Umiejętności | Postać | Mount & Blade poradnik Mount & Blade
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Umiejętności
(US) - Umiejętności osobiste - Charakteryzują się tym, iż odnoszą się tylko do postaci posiadającej tą umiejętność.
(UD) - Umiejętności oddziału - To te, które liczą się dla całej armii. W grę wchodzi tylko najwyższy poziom, któregoś z bohaterów. Ta sama umiejętności u dwóch bohaterów, nie kumulują się.
(D) - Umiejętności dowódcy - To takie, w które warto inwestować tylko u głównej postaci, czyli u dowódcy.
Umiejętności SIŁY
Żelazne Ciało (US) - każdy punkt daje +2 do HP.
Potężny Cios (US) - każdy punkt zwiększa obrażenia w walce wręcz o 8%.
Potężny Rzut (US) - każdy punkt zwiększa obrażenia od broni rzucanych o 10%.
Potężny Naciąg (US) - każdy punkt zwiększa obrażenia od łuków o 14%. Oprócz tego, lepsze łuki wymagają tej umiejętności na określonym poziomie.
Umiejętności ZWINNOŚCI
Mistrzostwo w Broniach (US) - ułatwia naukę biegłości oraz zwiększa ich limit.
Tarcza (US) - każdy punkt zmniejsza obrażenia dla tarczy o 8%, zwiększa szybkość jej wznoszenia oraz wytrzymałość.
Atletyka (US) - zwiększa szybkość pieszego poruszania się bohatera; (w zamkach, przy oblężeniu itd.).
Jeździectwo (US) - lepsze konie wymagają tej umiejętności na określonym poziomie. Ponadto zwiększa ona szybkość jazdy i zwrotność.
Łucznictwo Konne (US) - zmniejsza kary do obrażeń i celności dla strzelania i rzucania z grzbietu konia.
Plądrowanie (UD) - każdy punkt zwiększa łupy po bitwach o 10%.
Umiejętności INTELIGENCJI
Szkolenie (UD) - raz dziennie, każdy bohater, daje każdemu członkowi armii o niższym niż jego poziomie, odpowiednią, co do poziomu umiejętności, ilość doświadczenia.
Śledzenie (UD) - z każdym punktem, ślady dają coraz więcej informacji o śledzonej jednostce.
Taktyka (UD) - każde dwa punkty, początkowa przewaga w bitwie zwiększa się o 1.
Szukanie Ścieżek (UD) - każdy punkt zwiększa szybkość poruszania się jednostki po mapie o 3%.
Spostrzeganie (UD) - każdy punkt zwiększa się zasięg widzenia bohatera na mapie o 10%.
Zarządzanie Ekwipunkiem (D) - każdy punkt zwiększa o 6, pojemność inwentarza bohatera.
Leczenie Ran (UD) - gdy twoje jednostki zostaną ogłuszone w trakcie walki, dzięki tej umiejętności ich regeneracja będzie następować o 20% szybciej z każdym punktem.
Chirurgia (UD) - każdy punkt, zwiększa o 4% szanse na to, że w bitwie, nasze śmiertelne jednostki, zamiast umrzeć, stracą przytomność i będą mogły zregenerować się po walce.
Pierwsza Pomoc (UD) - Regeneracja bohaterów po walce, będzie przebiegać o 5% szybciej, z każdym punktem.
Inżynieria (UD) - pozwala na efektywniejsze budowanie machin oblężniczych i ulepszanie lenn (wiosek itd.).
Perswazja (D) - ułatwia przekonywanie ludzi do twego punktu widzenia.
Umiejętności CHARYZMY
Zarządzanie Więźniami (D) - każdy punkt zwiększa możliwą ilość przetrzymywanych więźniów o 5.
Przywództwo (D) - każdy punkt zwiększa możliwą wielkość armii o 5, morale, oraz obniża ogólną wagę wojska o 5%.
Handel (UD) - każdy punkt zmniejsza wszelkie kary handlowe o 5%.
Ogólnie:
- Staraj się nie zaniedbywać żadnej z umiejętności i rozważnie je rozkładać między bohaterami ta by każdy mieli możliwie jak najwięcej umiejętności (PR), ale jednocześnie, byli dość silni by liczyć się w walce i móc awansować.
- Umiejętności Chirurgia oraz Dowództwo , są moim zdaniem kluczowe, ponieważ najbardziej stanowią o sile twojej armii.