Tworzenie postaci w Guild Wars 2 | Jak zacząć? poradnik Guild Wars 2
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Tworzenie postaci
Po określeniu świata, w którym zamierzamy grać, nadchodzi czas na najważniejszą dla nas decyzję - stworzenie awatara. Do wyboru mamy jedną z pięciu ras: Ludzi, Asurów, Nornów, Sylvari i Charrów, przy czym selekcja jakiej dokonamy będzie miała wpływ jedynie na dostępne dla nas misje fabularne oraz kilka umiejętności.
Następnym krokiem jest przypisanie do naszej postaci jednej z ośmiu dostępnych profesji:
Elementalista
| Mag posiadający władzę nad żywiołami: ognia, powietrza, ziemi i wody. Używa głównie magicznej broni dystansowej i nosi lekki pancerz. |
Łowca
| W starciu z wrogiem wykorzystuje pułapki i jest wspomagany przez zwierzęta. Nosi on średni pancerz zaś walczy zarówno bronią białą jak i zasięgową. |
Wojownik
| Jego podstawowym zadaniem jest zadawanie jak największych obrażeń przeciwnikom - w tym celu wykorzystuje zarówno broń białą jak i dystansową a osłonę gwarantuje mu ciężki pancerz. |
Nekromanta
| Przywołuje kreatury, zatruwa i wykrwawia wrogów, nakłada na nich klątwy. Do wyboru ma zarówno magiczną broń dystansową jak i sztylety czy topory. Odziany jest w lekki pancerz. |
Strażnik
| Skupia się głównie na zdolnościach obronnych i defensywnych. Najlepiej sprawdza się w grupach, lecz nawet samotnie potrafi sprostać każdemu wyzwaniu. Używa broni białej oraz ciężkich pancerzy. |
Złodziej
| Jest najbardziej mobilną z dostępnych klas postaci. Atakuje z ukrycia wykorzystując pułapki, miecze, sztylety oraz broń dystansową. Odziany jest w średni pancerz. |
Inżynier
| W walce rozstawia wieżyczki i miny, rzuca granaty oraz wzmacnia siebie i towarzyszy za pomocą eliksirów. Używa pistoletów, strzelb oraz średnich pancerzy. |
Mesmer
| Wykorzystuje iluzje aby zdezorientować i ranić przeciwników. Ma dostęp do różnorodnej broni oraz nosi lekki pancerz. |
Po ustaleniu rasy, profesji oraz pasującego nam wyglądu naszego awatara przechodzimy do ostatniego fragmentu tworzenia postaci: wyboru początkowego ekwipunku, osobowości i historii naszego bohatera. Sprzęt będzie służył nam jedynie przez kilka początkowych poziomów doświadczenia, zaś osobowość będzie odzwierciedlona w dialogach, jakie będziemy prowadzili ze spotkanymi postaciami niezależnymi. Nasza przeszłość będzie miała większe znaczenie, gdyż podyktuje nam, jakie misje i wyzwania napotkamy na swojej drodze. Dopiero w okolicach 30 poziomu doświadczenia, drogi obrane przez różne postacie zbiegną się ze sobą.