Misja 4 - Smoki | Kampania 3 HoMM V Kuźnia Przeznaczenia poradnik Heroes of Might & Magic V: Kuźnia Przeznaczenia
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Kampania 3, Misja 4 - Smoki
W tej misji dostajemy pod opiekę aż trzech herosów. Oprócz Ylaya'i będziemy kierować również Isabel i Raelagiem!
Zadania główne:
- Utrzymaj miasto;
- Znajdź kryjówkę Czarnych Smoków i poproś je o pomoc;
- Pokonaj wojska przeciwnika;
- Ylaya, Isabel i Raelag muszą przeżyć.
Heros: Bohaterowie zdobędą maksymalnie 26 poziom.
Bonus: Na początku koniecznie wybierz Sakwę Złota bez Dna. Jest to ważne, ponieważ w ciągu pierwszych dwóch, trzech tygodni będziesz musiał intensywnie rozbudowywać zamek.
Zaczynasz w zamku na południu (1). Isabel i Raelagiem rusz w przeciwne odnogi mapki. Ylaya'ę przemieść na powierzchnię.
Koniecznie w ciągu pierwszego tygodnia odwiedź miejsca, oznaczone (niebieską kropką) . Możesz tam rekrutować wysoko poziomowe jednostki (Czarne Smoki, Matrony Cienia) <br>i jednocześnie zwiększysz ich przyrost w Twoim zamku.
Średnio co dwa tygodnie w miejscach oznaczonych (zieloną kropką) będą pojawiać się przeciwnicy. Mają oni niewielkie armie, toteż nie powinni stanowić zagrożenia Twojemu zamkowi <br>i Twoim herosom.
Podczas gdy Raelag będzie plądrował podziemia razem z Isabel Ylaya'ę skieruj do (2a), aby wyjść na powierzchnię. Zauważ, że na mapce zaznaczyłem wszystkie podziemne przejścia oraz portale. Teraz czas na dokładny opis, krok po kroku, którędy powinieneś - graczu - się udać, aby najbardziej ekonomicznie ukończyć scenariusz :).
Zbierając po drodze wszystkie surowce i skarby, podążaj do Kartografa (3). Za 4 tysiące sztuk złota odsłoni dla Ciebie cała mapę. Następnie udaj się do (4a). Tutaj pokonaj brązowego gracza <br>i wyzbieraj bogactwa krasnoludów. Obok znajdziesz jednokierunkowy monolit przejścia (5a), który wyrzuci Cię na powierzchni (5b). Odwiedź namiot klucznika (czarna kropka a) i wróć się kawałek do (6a). Znowu znajdziesz się w podziemiach.
Teraz przejdź do (7a). Zanim otworzysz wieżą strażniczą (czarna kropka b) wyzbieraj wszystkie bogactwa i wejdź w dwukierunkowy monolit przejścia (8). Pojawisz się kawałek dalej na zachód. Wyzbieraj wszystkie surowce, odwiedź Akademię Wojskową i wróć się portalem. Teraz rusz do (9a). Zanim zejdziesz na dół możesz ulepszyć jednostki w Forcie oraz zejść ścieżką na południe i podnieść Ylaya'ę o jeden poziom za sprawą Drzewa Wiedzy.
Znowu znajdujesz się pod ziemią. Przejdź kilka kroków i przyłącz do swojej armii Czarne Smoki (10). Taaak, ładna armia, nieprawdaż :)? W (11a) jest monolit jednokierunkowy, który przeniesie Cię tuż pod Twój zamek (11b).
W dwa miesiące po rozpoczęciu scenariusza (lub od razu po zgarnięciu ogromnego oddziału Czarnych Smoków), na mapce pojawi się potężna armia Thralsai'a. Mając w swojej armii około 200 Czarnych Smoków powinieneś pokonać go bez trudu na otwartym terenie. Jeżeli jednak sobie nie radzisz, schowaj się w zamku i czekaj na oponenta. Pamiętaj, by razić wroga Wzmocnionym Gradem Meteorów (jednostki dystansowe ma rozmieszczone blisko siebie).
Na koniec dodam, że udało mi się go pokonać armią bez posiłków z (10). W ciągu dwóch miesięcy wyprodukowałem 35 Czarnych smoków, 30 Krwawych Dziewic i około 60 Hydr z Głębin. W połączeniu z magią destrukcji taka armia zapewniła mi wygraną. W trudach, fakt, ale da się :).