Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Heroes of Might & Magic V: Kuźnia Przeznaczenia - poradnik do gry

Heroes of Might & Magic V: Kuźnia Przeznaczenia - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 5 - Wybór - Powierzchnia | Kampania 1 HoMM V Kuźnia Przeznaczenia poradnik Heroes of Might & Magic V: Kuźnia Przeznaczenia

Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019

Kampania 1, Misja 5 - Wybór

Twoim głównym celem będzie zdobycie zamku, rozbudowa armii i wyswobodzenie Duncana z więzienia. Gracie teraz w tej samej drużynie.

Zadania główne:

  • Wyzwól Duncana;
  • Zajmij miasto portowe;
  • Duncan musi przeżyć;
  • Freyda musi przeżyć.
Heros: Freyda osiągnie 29 (maksymalny) poziom doświadczenia - Misja 5 - Wybór - Powierzchnia | Kampania 1 HoMM V Kuźnia Przeznaczenia - Heroes of Might & Magic V: Kuźnia Przeznaczenia - poradnik do gry

Heros: Freyda osiągnie 29 (maksymalny) poziom doświadczenia.

Bonus: W tej misji jako bonus wybierz dwóch Paladynów. Artefakt i złoto będą zbędne, ponieważ i tak co turę będziesz zarabiał tysiące złotych monet. Dodatkowe jednostki zawsze się przydadzą.

Opisałem ten scenariusz w dwóch częściach. Pierwsza - czyli to, co robimy na powierzchni. Druga - czyli ta, która odbywa się w podziemiach (na mapie rozlokowane są cztery zejścia do podziemi).

Powierzchnia:

Zaczynasz w północno zachodnim krańcu mapy (1). Uważaj, obok Ciebie znajduje się nie broniony przez nikogo artefakt. Jest to zasadzka - zaraz zaatakuje Cię niewielki oddział Żywiołaków Wody. Po tym starciu podbij szybko najbliższy zamek krasnoludów (nie będziesz mógł w nim rozbudować armii) i korzystając z podziemnego przejścia dostań się na trawiasty teren (pod ziemią zajmij kopalnię złota).

Teraz zaatakuje Cię Klaus (mierny Rycerz). Pokonaj go, by zobaczyć gdzie przetrzymywany jest Duncan (5). Zajmij wpierw zamek znajdujący się niedaleko (2). Freydą zwiedź okolicę <br>i przejmij pobliskie kopalnie. Możesz wynająć drugiego herosa, aby sprawniej zdobywać surowce.

Ważnymi punktami są (3), gdzie będziesz mógł rekrutować Anioły. W tym scenariuszu tylko jedno miasto Przystani (6) ma możliwości budowy Ołtarza Niebios, zatem będzie to jedyne źródło tych jednostek przez dłuższą część misji.

Gdy zamek rozbudujesz w sposób umożliwiające rekrutację Paladynów, wykup wojska. Dozbrój Freydę Aniołami i rusz na południe. W Forcie (4) ulepsz Anioły do Archaniołów i pokonaj garnizon strzegący Duncana (5). Gdy tylko przyłączy się on do Ciebie, gracz morski zostanie pokonany. Wejdziesz w posiadanie dwóch dodatkowych miast (centrum oraz północny wschód) <br>i bohaterów.

Twoim kolejnym celem jest pokonanie czerwonego gracza i zajęcia miasta portowego (8). W tym momencie możesz zachować się w dwójnasób. Jeżeli wyjątkowo guzdrałeś się z odbijaniem Duncana to czerwony przeciwnik jest potężny i w mig zajmie miasto na środku mapy. Na tym etapie Twoim głównym zadaniem jest utrzymanie swoich miast i rozbudowa wszystkich trzech, aby móc rekrutować w nich Paladynów. Uwaga - koniecznie wybuduj we wszystkich zamkach Gildię Magów piątego poziomu. Dostępny w nich czar Zmartwychwstanie jest bardzo cenny <br>i przydatny.

Ciekawostka - w miejscu zaznaczonym znakiem (x) znajduje się niewielkie oddział Magmowych Smoków. Zechcą się one do Ciebie przyłączyć. Możesz się tam dostać portalem znajdującym się w podziemiach.

Armia zebrana z czterech zamków. Finałowa potyczka staje się łatwiutka. - Misja 5 - Wybór - Powierzchnia | Kampania 1 HoMM V Kuźnia Przeznaczenia - Heroes of Might & Magic V: Kuźnia Przeznaczenia - poradnik do gry
Armia zebrana z czterech zamków. Finałowa potyczka staje się łatwiutka.

W armii przeciwnika trzeba bać się jednego herosa: Andreasa. To on ma główne wojsko, reszta pałętających się po mapie bohaterów nie jest nic warta. Eksplorując mapę znajdziesz zejście do podziemi, które opisane są poniżej.

Po rozbudowie miast skup całą armię u Freydy i rusz na południowy wschód (6). Tu znajduje się główny zamek przeciwnika. Walka będzie trudna. Lecz to Ty masz herosa na 28 poziomie. To Ty masz kosmiczne statystyki w okolicach +38 ataku i +28 obrony. Posiadając zatem kilku Archaniołów, kilkunastu Paladynów, kilkadziesiąt Gryfów i - za waszym przeproszeniem - kupę jednostek dystansowych, poradzisz sobie.

W nowo podbitym mieście masz możliwość rekrutacji Aniołów. Z zasobami nie powinno być problemu, bowiem wszystkie kopalnie na mapie należą do Ciebie. Dozbrój tu Freydę i rozbij po raz kolejny armię Andreasa (będzie Cię nękał co jakiś czas) oraz jeden z garnizonów (7), które strzegą miasta portowego.

Bitwa w tym garnizonie nie należy do łatwych - Misja 5 - Wybór - Powierzchnia | Kampania 1 HoMM V Kuźnia Przeznaczenia - Heroes of Might & Magic V: Kuźnia Przeznaczenia - poradnik do gry

Bitwa w tym garnizonie nie należy do łatwych. Na powyższym obrazku widać, że armia przeciwnika jest spora, lecz moje oddziały poradziły sobie z nią bez trudu. Na tym etapie gry sojuszniczy Anioł, dzięki Freydzie i jej statystykom, ma współczynnik ataku równy 65, a obrony 63. Dobrym sposobem na wygranie walki jest posłanie go, aby walczył w zwarciu. Za każdym razem, gdy nadejdzie tura Freydy, użyj na nim czaru Zmartwychwstanie (gdyż niewątpliwie to on będzie celem ataków przeciwnika). Wykorzystaj umiejętność specjalną Gryfów Królewskich na Mrocznych Kapłanach. Jednocześnie wykańczaj przeciwnika Strzelcami Wyborowymi <br>i Inkwizytorami.

Podbij ostatnie na mapie miasto (8) i dozbrój się w nim. Zbuduj statek i wejdź nań. Wtedy rozpocznie się finałowa walka, po której ukończysz kampanię.