Atrybuty | Postać | Mount & Blade poradnik Mount & Blade
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Atrybuty
Siła
Siła nie ma przełożenia na obrażenia, jakie zadaje nasza postać. Każdy jej kolejny punkt, zwiększa o 1 HP postaci. Konkretna ilość siły jest potrzebna do tego, by móc władać odpowiednią bronią czy nosić elementy zbroi..
Zwinność
Zwinność odpowiada za prędkość, z jaką atakujemy nasza bronią. Z każdym punktem, prędkość zwiększa się o 0.5%. Oprócz tego, za każdy punkt zwinności otrzymujemy do rozdania 5 punktów biegłości.
Inteligencja
Inteligencja przydaje się w wielu umiejętnościach. Co więcej za każdy jej punkt, otrzymujemy ekstra 1 "skill point" do wykorzystania (nie koniecznie na tą umiejętność która zalicza się do grupy tych związanych z atrybutem inteligencji).
Charyzma
Czar i osobowość naszej postaci, są walorami, jakimi powinien szczycić się każdy szanujący się dowódca. Od charyzmy, zależy m.in. ilość wojska, jakie będzie mogło pod nami służyć. Z każdym jej punktem, limit armii zwiększa się o 1.
Ogólnie:
- Generalnie, jeżeli mogę polecić to wkładałbym większość punktów głównego bohatera w INT i CHA, ponieważ to jednostki stanowią prawdziwą siłę naszej armii, a te atrybuty właśnie na nich się głównie skupiają.
- Na każdym poziomie dostajemy 1 punkt do włożenia w wybrany atrybut.
- Wszystkie umiejętności, których bazowym atrybutem jest dajmy na to siła, nie mogą liczbowo przekroczyć 1/3 jej ilości. Np. z siłą wynoszącą 9, nasza umiejętność Żelazne Ciało może maksymalnie wynieść 3. Sprawa ma się całkowicie analogicznie, co do reszty atrybutów.