Statystyki | Bohater i jego rozwój w Guild Wars 2 poradnik Guild Wars 2
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Statystyki
Wszystkie powyższe współczynniki są modyfikowane przez posiadany przez nas ekwipunek a następnie podane w skróconej formie noszącej miano statystyk.
Istnieją cztery najważniejsze statystyki, wpływające na naszą rozgrywkę. Są to kolejno: attack (atak), critical chance (szansa na obrażenia krytyczne), armor (pancerz) oraz health (żywotność):
- Attack - jest to suma obrażeń zadawanych przez naszą broń oraz współczynnika power. Wartość ta jest używana przy określaniu obrażeń zadanych przez nasze umiejętności.
- Critical chance - szansa na zadanie większych obrażeń (150% podstawowych + posiadany przez nas critical damage). Oprócz precyzji wpływają na nią także cechy oraz ekwipunek.
- Armor - suma noszonego przez naszą postać pancerza oraz współczynnika toughness. Zmniejsza on otrzymywane przez nas obrażenia.
- Health - jest to ilość naszych punktów życia. Po utracie całej żywotności nasza postać upadnie na ziemię i będzie musiała walczyć o przeżycie.
Przez większą część gry wszystkie wymienione powyżej współczynniki nie mają większego znaczenia - wystarczy stosować zasadę "im więcej tym lepiej". Jednak gdy osiągniemy 80 poziom postaci a tym samym nowy ekwipunek nie będzie zyskiwał na sile nastaje moment, w którym musimy zadecydować, które statystki są nam potrzebne, a które możemy zmarginalizować. Podobnie w przypadku trybu PvP bądź WvW - konieczna jest decyzja: czy zależy nam na większych obrażeniach, wytrzymałości, a może będziemy chcieli zwiększyć moc nakładanych na przeciwnika negatywnych efektów? W ten sposób pomimo posiadania maksymalnego poziomu doświadczenia możemy nadal personalizować naszego awatara i sprawić, że nasz bohater będzie diametralnie różnił się od postaci prowadzonych przez innych graczy.