Guild Wars 2 PC
Sequel bardzo popularnej gry MMO w klimatach fantasy. Dewelopingiem Guild Wars 2 zajęło się należące do firmy NCsoft studio deweloperskie ArenaNet. Fabuła gry osadzona została 250 lat po wydarzeniach przedstawionych w dodatku Guild Wars: Eye of the North.
Guild Wars 2 Premiera PC
28sierpnia2012
pudełko PL
28sierpnia2012
Steam
23sierpnia2022
producent: ArenaNet Inc. wydawca: NCsoft wydawca PL: CD Projekt SA Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Guild Wars 2 otrzymało najbardziej przyjazny system mieszkaniowy w historii MMORPG. To jedna z atrakcji nowego rozszerzenia Janthir Wilds
Popularne MMORPG ma się doczekać trzeciej części. Zaniepokojeni fani obawiają się o przyszłość Guild Wars 2
Guild Wars 2: Secrets of the Obscure pozwala odkryć kolejne sekrety popularnego MMORPG
Guild Wars 2 to kontynuacja rozpoczętej w 2005 roku sagi gier z gatunku MMO. Za stworzenie wszystkich części i licznych dodatków odpowiada amerykańska firma ArenaNet, współpracująca ściśle z NCSoftem, specjalizującym się w tego typu grach. Wydawca NCSoft znany jest chociażby z takich pozycji jak: Auto Assault, City of Heroes i City of Villains, serii Lineage, czy Tabula Rasa.
Pierwsza odsłona Guild Wars dzieli się na trzy oddzielne, niezależne kampanie: Prophecies, Factions oraz Nightfall i dodatek Eye of the North, wymagający posiadania którejś z nich. Rozszerzenie to wprowadziło system zwany Hall of Monuments, dzięki któremu gracze mogli przenieść część swoich osiągnięć z całej gry do drugiej części, zyskując tym samym pewne plusy już na samym starcie. Wśród nagród dla weteranów pojawiają się: dodatkowe bronie, zwierzęcy towarzysze, czy prestiżowe tytuły dla postaci.
Guild Wars 2, podobnie jak pierwowzór, nie wymaga płacenia miesięcznych opłat, w odróżnieniu od wielu innych tego typu produkcji. W zamian za to wprowadzono system mikro-płatności, oferujący pewne dodatki za drobne opłaty. Druga część przedstawia zupełnie nową, ogromną krainę, w której mogą spotkać się gracze z całego świata. Twórcy postanowili zachować część charakterystycznych elementów jedynki, czyli rozbudowaną fabułę, systemy urozmaicające zabawę, silne wsparcie dla rozgrywki PvP (gracz kontra gracz), aczkolwiek zrezygnowali z uniwersum składającego się praktycznie w całości z instancji na rzecz w pełni stałego i dostępnego dla wszystkich świata.
Gra rozgrywa się 250 lat po wydarzeniach znanych z Eye of the North. Świat uniwersum Guild Wars uległ przeobrażeniom i postępowi, głównie za sprawą powracających starożytnych smoków. Wobec ich pojawienia się zniszczeniu uległa znaczna część terenów i miast znanych z pierwszej części, a sama rasa ludzka znalazła się w poważnych tarapatach. Podobne problemy przeżywają także inne poznane już wcześniej frakcje (Asurów, Nornów i Charrów). Podczas zabawy możemy poznać różne aspekty historii każdej ze stron oraz nową technologię, w tym chociażby broń palną używaną przez Charrów.
Autorzy postanowili poszerzyć możliwości kreacji postaci. W drugiej odsłonie sagi możemy więc wcielić się nie tylko w przedstawiciela rasy ludzkiej. Do wyboru otrzymaliśmy także: Charrów (dzikich humanoidalnych bestii), Nornów (ponad dwumetrowych wojowników z północy zdolnych zamieniać się w zwierzęta), Asurów (przebiegłych myślicieli) i Sylvari (rasę zrodzoną z magicznego drzewa). Naszego bohatera możemy rozwijać: zdobywać poziomy doświadczenia (maksymalnie 80), odblokowywać umiejętności i wyposażać w lepszy sprzęt. Poszczególne klasy postaci (np. Nekromanta, Wojownik, Elementalista) posiadają też specjalne właściwości, a spora część czarów/ataków została przypisana do broni.
Większość gry można przejść w pojedynkę, jednak bardzo ważnym aspektem zabawy jest również walka u boku innych graczy. Twórcy przygotowali mnóstwo ciekawych obszarów, misji i wyzwań. W odróżnieniu od części pierwszej w znacznej większości lokacji spotkamy nie tylko członków drużyny, ale i graczy z całego świata. Produkcja zrywa praktycznie całkowicie z klasycznymi zadaniami na rzecz obszarowych wydarzeń, w których mogą brać udział wszyscy chętni. W dalszym ciągu jednak nadrzędną rolę spełniają misje fabularne. W odróżnieniu od pierwszej części serii są one jednak bardziej rozbudowane i wielowątkowe.
Nowością jest możliwość pływania i zwiedzania wielu podwodnych zakątków świata. Wśród innych modyfikacji warto wymienić zmiany w sterowaniu i poruszaniu (które teraz jest znacznie bardziej płynne), możliwość skakania oraz usprawnioną grafikę. Muzykę do gry skomponował ponownie Jeremy Soule.
Ostatnia modyfikacja 21 listopada 2014
Tryb gry: massive online multiplayer Tryb multiplayer: Internet
Nośnik: 1 DVD
Ocena użytkowników: 8,1 / 10 na podstawie 3401 głosów czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą: 9.0 / 10 na podstawie 5137 głosów czytelników.
Guild Wars 2 cena w dniu premiery: 199,90 PLN
Klasyfikacja PEGI Guild Wars 2
Guild Wars 2 Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core i3 2.8 GHz / AMD Phenom II X4 2.8 GHz
- 6 GB RAM
- karta grafiki 1 GB GeForce GTS 250 / Radeon HD 5770 lub lepsza
- 55 GB HDD
- Windows 7 64-bit
- Zalecane:
- Intel Core i3 2.8 GHz / AMD Phenom II X4 2.8 GHz
- 24 GB RAM
- karta grafiki 1 GB GeForce GTS 250 / Radeon HD 5770 lub lepsza
- 65 GB HDD
- Windows 10 64-bit