Wsparcie, ataki łączone w Guild Wars 2 | Podstawy rozgrywki poradnik Guild Wars 2
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Wsparcie, ataki łączone
Jest to ostatnia, lecz nie mniej ważna niż poprzednie mechanika, wpływająca na ostateczny przebieg walki polegająca na współpracy wszystkich graczy uczestniczących w danym starciu. W skład wsparcia wchodzi zarówno leczenie sojuszników czy nakładanie na nich bonusów jak również bardziej aktywne działania, takie jak stawanie na drodze przeciwnikowi i przechwytywanie jego ataków. Niektóre z dostępnych w grze traits (cech) również należą do wsparcia. Np. empower allies (cecha wojownika) zwiększa wszystkim sojusznikom współczynnik power o 70 punktów.
Oprócz wymienionych powyżej zdolności istnieje jeszcze jedna metoda należąca do grupy mechanik wsparcia. Są to ataki łączone (combo, skill combinations). Ataki te polegają na połączeniu dwóch różnych umiejętności: combo field (pola) oraz combo finisher (finiszer) w celu wywołania dodatkowego efektu.
Combo field jest to jedna z wielu dostępnych w grze umiejętności obszarowych, pozostawiających efekt swojego działania na polu walki. Mogą być to różnego rodzaju ściany ognia, plamy trucizny, mgły czy pozostawione na ziemi symbole. Od typu pola zależy, jaki efekt zostanie wywołany po użyciu finiszera: ogień będzie podpalał przeciwników, woda będzie leczyła sojuszników a np. magia ciemności (pola wytworzone przez nekromantę) oślepi przeciwnika bądź ukradnie mu część punktów życia.
Combo finisher to odpowiednia umiejętność kończąca. Dzielą się one na: blast finisher (finiszery wywołane poprzez użycie zaklęć obszarowych, działają obszarowo), leap finisher (polegające na skoku w kierunku przeciwnika, działają na atakującego i/lub cel), projectile finisher (pocisk przelatujący przez combo field, przy niektórych atakach efekt działa tylko 20% czasu) oraz whirl finisher (ataki obrotowe, "młynki", rozrzucają dookoła magiczne pociski). Zależnie od użytego combo field i combo finisher można uzyskać różnorakie efekty, działające zarówno na postać gracza (leczenie, magiczny pancerz) jak i wroga (podpalenie, zatrucie, oślepienie).
Poniżej znajduje się tabelka zawierająca wszystkie możliwe połączenia pola i finiszera:
Field | Blast | Leap | Projectile | Whirl |
Dark | Area blindness | Blindness | Life stealing | Leeching bolts |
Ethereal | Area chaos armor(3s) | Chaos armor(5s) | Confusion | Confusing bolts |
Fire | Area might(x3) | Fire armor | Burning | Burning bolts |
Ice | Area frost armor | Frost armor | Chilled | Chilling bolts |
Light | Area retaliation | Retaliation | Remove condition | Cleansing bolts |
Lightning | Area swiftness | Dazing strike | Vulnerability | Brutal bolts |
Poison | Area weakness | Weakness | Poison | Poison bolts |
Smoke | Area stealth | Stealth | Blindness | Blinding bolts |
Water | Area healing | Healing | Regeneration | Healing bolts |