Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Mount & Blade - poradnik do gry

Mount & Blade - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Uzbrojenie | Ekwipunek | Mount & Blade poradnik Mount & Blade

Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019

Uzbrojenie

Broń Biała

Do broni białej jak powszechnie wiadomo zalicza się wszelką broń do walki wręcz, a w tym: obuchową, sieczną, tnącą i kłującą. W Mount&Blade, mamy do czynienia z dużą ilością uzbrojenia, co sprawia, że możemy trafić na kilka typów tej samej broni w zależności od jakości, jaką dany przedmiot sobą reprezentuje. Np. Kiepskiej Ostrości Szabla i Zabójczej Ostrości Szabla.

Oto typy jakości, które stanowią o nazwach broni białych:

  1. Fatalnej jakości...
  2. Słabej jakości...
  3. Kiepskiej ostrości...
  4. Masywnej budowy...
  5. Zabójczej ostrości...
  6. Idealnej wagi...
Nazwa - W nazwie znajdują się przedrostki wskazujące na jakość danego przedmiotu - Uzbrojenie | Ekwipunek | Mount & Blade - Mount & Blade - poradnik do gry

Nazwa - W nazwie znajdują się przedrostki wskazujące na jakość danego przedmiotu.

Typ - Podział broni ze względu na znane nam Biegłości. Broń jednoręczna, broń dwuręczna, bądź broń drzewcowa.

Cena - W oknie sklepu, po stronie kupca mamy cenę zakupu, natomiast w przypadku przedmiotów z naszego ekwipunku, gdy tylko najedziemy na nie kursorem, zobaczymy cenę sprzedaży. Nawet, gdy podróżujemy i jesteśmy z dala od jakiegokolwiek targu, ceny, po jakich możemy sprzedać nasze rzeczy, będą nam się jawić takie, jakie były faktycznie w ostatnio odwiedzanym sklepie.

Waga - Im przedmiot lżejszy, tym naturalnie, szybciej nim władamy i szybciej poruszamy się na polu walki. Natomiast prędkość poruszania się postaci po mapie, praktycznie nie zależy od ekwipunku noszonego przez naszego bohatera.

Typ ciosu - Jest to sposób, w jaki możemy uderzać danym orężem. Obok widnieje informacja o obrażeniach, jakie jesteśmy w stanie uzyskać tym przedmiotem. Zamach, czyli cios od góry lub od boku to jedyna możliwość np. toporów i młotów. Natomiast pchnięcia, są jedyną domeną lanc oraz jedną z opcji walki mieczem.

Szybkość - Skala szybkości, z jaką pada cios. Szybkość możemy także poprawić, podwyższając atrybut Zwinności .

Zasięg broni - Odległość, na jaką możemy daną bronią władać. Siekierki, są krótkie, co jest plusem w walce w zwarciu, ponieważ dużo zręczniej się nimi operuje. Sprawa ma się inaczej z lancami, które powinny być możliwie jak najdłuższe.

Wymagania - W przypadku broni białych jest to siła. Na szczęście niewiele przedmiotów wymaga jej na wysokim poziomie.

Inne - Siekiery mają premię przeciwko tarczom. Małymi nożami nie można blokować ciosów. Niektóre lance, są na tyle duże, że nie można z nimi nosić tarczy.

Broń Strzelecka

Przez broń strzelecką rozumiem łuki, kusze, i wszelką broń miotaną tj. kamienie, noże, oszczepy i siekierki do rzucania.

Oto typy jakości, które stanowią o nazwach broni strzeleckiej:

  1. Fatalnej jakości...
  2. Słabej jakości...
  3. Twardy...
  4. Masywnej budowy... (W odniesieniu do broni miotanych).
  5. Idealnej wagi... (W odniesieniu do broni miotanych).
  6. ...w dużej ilości. (W odniesieniu do broni miotanych i amunicji).
1 - Uzbrojenie | Ekwipunek | Mount & Blade - Mount & Blade - poradnik do gry
Nazwa - W nazwie znajdują się przedrostki wskazujące na jakość danego przedmiotu - Uzbrojenie | Ekwipunek | Mount & Blade - Mount & Blade - poradnik do gry

Nazwa - W nazwie znajdują się przedrostki wskazujące na jakość danego przedmiotu.

