Forteca Alamut | CZĘŚĆ II | Lionheart Legacy of the Crusader poradnik Lionheart: Legacy of the Crusader
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Forteca Alamut
Na początek kolory przeciwników, które obowiązują we wszystkich lokacjach:
Zielony - Pies Strażniczy
Czerwony - Asasyn lub Gorliwy Asasyn (częściej pierwszy)
Żółty - Asasyn Łucznik
Błękitny - Dowódca Asasynów
Różowy - Skorpion Pustynny
Gdy wejdziesz, w [1] powita cię dowódca asasynów. Ponieważ nie znika i nie chowa się, to walka będzie łatwiejsza, pokonaj go. Miejsca oznaczone cyfrą [2] to ściany, w których ukryto przejścia do pokojów (niektórych nie widać na mapie). Idź do [3], są tu dwa mechanizmy otwierające drzwi w [4]. Musisz spenetrować obie części mapy - górną i dolną. W obu w [5] musisz uważać na łuczników, którzy obstawiają podwyższenia. Będziesz miał trudności, jeśli nie walczysz na dystans lub nie masz jakiegoś czaru pociskowego. Musisz także uważać na pułapki, w których z podłogi wysuwają się ostrza. Są one w [6], a można je wyłączyć przełącznikami w [7] (na górze pułapka otacza skrzynię). Da się jednak, mając odrobinę szczęścia, przejść przez nie bez obrażeń. Musisz w obu przypadkach użyć mechanizmów w [8], by opadły blokujące przejścia dalej. Tam w [9] użyj mechanizmu, by drzwi w [10] się otworzyły. Pokonaj wrogów i zejdź do [B] - do Żrącej Kąpieli.
Tu jest trudniej. Co prawda nie ma wielu przeciwników, ale wszyscy rozstawieni są tak że trzeba obejść całą mapę, by się do nich dostać. Dlatego tutaj łucznicy lub magowie mają bardzo ułatwione zadanie. Dodatkowym utrudnieniem jest kwas. Gdy wejdziesz w [1], kwas zacznie się wylewać z [2] i skończy w [3]. Gdy wejdziesz do [4], kwas zacznie się wylewać z [5] i skończy w [6], dodatkowo krata zablokuje wyjście na górę. W [7] jest mechanizm, który otwiera inną kratę. Musisz przedrzeć się do [B], by zejść do Komnaty Tortur.
Nawet nie próbuj sforsować pułapek w [1], gdyż spalą cię na popiół. Tych w [2] także nie. Musisz znaleźć cztery Oprawione w klejnoty zęby , jeśli chcesz tylko się przedostać, a sześć - jeśli chcesz także odwiedzić skarbiec. W [3] zaznaczone są fałszywe ściany, które przeszukuj, a w [4] - Oprawione w klejnoty zęby . [5] zaznaczone są drzwi, które otwierasz mechanizmem obok. Jeden ząb jest szczególnie uciążliwy - by go zdobyć, musisz uruchomić mechanizm w [6]. Opuści on kratę w [7], gdzie jest kolejny mechanizm, opuszczający kratę w [8] - tam następny mechanizm opuszcza kratę do [9], a tam, wreszcie, jest mechanizm opuszczający kratę do zęba. Za włożenie czterech zębów dostaniesz 1600 doświadczenia. Gdy włożysz dwa kolejne (do [2]), otrzymasz 1250 doświadczenia. W [10] w tajnym pomieszczeniu znajdziesz Łuk Płomiennego Ciosu . Zejdź schodami w [B] do Mrocznej Świątyni.
Uważaj na ściany w [1] - gdy się do nich zbliżysz opuszczają się uwalniając przeciwników. Ściany w [2] to fałszywe ściany - kryją tajne pokoje. Najpierw przekręć mechanizm w [3], potem oba w [4]. Dzięki temu kraty w [5] się opuszczą i będziesz mógł użyć mechanizmu w [6]. Opuści on kraty w [7]. Przygotuj się na finałową walkę, zapisz grę i dopiero wtedy wejdź do [B], by przenieść się do Sanktuarium Mistrza. Dostaniesz 5000 doświadczenia. Jeśli twoja Retoryka wynosi 180, to możesz przekonać starca, by opuścił to miejsce. Jeśli nie - będziesz musiał walczyć.
Na sam początek podnieś krzyż leżący w [8] przed smokiem (da ci różne bonusy), a potem jak najszybciej włącz szukanie pułapek i idź do [9]. Kula po lewej powinna zaznaczyć się na czerwono - rozbrój ją. Dzięki temu smok nie będzie przyzywał dodatkowych pomocników. Jedyni, jacy się będą pojawiać, to ci atakujący Galileusza i Signora Leo w [10] i [11]. Smok jest w [12]. Gdy zrobisz te dwie czynności to zapisz grę na innym save'ie. Jeśli jesteś magiem lub łucznikiem to nie powinno być problemu (tym bardziej, jeśli masz odporność na ogień). Kulki z maną będą zostawiali ci przeciwnicy, którzy pojawiać się będą by atakować twoich przyjaciół. Jeśli jesteś wojownikiem, to zobacz najpierw czy odpychające ataki smoka rzeczywiście cię odpychają (jeśli masz dużą Klasę Pancerza, to nie będą). Jeśli nie - po prostu go zabijaj, w międzyczasie zabijając też przeciwników atakujących twych przyjaciół. Jeśli tak - wykorzystaj taktykę uciekania i uderzenia (opisana przy poprzednim smoku). Po zabiciu smoka ukończysz grę.