Świat Super Adventure Box w Guild Wars 2 poradnik Guild Wars 2
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Super Adventure Box jest wypuszczoną z okazji Prima Aprilis instancją przypominającą klimatem gry z serii Super Mario Bros, jakie pamiętamy sprzed "nastu" lat, jednym słowem świat wygląda tam jak w 8-bitowej platformówce.
Zasady obowiązujące w "SAB" są takie same jak w każdym innym dungeonie GW2, wejść może maksymalnie 5 osób, a poziom i statystyki postaci są dynamicznie dostosowane do wymagań i warunków panujących w danej instancji.
Główna różnica między SAB a innymi dungeonami to fakt, że instancja nie bierze pod uwagę umiejętności czy talentów postaci - tu nasza postać ma umiejętności te, które zdobyliśmy w Boxie.
Jak się dostać?
Super Adventure Box w Rata Sum w sekcji Creator's Commons.
W Rata Sum (stolica rasy Asura, poziom trzeci) w sekcji Creator's Commons znajduje się nowy portal prowadzący do świata ośmiobitowych przeciwników a obok niego stoi NPC Moto, który oferuje nam wymianę Baubli (które znajdziesz w SABie) za tak nowe jak i już znane przedmioty.
O ile Instancja zaprojektowana jest na przyjęcie pięciu graczy, o tyle różni się od prawie każdej innej w Guild Wars 2, że można przejść ją z mniejszą ilością graczy, a nawet samemu.
Śmierć i Continue Coin
Każdy gracz dostaje 5 "żyć" na start, na każde życie składa się określona ilość "serc", jakie posiadasz (każdy zaczyna z trzema sercami, kolejne dostaje za ukończenie pewnych elementów gry), serca reprezentują pasek życia, jedno serce to dwa ciosy.
Za każdym razem, gdy gracz ginie zużywa jedno "życie" i pojawia się przy ostatnim checkpoincie. Po utracie wszystkich żyć trafia do odosobnionego pomieszczenia, gdzie Moto oferuje kolejne 5 żyć za jedną Continue Coin (wypadają one ze skrzyń w innych instancjach, ze smoków czy ze skrzynek na końcu jumping puzzli), jeśli nie posiadasz tej monety Moto może Ci ją sprzedać na miejscu.
Umiejętności
Pasek umiejętności w świecie Super Adventure Box.
W Super Adventure Box zaczynasz od trzech serc (w sumie sześć ciosów), pięciu żyć oraz... kija (umiejętność numer 1). Nic specjalnego, ale kij okazuje się być w stanie zgładzić przeciętnego przeciwnika jednym lub dwoma ciosami. Po odnalezieniu kilku ukrytych sklepów będziesz mógł dokupić sobie trochę wzmocnień wzbogacając ostatecznie pasek umiejętności do takiej postaci:
- Kij - podstawowy atak z bliska.
- Proca - dostępna w ostatnim sklepie w Świecie 1, szybki atak zasięgowy, ale tylko w linii prostej. Każdy atak zużywa 1 Bauble.
- Bomba - dwa razy większe obrażenia niż kij czy proca, ale wolniejszy atak. Tak jak proca każdy atak bombą zużywa 1 Bauble. Używane głównie do wysadzania drzwi ukrytych pomieszczeń.
- Bicz - oszołomienie przeciwnika.
- Świeca - używana głównie do palenia roślin oszałamiających gracza oraz czasami do odkrywania ukrytych lokacji.
- Potion -standardowy napój regenerujący życie - nie jest to stała umiejętność, trzeba wykupić napoje, aby mieć je dostępne.
- Łopata - do kopania w poszukiwaniu Bauble, czasem nawet można wykopać przeciwnika, najczęściej jednak nic.
- Moto's Breath - umiejętność elitarna, którą dostajesz dopiero po odkryciu jednego z tajemnych miejsc w grze. Oddechu możemy użyć tylko raz na każdą planszę, po użyciu wielka głowa Moto rozdmuchuje pobliskich przeciwników.
Dodatkowym elementem, który wzmocni postać (ale nie jest bezpośrednim upgradem) jest Bauble Purse - torebka pozwalająca nosić do 500 Baubli na raz.
Waluta: Bauble (Świecidełka)
Walutą w SAB są Bauble oraz Bauble Bubble (zwane w tym poradniku także kulkami, błyskotkami oraz świecidełkami). Za nie można kupić dodatki postaci w instancji, ale też wyglądy broni i kilka innych znanych już graczom przedmiotów.
Wyglądy broni "Super Weapon" | 50 Bauble Bubble + 1 gold |
Wygląd plecaka "Super Backpack Cover" | 25 Bauble Bubble + 50 silver |
5 Continue Coins | 1 Bauble Bubble |
Obsidian Shard | 1 Bauble Bubble |
Crystal | 1 Bauble Bubble |
6 Philosopher's Stones | 1 Bauble Bubble |
Super Adventure Box o'Fun | 1 Bauble Bubble |
1 Bauble Bubble | 250 Baubles |
Continue Coin | 25 Baubles |
Infantile Mode
Normalny lub prosty tryb gry do wyboru.
W grze istnieje możliwość przejścia świata w łatwym trybie (Infantile Mode) - wybiera się go podchodząc do chmurki w pierwszym pomieszczeniu Super Adventure Box (na prawo od pnia który rozpoczyna normalny tryb). Ułatwienie polega na tym, że w trudnych do pokonania miejscach tworzą się skróty w postaci tęczy. Infantile Mode jednak ma swoje minusy, tu na przykład nie dostaniesz w nagrodę za ukończenie planszy skrzyni mogącej zawierać wygląd broni.