Michigan Ave | Akt trzeci Omerta Miasto Gangsterów Omerta: Miasto Gangsterów poradnik,solucja
Ostatnia aktualizacja: 4 października 2019
Michigan Ave
Nagroda za wykonanie misji:
- Wyjątkowa broń: Pianino z Chicago (pistolet maszynowy Thompson)
Tak jak poprzednie zadanie było jednym z najprostszych w grze, tak Michigan Ave jest najtrudniejszą a zarazem ostatnią misją jaką rozegramy w Omerta. Nasz współczynnik niesławy będzie rósł wyjątkowo szybko, zyski będą niewielkie i co najgorsze: goni nas czas. Jeśli będziemy opieszali przegramy rozgrywkę i będziemy musieli zaczynać od początku. Jest kilka sposobów pozwalających na wygraną; poniżej zostanie opisany jeden z nich.
Policja jest na naszym karku: musimy zatrzeć wszystkie ślady prowadzące do nas i naszych interesów. Będziemy musieli wykonać 9 misji pobocznych. Zaczynamy misję od ulepszenia naszej kryjówki, wynajęcia nieruchomości i zatrudnienia tam księgowego; od razu powinniśmy wykupić oba dostępne ulepszenia. Pranie brudnych pieniędzy i zamienianie czystej gotówki na większe ilości brudnej za pomocą zleceń będzie naszym podstawowym i w najbliższym czasie jedynym źródłem dochodów.
Rozsyłamy naszych agentów do informatorów - zależy nam na jak najszybszym odkryciu całej dzielnicy. Nie podnosimy naszego współczynnika strachu ani sympatii - jeśli potrzebujemy poważnie "porozmawiać" z opornymi mieszkańcami zakupujemy poprzez zlecenia broń. Dodatkowo możemy zyskać gotówkę na kilka sposobów:
- Kupujemy broń od Mike'a Hedgesa i sprzedajemy Charliemu Luciano.
- Kupujemy piwo po najniższych możliwych cenach i sprzedajemy w miejskiej spelunce (30 skrzynek da nam 600$; koszty zakupu powinny wynosić około 250$)
- Kupujemy trunki po najniższych możliwych cenach (np. u Aleksieja Lievena lub Mike'a Hedgesa) i sprzedajemy w miejskim klubie nocnym (15 skrzynek warte jest 600$)
- Napadamy na inkasenta w lokalnym punkcie zbierania haraczu. Jeśli wyślemy tam Wyskrobka uzyskamy 625$ za każdą akcję
Zdobyte pieniądze wymieniamy na odpowiednie towary (piwo, whisky, broń) i udajemy się z nimi do konkretnych punktów na mapie. Część czystych pieniędzy przeznaczamy na wymianę poprzez zlecenia, resztę na wypełnienie misji. Oprócz tego istnieją jeszcze trzy zadania polegające na walce (z bandytami oraz siłami policji) - każde następne jest trudniejsze od poprzedniego.
W dzielnicy dostępne będą następujące zadania do wykonania:
- Dostarczyć 10 sztuk broni
- Dostarczyć 15 sztuk broni
- Dostarczyć 10 skrzynek whisky
- Dostarczyć 30 skrzynek whisky
- Dostarczyć 30 skrzynek piwa
- Zdobyć 600$
- Zdobyć 800$
- Zdobyć 300$$
- Zdobyć 500$$
- Zdobyć 600$$
- Pokonać opryszków
- Wykraść dowody z posterunku policji
- Zniszczyć dowody przetrzymywane przez policję
Musimy się spieszyć gdyż każda akcja policji powoduje, że z mapy znika jeden z punktów. Akcje policji następują częściej przy wysokim współczynniku niesławy, stąd ilekroć będzie to możliwe powinniśmy wręczać łapówkę Kingsleyowi poprzez zlecenia specjalne.
Po zatarciu śladów będziemy mieli chwile czasu na odetchniecie. Możemy teraz rozbudować nasz biznes aby wykupić wyjątkową broń (pistolet maszynowy Thompson "Pianino z Chicago") u lokalnego Dona. Naszym następnym celem będzie zabicie świadka koronnego przebywającego w hotelu Marlborough-Blenheim. Zanim tego dokonamy powinniśmy uwolnić wszystkich naszych towarzyszy z wiezienia - korzystamy z kolejnego specjalnego zlecenia a następnie rozgrywamy walkę. Po odbiciu towarzyszy i odczekaniu, aż ewentualni ranni zostaną uleczeni możemy zapisać stan gry i udać się do hotelu. Polecam posiadać dwie postacie uzbrojone w Thompsony (Boss, Dandys), Doktorka (rewolwery albo pistolet maszynowy) lub Wyskrobka (posiada granat) oraz jedną uzbrojoną w strzelbę (Złota Rączka to doskonały wybór).
Jak nietrudno się domyślić jest to ostatnia i najtrudniejsza walka w całej grze. Musimy wyeliminować aż 13 przeciwników uzbrojonych głównie w pistolety maszynowe Thompsona. W budynku znajduje się 8 postaci, pozostałe 5 pojawi się przed wejściem jako wsparcie. Proponuję wycofać naszych bohaterów za linię samochodów a jednym gangsterem wrzucić granat do środka budynku i dołączyć do stojących w oddali towarzyszy. Policja ruszy w naszym kierunku - będziemy mogli eliminować poszczególnych agentów gdy będą opuszczali budynek. Po kilku turach pojawi się wsparcie dla przeciwnika, lecz nasze ustawienie i ilość broni obszarowej powinna sobie z nim poradzić.
Gdy już uszczuplimy szeregi sił przeciwnika (warto nieustannie leczyć nasze postacie zdolnością drugi oddech) możemy wejść do środka budynku i wyeliminować pozostałe przy życiu postaci. Zwycięstwo w tej misji oznaczać będzie zakończenie linii fabularnej Omerty: Miasta Gangsterów.