Poradnik do gry - Amerykanie #01 | Original War poradnik Original War
Ostatnia aktualizacja: 19 sierpnia 2019
01: Przyjęcie-Niespodzianka
Bardzo prosta i krótka misja. Jest to swoiste wprowadzenie do świata Original War, czyli po prostu tutorial. Niewielkie kwadraty z pytajnikami po kliknięciu włączą system pomocy, który krok po kroku przeprowadzi Cię przez podstawowe zagadnienia oraz odpowie na wszystkie pytania, których w miarę spędzonego nad grą czasu będzie coraz więcej. Warto wspomnieć, że misja ta rozgrywa się na dwóch mapach - pierwszej, przedstawiającej świat teraźniejszy i drugiej, 2mln lat p.n.e. John'ie MacMillan'ie - przygotuj się na największą przygodę swojego życia!
Cele misji:
1) Przejdź w prawo, do EONa
Nic prostszego. Po krótkiej rozmowie z Joan ruszaj na wschód (czyli notabene w prawo :). Najszybciej będzie, jeśli przedrzesz się przez niewielką, syberyjską bazę Amerykanów znajdującą się mniej więcej w centrum mapy. Na miejscu #1 spotkasz swoich kolegów, czekających na Twoje przybycie. Po krótkiej rozmowie będzie dane Ci dokonać wyboru:
- Przejść przez EONa i grać dalej.
- Zrezygnować i tym samym zakończyć misje niepowodzeniem.
Cel 1 osiągnięty
Kontynuujesz grę już w prehistorii. Nowa mapa, misja jednak ta sama.
Nowe cele misji:
2) Przeżyj
Zaraz po teleportacji zostaniesz, jakby to delikatnie powiedzieć, uświadomiony o kryjącym się w okolicy niebezpieczeństwie. Musisz się schronić w bezpiecznym miejscu. Po skończonej rozmowie przez radio z nieznajomym, uciekaj na południowy-zachód, w stronę lasu. Skieruj się następnie na zachód, gdzie w okolicy niewielkiego strumyka #2 spotkasz Bobby'iego Brandon'a , który przyłączy się do Ciebie. Jego zdrowie jest, co prawda, mocno nadwerężone, ale naukowiec (niestety spotkasz go dopiero w następnej misji) szybko przywróci Bobby'iego do zdrowia. Za kilka chwil przyjdą nowe rozkazy.
Nowe cele misji:
3) Przejdź do północno-wschodniego rogu mapy, aby zakończyć misję.
4) Odnajdź trzeciego żołnierza.
Poza tym w południowo-wschodnim oraz północno-zachodnim rogu mapy znajdują się fortyfikacje przeciwnika, nie do pokonania, więc staraj się do nich zbytnio nie zbliżać. Musisz przedrzeć się przez patrolowaną przez wroga drogę (na północ od miejsca startu - [S] ), której pilnuje czołg. Musisz wykorzystać chwilę, w której pojedzie on na północ, aby móc przekraść się kilkanaście metrów na wschód wzdłuż drogi i dalej na północ, do zalesionego obszaru. Mniej więcej, kiedy będziesz w połowie drogi do punktu #4 , przez radio odezwie się mówiący z lekko rosyjskim akcentem człowiek, który rozkaże Ci ruszać na północ.
Nowe cele misji:
5) Przejdź do środka północnej części mapy, aby zakończyć misję.
To pułapka. Nie dość, że okolica punktu #5 mapy jest silnie ufortyfikowana, to do tego musisz mieć się na baczności i cały czas postępować roztropnie, podążając w stronę prawidłowego zakończenia - #3 . Natychmiast po otrzymaniu powyższego rozkazu odezwie się pierwszy nieznajomy, ten sam, który ostrzegł Cię na samym początku. Będziesz mógł zdecydować, czy spróbować nawiązać kontakt radiowy i zapytać o wyjaśnienie tego mentliku:
- Gdy wybierzesz 'NIE' nic złego się nie stanie, będziesz miał do wyboru dwie opcje zakończenia misji: #3 i #5 (czyli pułapkę).
- Jeśli natomiast skorzystasz z radia, czyli wybierzesz 'TAK', przeciwnik odkryje Twoją aktualną pozycję i wyśle na powitanie kilka czołgów, co skończy się śmiercią podopiecznych i tym samym zakończeniem gry.
Kontynuuj marsz na północ, gdzie w punkcie #4 czeka Cyrus Parker .
Kiedy i on dołączy do oddziału, skieruj się na północny-wschód. Trzeba będzie pozbyć się tutaj dwóch żołnierzy nieprzyjaciela. Nie będzie to trudne, ponieważ są oni i tak mocno pokiereszowani, ale staraj się nie wysyłać na pierwszą linię nadwerężonego żołnierza, gdyż może szybko zginąć. Potem zostanie Ci już tylko wejść za świecącą na czerwono linię, co zakończy misję sukcesem - zrób to jak najszybciej, gdyż okoliczne jednostki w mig zjawią się na wezwanie swoich, co prawda już nieżywych, pobratymców.