Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Omerta: Miasto Gangsterów - poradnik do gry

Omerta: Miasto Gangsterów - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Maine Ave | Akt pierwszy Omerta Miasto Gangsterów Omerta: Miasto Gangsterów poradnik,solucja

Ostatnia aktualizacja: 4 października 2019

Maine Ave

Nagroda za wykonanie misji:

  • Członek ekipy: Vincento "Wyskrobek" Rizzo
  • Wielkość gangu +1
  • Awans

Maine Ave jest pierwszą dostępną dla nas misją będącą jednocześnie swojego rodzaju samouczkiem, wprowadzającym nas w zawiłości świata gry. Jeden z naszych przyjaciół, Freddie Tanino, zleci nam kilka początkowych zadań pozwalających na zapoznanie się ze sterowaniem i interfejsem gry. Po nauczeniu się obsługi kamery (wystarczy porozglądać się po okolicy) i wybierania budynków (tutaj musimy kliknąć lewym przyciskiem myszy na budynek z ikonką kapelusza) rozpoczniemy właściwą rozgrywkę.

Kryjówka, będąca jednocześnie centrum naszych operacji.

Naszym pierwszym zadaniem będzie rozeznanie się w okolicy. W tym celu zaznaczamy budynek, w którym przebywa informator (oznaczony jest on znakiem zapytania) a następnie wybieramy jedną z dwóch opcji: Rozrzutnik bądź Toast. Pierwsza z nich będzie nas kosztowała 5$, druga zaś jedno piwo. Dokonany wybór nie ma większego znaczenia na dalszą rozgrywkę; po zaakceptowaniu "misji" nasza postać uda się do sklepikarza aby dowiedzieć się więcej o okolicznych budynkach. W przyszłości informatorzy będą domagali się znacznie większej ilości piwa czy pieniędzy; niektórych z nich trzeba będzie zastraszyć za pomocą broni palnej bądź przekupić spirytusem - w większości wypadków jednak będzie to konieczne, aby popchnąć fabułę do przodu.

Informatorzy dostarczą nam niezbędnych informacji do przejęcia kontroli nad dzielnicą.

Jako, że nasza postać odkryła w okolicy kilka browarów nadeszła najwyższa pora, aby zorganizować naszą pierwszą "gangsterską" akcję. Musimy dokonać skoku i zdobyć kilkadziesiąt beczek piwa. W tym celu postępujemy analogicznie jak podczas korzystania z pomocy informatora: klikamy lewym przyciskiem myszy na odpowiednim budynku a następnie wybieramy opcję Napad. Po potwierdzeniu akcji nasz gangster uda się na "przechadzkę" a po pewnym czasie wróci z łupem.

Napad na browar. Niektórzy gangsterzy (jak np. Wyskrobek) mogą przynieść większy łup.

Niestety, samodzielnie nie będziemy w stanie zdobyć kontroli nad dzielnicą - konieczne będzie wynajęcie pomocnika. Po dwukrotnym kliknięciu lewym przyciskiem myszy na ikonę zarezerwowaną dla drugiego gangstera wybieramy z listy postaci Vincento "Wyskrobka" Rizzo i zatrudniamy go. Od tej pory będziemy mogli wykonywać dwie różne akcje w tym samym czasie. Czas skorzystać z pomocy nowego podopiecznego i zorganizować skok na kolejny browar. Nasze magazyny powinny dosyć szybko wzbogacić się o 40 skrzynek piwa a tym samym zakończymy sukcesem kolejne zlecone nam zadanie.

Panel pokazujący wszystkich dostępnych w danej chwili gangsterów. W pierwszej misji możemy skorzystać jedynie z naszej postaci oraz Wyskrobka (Squigs).

Najwyższa pora zdobyć trochę gotówki - w tym celu klikamy na opcję Zlecenia, wybieramy zakładkę Piwo i rozpoczynamy rozmowę z Benem O'Connorem. Po wybraniu gangstera, który będzie dokonywał transakcji (w tym wypadku nie ma żadnego znaczenia którego z nich wybierzemy) i zaakceptowaniu misji musimy odczekać kilka minut zanim otrzymamy nasze pieniądze. Pierwsze zlecenie uda nam się wykonać bez większych problemów - w przyszłości jednak może się zdarzyć, że zleceniodawca będzie chciał nas naciągnąć, oszukać okraść bądź też wpadniemy w zasadzkę zorganizowaną przez policję.

Zlecenia będą nam towarzyszyły przez całą grę - są one najlepszym źródłem brudnych jak i czystych pieniędzy.

Czas ruszyć głębiej w miasto. Ponownie odwiedzamy (nowego) informatora - uda nam się odkryć kolejne lokacje. Niestety okaże się, że nasz wspólnik Wyskrobek gdzieś zaginął. Aby go odnaleźć musimy spytać znajdującego się niedaleko jegomościa, czy nie widział przypadkiem naszego przyjaciela. Wybieramy znak zapytania i wysyłamy bossa na misję.

