Umiejętności - broń | Bohater i jego rozwój w Guild Wars 2 poradnik Guild Wars 2
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Umiejętności - broń
Jak zostało to uprzednio wyjaśnione, każda klasa postaci posiada unikalne zdolności zależne od broni jaką w danej chwili posiada. Poniżej znajduje się lista ekwipunku dostępnego dla wszystkich postaci:
Axe | X, OH | X, OH | X | |||||
Dagger | X, OH | OH | X, OH | X, OH | ||||
Mace | X, OH | X | ||||||
Pistol | X, OH | X, OH | OH | |||||
Scepter | X | X | X | X | ||||
Sword | X | X, OH | X | X | X, OH | |||
Focus | OH | OH | OH | X | ||||
Shield | OH | OH | X | |||||
Torch | OH | OH | X | |||||
Warhorn | OH | OH | OH | |||||
Greatsword | X | X | X | X | ||||
Hammer | X | X | ||||||
Longbow | X | X | ||||||
Rifle | X | X | ||||||
Shortbow | X | X | ||||||
Staff | X | X | X | X | ||||
Harpoon | X | X | X | X | ||||
Spear | X | X | X | X | X | X | ||
Trident | X | X | X | X |
Legenda:
X - broń główna
OH - offhand (druga ręka)
Oprócz umiejętności pochodzących od wyżej wymienionego ekwipunku, niektóre postacie mają do dyspozycji dodatkowe zestawy zdolności ofensywnych. Przykładowo, inżynier może używać miotacza ognia lub granatów, zaś złodziej otrzymuje nowe ataki łącząc różne rodzaje broni głównej oraz oręża trzymanego w drugiej ręce. Dodatkowo Guild Wars 2 oferuje ogromną ilość tzw. environmental weapons - ekwipunku, który można podnieść z ziemi a następnie użyć w walce. Są to zarówno ogniste miecze, lodowe łuki, bazooki jak i broń improwizowana: rozbita butelka, deska czy też złamana gałąź. Do tej kategorii zaliczają się również różnorakie machiny oblężnicze takie jak trebusze, armaty czy wyrzutnie strzał. Podczas używania tego typu broni dostajemy do dyspozycji zupełnie nowy pasek umiejętności, lecz w przeciwieństwie do normalnego oręża nie musimy się uczyć bardziej zaawansowanych ataków - znamy je wszystkie od samego początku. Tego typu broń potrafi być znacznie silniejsza od podstawowej, ale często ma limit użyć i po wykonaniu kilkudziesięciu ataków rozpada się.
Chain skills
Niektóre ataki, tzw. chain skills, po użyciu odblokowują nam nową, zazwyczaj silniejszą umiejętność. W celu wykorzystania następnej zdolności musimy ponownie nacisnąć ten sam przycisk, który odpowiadał za poprzedni ruch. Przykładowo, wojownik używając miecza ma do dyspozycji atak impale, po użyciu którego rzuca on w przeciwnika trzymana bronią. Następnie w jego miejscu na pasku umiejętności pojawia się na pewien czas zdolność rip, która pozwala trafić ponownie tego samego wroga zadając mu większe obrażenia. Najważniejszą rzeczą, jaką trzeba zapamiętać w przypadku chain skills jest to, że jeśli chcemy wykorzystać je w pełni nie możemy przerwać ciągu ataków innym ruchem - musimy wykonać je w kolejności. Warto zawsze zakończyć całą serię przed wykorzystaniem innej zdolności, gdyż ostatnie uderzenie jest zazwyczaj o wiele silniejsze niż wszystkie składowe.