Latarnia morska Absecon | Akt pierwszy Omerta Miasto Gangsterów Omerta: Miasto Gangsterów poradnik,solucja
Ostatnia aktualizacja: 4 października 2019
Latarnia morska Absecon
Nagroda za wykonanie misji:
- Członek ekipy: Emmet "Doktorek" O'Connel
- Członek ekipy: Brigitte "Ryzykantka" Laval
- Wielkość gangu +1
Naszą przygodę w nowej dzielnicy zaczniemy od zbudowania naszej własnej sieci browarów i spelunek. Na wstępnie powinniśmy zatrudnić dopiero co poznanego Emmeta "Doktorka" O'Connela. Teraz możemy rozejrzeć się za właściwą lokacją: poszukujemy Nieruchomości, czyli budynku z unoszącą się nad nim ikonką domu. Gdy znajdziemy jedną z nich, wystarczy wysłać jednego z naszych gangsterów, aby ją zakupił.
Czas założyć browar. Wybieramy świeżo zdobytą nieruchomość (możemy nacisnąć spację na głównym ekranie gry, aby przełączyć się na listę posiadanych przez nas lokacji) a następnie korzystamy z jedynej dostępnej dla nas opcji. Z listy wybieramy browar i czekamy, aż nasza postać wywiąże się ze swoich obowiązków. Po kilku chwilach nasze magazyny zaczną zapełniać się beczkami piwa. Teraz wystarczy ulepszyć browar, aby zwiększyć jego wydajność a tym samym szybkość produkcji piwa.
Następnym krokiem jest założenie spelunki w lokalu (budynek z ikonką namiotu). Aby znaleźć odpowiednią lokację musimy skorzystać z pomocy informatora. Gdy odkryjemy właściwy budynek, wysyłamy do niego naszego agenta z odpowiednią ilością gotówki. Podobnie jak w przypadku browaru przechodzimy do menu budowy i wybieramy z niego spelunkę. Od tej pory będzie ona sprzedawała produkowane przez nas piwo zapewniając nam stały napływ gotówki.
Niestety gra byłaby zbyt prosta, gdyby powyższe czynności wystarczyły do zakończenia misji. W aktualnej dzielnicy napotkamy spelunki należące do konkurencji i walczące z nami o klienta. Aby pozbyć się jej właściciela możemy albo dokonać napadu (potrzebujemy w tym celu pięć sztuk broni palnej - Doktorek dostarczy nam potrzebny ekwipunek) bądź też wykupić lokację za 250$. Jako, że druga opcja zagwarantuje nam powiększenie naszych wpływów w mieście, polecam skorzystać właśnie z niej. Dodatkowo możemy zakupić kolejną nieruchomość i założyć drugi browar, aby produkować nadmiar piwa na handel poprzez zakładkę zlecenia.
Nadeszła najwyższa pora, aby pokazać mieszkańcom kto rządzi w okolicy - w tym celu musimy założyć niesławną pizzerię "U Dona". W tym celu najpierw musimy ulepszyć naszą kryjówkę do drugiego poziomu (wystarczy nacisnąć na nim lewym przyciskiem myszy i wybrać odpowiednią opcję) - pozwoli ona nam na skorzystanie z bardziej zaawansowanych budowli oraz powiększy nasz magazyn o 20 jednostek. Teraz pozostało nam już tylko wynająć lokal i założyć w nim pizzerię. Budynek ten nie tylko będzie przykrywką dla naszych interesów: zwiększy on też wydajność wszystkich naszych budynków oraz będzie wzbudzał strach wśród mieszkańców dzielnicy.
Po założeniu pizzerii powinna dołączyć się do nas kolejna postać: Brigitte "Ryzykantka" Laval. W przeciwieństwie do aktualnie posiadanych przez nas postaci walczy ona wręcz używając kastetu uderzając kilka razy na rundę lecz zadając mniejsze obrażenia.
Dobry boss powinien zadbać, aby ludzie nie tylko się go bali, lecz także go lubili. Najłatwiej uzyskać ten rezultat zakładając garkuchnię wydającą głodnym darmowe posiłki. Ponownie musimy wynająć nieruchomość i założyć w niej wymagany lokal, dzięki czemu wzrośnie współczynnik sympatii.
Natychmiast pojawi się kolejny problem. Opryszkowie z poprzedniej misji byli winni pieniądze lokalnemu bossowi - Louiemu Castaneda. Jako, że to my ich zlikwidowaliśmy, teraz my staliśmy się dłużnikami Dona. Na szczęście nie żąda on od nas gotówki - w ramach rekompensaty będziemy musieli zlikwidować kilku "szkodników". Zadanie rozpoczniemy od wizyty u informatora. Okazuje się, że gangsterzy ukrywają się w niebieskim hotelu (unosi się nad nim ikona oka).
Po dotarciu na miejsce rozpocznie się strzelanina - możemy tutaj skorzystać z naszych nowych postaci. Proponuję poruszać się powoli i w grupie a w przypadku wykrycia przeciwnika skupiać na nim ogień z wszystkich luf. Musimy też uważać przechodząc obok okien, gdyż przeciwnicy mogą skorzystać z nich i ostrzelać nasze postacie z wnętrza budynku. Misja ta jest dobrym treningiem przed nadchodzącymi trudniejszymi walkami.
Po wyeliminowaniu wszystkich przeciwników nasze problemy nie skończą się. Okazuje się, że policja rozpoczęła śledztwo i będzie starała się rozbić naszą szajkę. Koniecznie zapisz stan gry! Jeśli nie uda nam się zmylić stróżów prawa automatycznie przegramy grę. Po kliknięciu na przycisk dochodzenie będziemy mieli do wyboru jedną z kilku opcji, każda z nich posiadająca inne konsekwencje. W początkowych etapach gry polecam unikać niszczenia dowodów - są to misje, podczas których dojdzie do konfrontacji z policją, a agenci federalni są wymagającym przeciwnikiem. Najłatwiej jest przekupić śledczych, gdyż pieniądze są dosyć łatwe do zdobycia.
To już ostatnie zadanie w tej misji: musimy zebrać 4000$. Korzystając zarówno z umiejętności nabytych w ostatnich kilkudziesięciu minutach jak i podczas naszej wizyty w Maine Ave (handel przy użyciu zleceń czy też napady i włamania) nie powinno nam to sprawić żadnych kłopotów. Możemy również odwiedzić mieszkanie lokalnego Dona i wykonać dla niego misję, za co otrzymamy pokaźną ilość gotówki. Po zebraniu odpowiedniej sumy pieniędzy misja zakończy się sukcesem a my będziemy mogli wybrać jedną z trzech lokacji. Kolejność wykonywania ich nie ma większego znaczenia, gdyż i tak odwiedzimy wszystkie miejsca; proponuję rozpocząć od dzielnicy, w której aktywność policji jest niewielka.