Czasami będziemy musieli poszukiwać informacji u ludzi spacerujących po ulicy. Podobnie jak informatorzy oznaczeni są oni wykrzyknikiem.

Okaże się, ze Wyskrobek został porwany i jest aktualnie przetrzymywany w pobliskim magazynie. Wystarczy spojrzeć na mapę i skierować kamerę na budynek oznaczony czerwonym okręgiem - na głównym ekranie będzie to magazyn nad którym unosić się będzie ikonka oka. Powinniśmy teraz zapisać stan gry a następnie wysłać naszą postać na misję - za chwilę rozpocznie się pierwsze starcie w grze z użyciem broni palnej.

W przyszłości prawie każda misja, która zakończy się strzelaniną będzie posiadała ikonę oka.

Sterowanie postaciami oraz dostępne dla nas opcje w części taktycznej gry zostały opisana w odpowiedniej części poradnika. Naszym zadaniem jest oswobodzenie Wyskrobka a następnie ucieczka z magazynu. Jako, że drogi do naszego wspólnika broni tylko jeden opryszek, wystarczy że zakończymy turę przed drzwiami a następnie korzystając z pełnego zapasu punktów ruchu wbiegniemy do kolejnego pomieszczenia i zużyjemy wszystkie punkty akcji aby wyłączyć przeciwnika z walki.

Pierwszy przeciwnik znajduje się zaraz za drzwiami - przed oddaniem strzału powinniśmy maksymalnie zbliżyć się do niego.

Teraz wystarczy udać się na zaplecze i stanąć na symbolu klucza francuskiego, aby otworzyć celę. Pojawi się dwóch nowych przeciwników. Korzystając z osłony, jaką gwarantują nam rozmieszczone w magazynie skrzynki poruszamy się w kierunku wyjścia. Gdy tylko zauważymy wroga opłaca się wyeliminować go w jednym ruchu - akcję wykonujemy w momencie, gdy na pasku inicjatywy portrety obu naszych bohaterów znajdą się obok siebie. Dzięki temu nasza siła ognia powinna wystarczyć do powalenia go, zanim będzie miał szansę nas zaatakować. Podobnie postępujemy z drugim opryszkiem a droga na zewnątrz stanie otworem.

Gdy dwa kolejne ruchy należą do naszych postaci, jesteśmy w stanie zlikwidować przeciwnika zanim będzie mógł on zareagować.

Po zakończeniu misji będziemy mogli awansować naszych gangsterów na wyższy poziom doświadczenia. Po wybraniu odpowiedniej opcji musimy wybrać nowy atut - najlepszy będzie taki, który pasuje do naszego stylu gry. Jako, że moja postać w założeniu ma walczyć przy użyciu broni palnej wybrałem zdolność Ekspert strzelecki. Wyskrobek jest postacią, która również korzysta z pistoletów, stąd wybrałem dla niego ten sam atut.

Czas na ostatnie zadanie, po ukończeniu którego opuścimy Maine Avenue - Maine Ave | Akt pierwszy Omerta Miasto Gangsterów - Omerta: Miasto Gangsterów - poradnik do gry

Czas na ostatnie zadanie, po ukończeniu którego opuścimy Maine Avenue. Musimy zebrać 1000$ korzystając ze zdobytych uprzednio umiejętności. Nakazujemy Wyskrobkowi dokonywać napadów na browary a samemu powinniśmy zając się sprzedażą łupów. Gdy mamy chwilę wolnego czasu możemy pokusić się o zabawę w handlarza: w tym celu korzystając ze zleceń będziemy musieli kupować towary po niskich cenach a następnie sprzedawać je chętnym. 1000$ nie jest dużą ilością gotówki i najpóźniej po upłynięciu jednego dnia czasu gry powinniśmy dysponować wymaganą sumą.

Ostatnie starcie w Maine Ave jest banalnie proste: wystarczy skupić się na eliminowaniu kolejnych opryszków a zwycięstwo będziemy mieli w garści.

Zanim opuścimy Maine Avenue czeka nas ostatnie wyzwanie. Opryszkowie, którzy niedawno porwali Wyskrobka przyszli się zemścić, więc ponownie będziemy musieli rozegrać starcie. Tym razem przeciwnik ma przewagę liczebną, lecz nie jest dobrze przygotowany do starcia. Wystarczy, że ukryjemy się w startowym pomieszczeniu i poczekamy na wroga - jak tylko znajdzie się w naszym zasięgu koncentrujemy ogień na jednym bandziorze a jak padnie atakujemy kolejnego. Po pokonaniu trzech wrogów misja zakończy się sukcesem a my będziemy mogli wybrać następną dzielnicę miasta.