Mesmer | Klasy postaci w Guild Wars 2 poradnik Guild Wars 2
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Mesmer
Mistrz iluzji i ucieczki - mesmer jest jedną z najtrudniejszych do usidlenia a zarazem opanowania postaci w grze. Podczas walki wykorzystuje on klony oraz zjawy do zmylenia przeciwnika a następnie osłabia go i powoli uszczupla jego pulę punktów życia. Mesmer ma dostęp do kilku potężnych zdolności typu shatter pozwalających mu zniszczyć wszystkie klony, w zamian za co uzyska on żądany efekt:
- Mind Wrack - zdolność ta pozwala zadać duże obrażenia obszarowe. Dzięki małemu czasowi potrzebnemu na ponowne użycie tej zdolności, możemy zaatakować za jej pomocą kilkukrotnie podczas jednego starcia.
- Cry of Frustration - zadaje średnie obrażenia obszarowe i nakłada na wrogów status confusion, dzięki czemu każdy atak wyprowadzony przez przeciwnika zada mu obrażenia.
- Diversion - nakłada status daze na pobliskich przeciwników. Umiejętności tej używa się głównie podczas ucieczki.
- Distortion - umiejętność ta pozwala mesmerowi omijać wszystkie ataki przeciwników. Jest to zdolność ostatniej szansy pozwalająca uciec mu przed śmiercią.
Mesmer ma szeroki wachlarz broni do wyboru, zarówno krótkozasięgowej jak i dystansowej. Dzięki swojej dużej mobilności i wytwarzanym iluzjom jest on w stanie ranić swojego przeciwnika z daleka aby ostatecznie dobić go uderzeniem miecza z bliska a następnie wycofać się na z góry upatrzoną pozycję.
Jak każda postać, mesmer ma dostęp do kilku typów umiejętności:
Grupa | Efekt |
Clones | Tworzy klony gracza, aby zmylić bądź ranić przeciwników. |
Glamours | Tworzy specjalne pole na ziemi, które wspomaga sojuszników. |
Manipulations | Zaklęcia, które ułatwiają ucieczkę przed wrogiem. |
Mantras | Silne zaklęcia, które trzeba przyszykować przed użyciem. |
Phantasms | Tworzy zjawy, które atakują przeciwników. |
Starcia PvE wymagają dużej wiedzy i rozeznania w sytuacji. Grając solo, mesmer powinien wykorzystywać miecz dwuręczny w celu zadawania obrażeń na odległość a następnie zmienić broń aby dobić przeciwnika na krótkim dystansie. Grając w grupie zadanie stojące przed graczem staje się znacznie prostsze, wystarczy bowiem atakować z daleka oraz używać iluzji do wprowadzenia zamętu w szeregach wroga.
Tam, gdzie PvE sprawia problemy mesmerowi, PvP jest jego naturalnym żywiołem. Zakładanie i zdejmowanie statusów, mylenie przeciwników, ukrywanie sojuszników czy zdolność do teleportowania całych armii - wszystko to stanowi dla niego chleb powszedni. Dodatkowo jest to jedna z najtrudniejszych do wyeliminowania postaci, zdolna zmylić każdą pogoń i uciec w bezpieczne miejsce.