Cena - W oknie sklepu, po stronie kupca mamy cenę zakupu, natomiast w przypadku przedmiotów z naszego ekwipunku, gdy tylko najedziemy na nie kursorem, zobaczymy cenę sprzedaży. Nawet, gdy podróżujemy i jesteśmy z dala od jakiegokolwiek targu, ceny, po jakich możemy sprzedać nasze rzeczy, będą nam się jawić takie, jakie były faktycznie w ostatnio odwiedzanym sklepie.

Waga - Im przedmiot lżejszy, tym naturalnie, szybciej nim władamy i szybciej poruszamy się na polu walki. Natomiast prędkość poruszania się postaci po mapie, praktycznie nie zależy od ekwipunku noszonego przez naszego bohatera.

Obrażenia - Jest to siła, z jaką jesteśmy w stanie zaatakować przeciwnika daną bronią. W przypadku łuku siła ciosu rośnie wraz z naciąganiem strzały na cięciwie. Dla kuszy jest zawsze taka sama.

Celność - W przypadku każdego łuku i kuszy wynosi ona 99. Przyznam się szczerze, że nie wiem, o czym to informuje.

Szybkość - Wskazuje na szybkostrzelność broni. W przypadku łuków jest ona ponad dwa razy większa, niż u kusz. Stanowi to o ich podstawowej przewadze.

Wymagania - Łuki wymagają umiejętności Potężny Naciąg . Korzystanie z kusz wiąże się ze stopniowym podwyższaniem Siły . Broń miotana wymaga inwestowania punktów w umiejętność Potężny Rzut .

Inne - Z większością kusz nie można walczyć konno. Siekierki i oszczepy do rzucania posiadają premię przeciwko tarczom.

 

Tarcze

Oto typy jakości, które stanowią o nazwach tarcz:

  1. Stara...
  2. Fatalnej jakości...
  3. Sporej grubości...
  4. ...o wysokiej wytrzymałości.
  5. Elitarna...
Nazwa - W nazwie znajdują się przedrostki wskazujące na jakość danego przedmiotu - Uzbrojenie | Ekwipunek | Mount & Blade - Mount & Blade - poradnik do gry

Nazwa - W nazwie znajdują się przedrostki wskazujące na jakość danego przedmiotu.

Wytrzymałość - Jest to ilość obrażeń, jakie może przyjąć tarcza, zanim rozpadnie się w drzazgi.

Cena - W oknie sklepu, po stronie kupca mamy cenę zakupu, natomiast w przypadku przedmiotów z naszego ekwipunku, gdy tylko najedziemy na nie kursorem, zobaczymy cenę sprzedaży. Nawet, gdy podróżujemy i jesteśmy z dala od jakiegokolwiek targu, ceny, po jakich możemy sprzedać nasze rzeczy, będą nam się jawić takie, jakie były faktycznie w ostatnio odwiedzanym sklepie.

Waga - Im przedmiot lżejszy, tym naturalnie, szybciej nim władamy i szybciej poruszamy się na polu walki. Natomiast prędkość poruszania się postaci po mapie, praktycznie nie zależy od ekwipunku noszonego przez naszego bohatera.

Odporność - Im wyższa, tym mniejsze szkody, ciosy wyrządzają tarczy. Głównie jest to urozmaicenie w postaci wyboru między dużą drewnianą wytrzymałą tarczą, a małą stalową odporną. Jak kto lubi.

Rozmiar - Jeżeli chodzi o tarcze, których można używać do walki konnej, rozmiary wahają się od 40 do 60. Mała tarcza nie ochroni nas zbyt dobrze przed naporem wrogich strzał.

Szybkość - Ta cecha mówi o prędkości, z jaką nasz bohater może unieść dana tarczę. Do szybkiej i mobilnej walki wręcz, radzę przywdziać puklerz możliwie najmniejszy i najodporniejszy.

Inne - Duże tarcze, o rozmiarach większych niż 60, nie mogą być używane do walki w siodle.