Amerykanie #02 | Original War poradnik Original War
Ostatnia aktualizacja: 19 sierpnia 2019
02: Kradzież Stali
Tym razem będziesz mógł sprawdzić się pod kątem strategicznego myślenia. Igranie z niebezpieczeństwem, zmasowane ataki - to będzie dla Ciebie chleb powszedni. Zwiększy się także liczba ludzi oddanych pod Twoją komendę, włączając w to takie jednostki, jak: naukowiec - będzie leczył zranionych żołnierzy oraz inżynier - budowanie oraz transport towarów, to zadania, należące do jego obowiązków. A oto dokładny opis krok po kroku, warunkujący sposób pozytywnego zakończenia tej misji.
Cele misji:
1) Zajmij wrogie składy w okolicy
2) Czekaj na dalsze rozkazy
3) Dołącz do pozostałych amerykańskich żołnierzy w okolicy.
Już w kilka sekund po rozpoczęciu gry dołączą się do Ciebie nowi bohaterowie - Lisa Lawson (żołnierz), Gillian Johnson i Anthony Harper (inżynierowie). Korzystając z chwili spokoju poprzyglądaj się statystykom podwładnych - warto już teraz zastanowić się nad ukierunkowaniem rozwoju każdego z nich. Następnie ruszaj na północ, w stronę punktu #1 - silnie bronionej bazy przeciwnika. Po drodze spotkasz Paula Khattam'a (naukowiec). Będziesz musiał przyzwyczaić się do jego seplenienia - stanie się on najważniejszą jednostką, a to dzięki swoim uzdrawiającym zdolnościom. Jeszcze dalej na północ dostrzeżesz ciała zmarłych żołnierzy - to nasi! Będzie trzeba ominąć bazę #1 , udając się na południe, tak, aby nikt nie zauważył Twoich podopiecznych. Na południu znajduje się niewielki zbiornik wodny. Możesz przejść przez specjalne (płytkie) miejsca na drugą stronę. Tam, w punkcie #2 spotkasz dwóch przeciwników strzelających do jednego z naszych - Bruce'a Clarka (żołnierz). Zastrzel ich, po czym wyślij Paula , aby uleczył ledwo trzymającego się jeszcze na tym świecie Bruce'a . Kiedy uleczysz wszystkich, skieruj się na wschód, gdzie za kolejną płycizną ruszaj na północ.
Przy samej krawędzi mapy, w punkcie #3 znajdują się dwa czołgi, a przy nich trójka żołnierzy. Musisz ich zastrzelić zanim zdążą wejść do pojazdu! Czołgi możesz przejąć, wysyłając do nich kierowcę (im wyższa umiejętność mechaniki, tym lepiej sprawuje się czołg). Proponuję wybrać Billy'iego , a jeśli uda Ci się przejąć drugą maszynę, to wsadź do niej kogokolwiek potrafiącego ją obsługiwać. Nieopodal dostrzeżesz skład - należy przejąć go swoim inżynierem. Kiedy tego dokonasz przełożony rozkaże zaatakować bazę #1 . Zbierz wszystkich i ruszaj wąwozem na zachód. Najpierw należy zająć się bunkrem na wzniesieniu. Bazę najlepiej zaatakować od strony lasku na wschodzie, wyciągając wrogich żołnierzy na puste pole, z dala od kolejnego bunkra. Dopiero, kiedy się z nimi uporasz, ruszaj na bazę. Nie niszcz budynków - po przejęciu składu możesz się nimi także zaopiekować. Po tym nadejdą nowe rozkazy.
Nowe cele misji:
4) Przenieś jak najwięcej skrzyń z północno-wschodniej bazy (#3 ) do bazy północnej (#1 ).
Chwilę po otrzymaniu powyższego rozkazu pojawi się w okolicy pewien Rosjanin - Michaił Bieriezow (mechanik). Zdradzi Ci swoją profesję i oznajmi, że został na wojnę zaciągnięty siłą. Tobie pozostanie możliwość ingerencji w jego przyszłość:
- możesz kazać go zabić, co nie przyniesie nic dobrego;
- możesz go puścić wolno, co także nie zaowocuje czymś specjalnym;
- lub po prostu możesz go przesłuchać i zamknąć w składzie, dzięki czemu dostaniesz medal (jest to optymalny wybór).
Nowe cele misji:
6) Zamknąć Rosjanina w składzie i pilnować.
Rosjanin będzie się dziwnie zachowywał podczas przesłuchania, a Ty winieneś zdecydować się zamknąć go w bezpiecznym miejscu. Jednak musisz pilnować, aby nie uciekł, gdyż zostawiony bez ochrony może szybko czmychnąć za krzaki i już go więcej nie zobaczysz. Musisz, czym prędzej, zająć się transportem skrzyń (dokładny opis czynności jest podany w pomocy gry), ponieważ jest to wymóg do otrzymania medalu. Uważaj tylko na dzikie zwierzęta mogące zranić inżynierów. Kolejną czynnością powinno być wybudowanie bunkrów. Pierwszych nieproszonych gości możesz spodziewać się w niewielkim odstępie czasu po incydencie z Michaiłem , a będą to dwa średnie pojazdy kołowe. Na szczęście (dla nich oczywiście :-) nie będą się angażować w walkę, tylko uciekną wezwać posiłki.
Dobuduj kilka bunkrów (więcej niż dwa, na zachodzie oczywiście, się nie opłaca, trzeba uważać na ilość skrzyń potrzebną do wykonania zadania) i ustaw ludzi, pilnując cały czas Rosjanina. Najlepiej, jeśli zamienisz jednego z żołnierzy na inżyniera, dzięki czemu zwiększysz prawdopodobieństwo wykonania celu 4. Postaw ludzi przy składzie i pilnuj zachodniej części. Po pewnym czasie pojawi się tam grupa nieprzyjaciela - czołg i kilku żołnierzy. Nie powinieneś mieć z nimi problemów. Jeśli zdołasz utrzymać bazę, misja zostanie pomyślnie zakończona.