Poradnik do gry - Jak zacząć? | Lionheart Legacy of the Crusader poradnik Lionheart: Legacy of the Crusader
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Jak zacząć?
Początek...
Rozpoczynając grę znajdujesz się w niewolniczej celi. Po chwili pojawi się duch i powie ci, że musicie stąd uciekać. Pierwsze co musisz zrobić, to otworzyć zamek. Można to zrobić na kilka sposobów: otwierając wytrychem (20 doświadczenia) lub na dwa sposoby przekonać go by sam ci otworzył (15 lub 100 doświadczenia, lepszy jest ten sposób z ikoną wykrzyknika, ale jego pojawienie się zależy od twoich umiejętności).
Łowca niewolników, który otworzył ci zamek pobiegnie w prawo, być może zostawi Krótki Miecz . Podmień broń i zabij łowcę. Dostaniesz dodatkowe (ok. 50) doświadczenie. Nie ma sensu eksplorować lochu, gdyż po pierwsze: drzwi nie pozwolą wejść wszędzie, a krąży tutaj Mistrz Asasynów, który zabije cię z łatwością. Dlatego idź na północ, do wyjścia. Po wyjściu spotkasz Signora Leo , który przeniesie cię do Barcelony.
Poradnik został podzielony na dwie części. W pierwszej opisuję dokładnie Barcelonę oraz otaczające ją lasy. To tutaj właśnie dostaniesz większość pobocznych zadań (opis w rozdziale "Zadania Poboczne"), będziesz mógł zostać członkiem jednej z mniejszych frakcji (opis w rozdziale "Kampanie Mniejszych Frakcji"). Po rozmowie ze swoim duchem i Signorem Leo dostaniesz pierwsze zadanie: Obejdź Barcelonę i dołącz do frakcji. Musisz po prostu ukończyć zadania dla jednej z głównych frakcji (opisane w rozdziale "Kampanie Głównych Frakcji").
Co dalej?
Najpierw proponuję obejść Barcelonę - zadania w niej wymagają minimum walki, więc każda postać powinna sobie z nimi poradzić. Potem odwiedź kanały, wykonaj też zadania dla mniejszych frakcji. Następnie, gdy już nabierzesz trochę doświadczenia, wybierz się do lasów otaczających miasto - tam też jest trochę do zrobienia. Potem wybierz główną frakcję i wykonaj dla niej zadania.
Gdy to zrobisz, dostaniesz zadania wybrania się do Montserrat. Dalej gra przebiega całkowicie liniowo, z małymi wyjątkami. Kolejno odwiedzasz lokacje opisane w drugiej części poradnika.
UWAGA! Po wykonaniu zadania z Nostradamusem i kryptą NIE BĘDZIESZ MÓGŁ WYKONAĆ ZADAŃ POBOCZNYCH (zobaczysz dlaczego). Więc najpierw dokończ nie pozałatwiane sprawy, a dopiero później wykonaj dwa wspomniane zadania.
Oznaczenia
Na mapach, prócz liczb oznaczających ważniejsze punkty i liter oznaczających przejście z jednej lokacji do drugiej, są też inne oznaczenia. Kółkiem...
...czerwonym oznaczam pułapkę.
...błękitnym kulkę many.
...białym skrzynię, regał do przeszukania, jakieś losowe przedmioty.
...żółtym ukryty skarb (wykorzystaj umiejętność szukanie pułapek, by go odkryć).
Prócz tego są także kwadraty oznaczające przeciwników. Jaki kolor jakiego przeciwnika oznacza jest w opisie danej lokacji. Chciałbym nadmienić, że często przeciwnicy pojawiają się losowo (np. zamiast szkieletu pojawi się zombie), więc nie zdziw się, jeśli spotkasz innego przeciwnik niż jest zaznaczony na mapie. Miejsce natomiast nie jest wybierane losowo i się zawsze zgadza.
W tekście są następujące oznaczenia:
Czcionką brązową oznaczam perka (specjalną umiejętność, profit).
Czcionką zwykłą pogrubioną oznaczam nazwę lokacji.
Czcionką pomarańczową oznaczam NPC-a.
Czcionką zieloną oznaczam ważny przedmiot.
Czcionką pochyłą pogrubioną oznaczam zadanie z "Zadań Pobocznych".