World vs World - cel gry | Rywalizacja z innymi graczami w Guild Wars 2 poradnik Guild Wars 2
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
World vs World - cel gry
Podstawowym celem rozgrywki WvW jest zwycięstwo nad dwoma pozostałymi światami, z którymi aktualnie toczymy wojnę. W tym celu musimy zdobywać różnorodne lokacje: obozowiska, wieże czy zamki, które będą periodycznie dawały nam punkty zwycięstwa. Punkty te dodawane są co 15 minut, zaś po zakończeniu walk świat posiadający ich największą pulę wygrywa wojnę. Dodatkowo gwarantują one różnego rodzaju bonusy do życia, zbierania surowców czy tworzenia przedmiotów, które wpływają zarówno na WvW jak i normalną rozgrywkę PvE. Stąd też warto zadbać, aby nasz serwer był tym, który aktualnie zwycięża.
Ilość lokacji oraz otrzymywane za ich zdobycie punkty prezentują się następująco:
Obszar | Resource Camp 5 punktów | Tower 10 punktów | Keep 25 punktów | Stonemist Castle 35 punktów |
Borderlands | 6 | 4 | 3 | 0 |
Eternal Battlegrounds | 6 | 12 | 3 | 1 |
Oprócz punktowanych lokacji na każdej mapie znajduje się neutralny obóz najemników (mercenary camp), który dołączy do nas jeśli wypełnimy zlecone przez nich zadanie. Przykładowo broniąc Orgath Uplands (na mapie Eternal Battlegrounds) spowoduje, że przebywające tam ogry dołączą do naszych sił i wspomogą nas w walce.
Dla mniejszych grup graczy przewidziano pomniejsze zadania takie jak eskortowanie i atakowanie karawan bądź eliminowanie wrogich strażników patrolujących drogi. Zadania te są równie ważne co zdobywanie zamków, gdyż brak zaopatrzenia jest w stanie wyłączyć załogę umocnionego punktu z walki lub przerwać nawet najsilniejszy atak - surowce są niezbędne do wybudowania maszyn oblężniczych.