Książki | Ekwipunek | Mount & Blade poradnik Mount & Blade
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Książki
Książki to przedmioty, które dają nam premie do umiejętności i atrybutów. Możemy je kupić u Antykwariusza, którego czasem trudno znaleźć, ale jest to możliwe. Na pewno zagrzewa miejsce w jednej z gospod. Książki dzielą się na dwa rodzaje. Na te, które wymagają od nas stałego trzymania ich w ekwipunku i te, które wystarczy przeczytać. Przeczytać tzn., klikamy kolejno Obóz -> Zwerbować kogoś z jeńców lub przeczytać książkę -> Wybrać księgę do czytania . Za każdym razem, gdy będziemy czekać/ odpoczywać, będziemy jednocześnie przyswajać daną książkę. Gdy wchłoniemy ją w 100%, można ją z powrotem sprzedać.
(TRZ) - tym skrótem oznaczę książki, które należy trzymać w ekwipunku, by uzyskać plusy z nimi związane.
(PCZ) - tym skrótem oznaczę książki, które wystarczy przeczytać, aby na stałe podwyższyć jedną z umiejętności.
(INT) - tym skrótem oznaczę współczynnik inteligencji, jaki musimy posiadać by móc przeczytać daną książkę.
Oto lista wszystkich dostępnych książek:
- Podstawy Władania Bronią (TRZ) +1 do Szkolenia Jednostek .
- Podręcznik Felczera (TRZ) +1 do Chirurgii .
- Poradnik Medyka (TRZ) +1 do Leczenia Ran .
- De Re Militari (PCZ) +1 do Taktyki ; 9 (INT).
- Żywot Aliksenusa Wielkiego (PCZ) +1 do Dowodzenia ; 7 (INT).
- Eseje o Logice (PCZ) +1 do Inteligencji; 10 (INT).
- Rhetorica ad Herennium (PCZ) +1 do Perswazji ; 8 (INT).
- Rozprawy o Wartości Przedmiotów (PCZ) +1 do Handlu ; 11 (INT).
- Sztuka Walki Mieczem (PCZ) +1 do Mistrzostwa w Broniach ; 9 (INT).
- Metody Mechanicznych Twierdzeń (PCZ) +1 do Inżynierii ; 12 (INT).
Uwaga: Czytanie ksiąg ulepsza tylko i wyłącznie umiejętności naszego głównego bohatera. Więc, jeżeli np. nasz bohater ma umiejętność Inżynieria na poziomie 0, gdy nasz towarzysz Artimeder, ma ją rozwiniętą do powiedzmy 5, zwyczajnie nie ma najmniejszego sensu w daną książkę inwestować.