj ataku, najprawdopodobniej będą to oddziały z bazy na południu #2 . Druga baza, na południowym-zachodzie #3 , na razie jest za dobrze broniona, aby móc ją zdobyć. Rozbuduj dalej bazę, postaw kilka elektrowni, rozwiń technologię, cały czas się broniąc. I nie pozwól oddziałom przeciwnika wrócić do bazy - bo wtedy zaatakują ponownie, mając po swojej stronie lepszy arsenał.
Kiedy dostaniesz komunikat od Lucy Donaldson , będzie to oznaczać, iż za niedługo na południe od bazy #3 pojawią się posiłki. Nie będziesz nimi w stanie od razu atakować, ani przeprowadzić do bazy - więc wyślij ich do południowo-zachodniego rogu mapy. Tam muszą niezauważeni czekać na swoją okazję.
Kolejną ważną rzeczą jest możliwość budowy wieżyczek i działek Gatlinga - obie rzeczy będą dostępne po ulepszeniu budynków i wykonaniu konkretnych badań. Zwracam na to uwagę, gdyż należy bawić się w budowę wieżyczek dopiero po wynalezieniu działka i mając spory zapas skrzyń na koncie. Do tego kilka elektrowni też byłoby mile widzianych.
Spodziewaj się także ataku czołgowego z bazy #3 . Natomiast dowództwo rozkaże zaatakować ruskich i zapyta się, jak Ci idzie:
- możesz powiedzieć, że spokojnie dasz sobie radę, a dowództwo powie, że wyśle za 10 minut zmniejszone posiłki i będziesz miał niewiele czasu na pokonanie ruskich;
- możesz także poprosić o posiłki - wtedy spora grupa dotrze w 5 minut i czas na pokonanie ruskich będzie już większy, ale i tak nie opłaca się dokonywać tego właśnie wyboru;
- lub też możesz powiedzieć, że atak to chory pomysł - no i dostaniesz spore posiłki za 10 minut, do tego czas na wykończenie Ruskich znacznie się zwiększy.
Nowy cel misji:
3) Wypędź wszystkie rosyjskie jednostki.
UWAGA! Jeśli się nie pospieszysz i nie zniszczysz przeciwnika w wyznaczonym czasie, to dowództwo zostanie Ci odebrane, czyli zakończysz praktycznie misję niepowodzeniem. Taki mały trik programistów.
Przejmij i napraw pojazdy przeciwnika, po czym zapakuj do nich swoich mechaników. Stwórz jeszcze paru speców (oczywiście z ludzi posiadających odpowiednie predyspozycje) i wyprodukuj co najmniej dwa średnie pojazdy z działkiem Gatlinga. To będzie grupa pierwsza. Druga powstanie z jednostek piechoty (w tym naukowca) stacjonującej w bazie. Czas na atak. Grupa pierwsza podchodzi do bazy #3 od strony północnej, niszcząc kolejne fortyfikacje. Grupa druga czeka w lasku, na północ od bazy #2 . Kiedy baza #3 zostanie przejęta, czas na zajęcie się #2 .
Najpierw trzeba zniszczyć bunkry i działka. Do tego celu wykorzystaj jednostki zmechanizowane. Podchodź co chwilę jak najbliżej bazy, niszcz kilka jednostek, po czym wracaj na bezpieczne pozycje, aby naprawić pojazdy. I tak aż do skutku. Posiłki czekające w lasku na zachodzie, jak i grupa druga, atakują dopiero po zniszczeniu wszystkich wieżyczek! I nic nie powinno ich powstrzymać.