Misja 5 - Laszlo | Kampania 2 HoMM V Kuźnia Przeznaczenia poradnik Heroes of Might & Magic V: Kuźnia Przeznaczenia
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Kampania 2, Misja 5 - Laszlo
Czas pokonać bezlitosnego Laszlo!
Zadania główne:
- Zabij Laszlo;
- Zdobądź zamek Horncrest;
- Wulfstan i Duncan muszą przeżyć.
Heros: Wulfstan osiągnie ostatni, 29 poziom doświadczenia.
Bonus: Koniecznie wybierz dziesięć tysięcy złota. Jest to mus do poprawnej rozbudowy miasta <br>i kupna jednostek.
Twoją bazą wypadową jest (1). Tutaj też zaczynasz. Gdy przekroczysz pierwszą bramę, strzegącą Twojego terytorium, zaczną nękać Cię przeciwnicy. Nie spiesz się zatem i spokojnie rozwijaj zamek. Odwiedź w pierwszym tygodniu wszystkie (brązowe kropki) . Również w ciągu początkowych siedmiu dni postaraj się wybudować Szczelinę Lawy, Aulę Klanową, Jaskinię Niedźwiedzi oraz Zamek (tak, aby więcej jednostek magazynowało się w zamku). W drugim tygodniu koniecznie wybuduj Sanktuarium Runiczne.
Będzie krucho ze złotem. Każdą skrzynkę skarbów wymieniaj na pieniądze. Po półtorej miesiąca możesz już wyjść za bramę. Kilka kolejnych tur i w stronę Twojego zamku zacznie zmierzać wróg. Możliwe, że nawet sam Laszlo Cię zaatakuje. Posiada potężną armię. Jest tym silniejsza, im dłużej zwlekałeś z opuszczeniem własnego terytorium. Lecz nie martw się. Wulfstana schowaj do zamku, Duncana ustaw najlepiej w (a), by Laszlo go nie zaskoczył i przypadkiem nie zabił :). Jeżeli w ciągu pierwszego i drugiego tygodnia nie marnowałeś czasu powinieneś sobie poradzić bez większych trudności. Kilka rad:
- W pierwszej kolejności wykończ Gryfy i Anioły, które przelecą przez mury obronne (te drugie szczególnie, gdyż potrafią się leczyć).
- Rzucaj czar Wrażliwość i Osłabienie na Kusznika, Kapłana i Czempionów.
- Patriarchą Run i Władcą Burz atakuj Kuszników. Wróg ma tak rozstawione wojska, że efekt będzie niesamowity.
- Przed walką nie wymieniaj wszystkich surowców na złoto, by mieć czym wykupić jednostki. Pamiętaj, że minerały są potrzebne do używania run.
- Najprzydatniejsze jednostki podczas tej bitwy to Magmowe Smoki i Władcy Burz (wysoki współczynnik obrony).
Po wygranym pojedynku dozbrój Wulfstana i ruszaj na rekonesans terenu. W (2) znajdziesz Chatę Maga, która odsłoni Ci terytorium w pobliżu obydwu zamków przeciwnika. W (3) jest więzienie, w którym znajduje się słabiutki heros. Pierwszy zamek to (4) - Lostdale. Nie musisz go podbijać do zwycięstwa. Misja zakończy się, gdy zdobędziesz (5). Walka nie jest trudna.
W tym scenariuszu możliwy jest do wykopania skarb. Miejsca gdzie może się znajdować (losowo przy każdym restarcie misji) zaznaczyłem na mapce znakiem (x). A poniżej jeszcze screeny, które pokazują odsłonięte Puzzle.