Amerykanie #10 | Original War poradnik Original War
Ostatnia aktualizacja: 19 sierpnia 2019
10: Dżin w Butelce
Pakt z Arabami - w tej misji przekonasz się, czy jest to w ogóle możliwe. Zostałeś oddelegowany do budowy nowego kompleksu badawczego. Może zadanie wydaje się proste, ale, naprawdę, to jest jedna z trudniejszych misji. Nie dość, że ataki Rosjan mogą nieźle Ci zaszkodzić, to jeszcze Arabowie będą dosłownie pod nosem knuć jakąś intrygę. Miej się na baczności. Aha, ilość dostępnych surowców zależy od tego, ile ich wydobyłeś w poprzedniej misji.
Cele misji:
1) Wybuduj bazę.
Rozkaż ruszyć wszystkim pojazdom transportowym do punktu #1 , gdzie oczekują już na Twój przyjazd przydzielone oddziały. Postaw skład i wypakuj do niego zawartość pojazdów. Musisz, jak zwykle, działać od samego początku bardzo szybko. Zaraz po ukończeniu budowy pojawią się nowe rozkazy.
Nowe cele misji:
2) Zbuduj laboratorium syberytowe i zapewnij mu dopływ energii.
Postaw laboratorium i rozpocznij badania. W pierwszej kolejności zajmij się odnajdywaniem sybertyu i ulepszaniem budynków, później dobuduj konkretne laboratoria. Napotkasz teraz na opór pierwszych Rosjan - dwie jednostki to niewiele, ale mogą zranić bezbronnego inżyniera czy naukowca. W każdym razie zabij ich i kontynuuj budowę bazy, wedle własnego uznania.
Wracając jeszcze do laboratorium, jeśli wybudujesz jego cześć syberytową, pojawią się nowe zadania.
Nowe cele misji:
3) Opracuj wszystkie technologie syberytowe.
4) Opracuj celowniki laserowe.
5) Opracuj sztuczną inteligencję.
Aby wykonać te wszystkie cele, trzeba wybudować drugie laboratorium i przekształcić je w specjalistyczne ośrodki badań nad optyką i komputerami. Natomiast kiedy ukończysz badania nad syberytem, będziesz mógł zakończyć misję. Ja jednak wolałem zająć się wszystkimi możliwymi zadaniami.
Najprawdopodobniej dysponujesz w tej misji, tak jak i ja, tylko dwoma doborowymi wojakami. Ale to nic - w zupełności wystarczą, tylko pamiętaj, aby ich ciągle leczył jakiś naukowiec. W następnej fali ataku przyjdą dwa pojazdy gąsienicowe, sterowane komputerowo. Zaraz potem pojawi się komunikat o nadejściu wrogiego oddziału.
Nowe cele misji:
6) Obroń bazę za wszelką cenę.
No i do akcji wkroczą Arabowie. Już po ich pierwszej rozmowie można się zorientować, że nie będą grać roli potulnych pomocników. Zresztą Twoi ludzie będą mieli coś na ten temat do powiedzenia. Nie wiem, czy to dzięki akcji w jednej z pierwszych misji, ale pojawił się u mnie ledwo żywy Cornell - każdy karabin się liczy. Tak czy inaczej uzdrowiłem go, wysyłając całą wielką trójkę do centrum bazy Arabów. Tam zaczekali na odpowiedni moment.
Nowe cele misji:
7) Zabij arabskich naukowców.
Arabowie najpierw udadzą się do zbrojowni, a że moi ludzie będą tam czekać, to nie wróżę im większych szans. A to za sprawą specyfiki ich broni - z bliskiej odległości nie można oddać strzału, tak że po prostu trzeba za nimi chodzić, dopóki nie wybije się ich co do jednego. Potem szybko wracaj do bazy, bo tam powinien już być drugi oddział Arabów, ze zwierzętami. Najlepiej poukrywaj ludzi w budynkach, tak dla bezpieczeństwa. Wyeliminuj wszystkich przeciwników i czekaj na to, co będą lada chwila mieć do powiedzenia Ruscy.
Przejmij stojące przy arabskiej bazie transportowce i przeładuj ich zawartość do swojego magazynu. Warto zająć się ich składem i także przenieść to, co wartościowe do siebie. Pilnuj tylko, aby wcześniej nie zniszczyli go Ruscy. A możesz się spodziewać silnego ataku - szczególnie czołgów teleportujących się pod bazę. Postaraj się przejąć mechanikami wrogie pojazdy, co wzmocni Twoje i tak wątłe siły. Jeśli ukończyłeś badania nad komputerami, automatyczne wieżyczki powinny znacznie wspomóc odparcie przeciwnika. W przeciwnym wypadku będziesz się nim musiał zająć osobiście - badania warto ukończyć i tak. Wtedy dopiero zakończ misję.