Bonusy i statusy w Guild Wars 2 | Podstawy rozgrywki poradnik Guild Wars 2
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Bonusy/statusy
Podobnie jak w innych grach RPG bądź MMO, tak samo w Guild Wars 2 możemy spotkać dziesiątki różnego rodzaju efektów, które mogą wpływać zarówno na postać gracza jak i jego przeciwników. Popularne buff oraz debuff noszą tutaj odpowiednio nazwę boon (bonus) oraz condition (status). W wielu przypadkach ponowne nałożenie tego samego efektu na postać zwiększy jego skuteczność (np. większe zadane obrażenia, większy bonus do siły) bądź przedłuży czas jego działania. Poniżej znajduje się lista najczęściej występujących w grze efektów wraz z opisem ich działania.
Boons
Są to bonusy, które zwiększają skuteczność naszego bohatera w walce lub zapewniają mu ochronę przed wrogimi atakami czy statusami. Możemy wydłużyć czas ich trwania zwiększając współczynnik boon duration.
Nazwa | Działanie |
Aegis | Blokuje następny atak. |
Fury | Zwiększa critical chance o 20%. Wielokrotność fury wydłuża czas działania. |
Might | Zwiększa power i condition damage. Wielokrotność might powiększa jego skuteczność. |
Protection | Zmniejsza obrażenia o 33%. Wielokrotność wydłuża czas działania. |
Regeneration | Regeneruje punkty życia na sekundę. Wielokrotność wydłuża czas działania. |
Retaliation | Część zadanych obrażeń zostaje oddana atakującemu. Wielokrotność wydłuża czas działania. |
Stability | Daje odporność na: knockdown, push, pull, launch, stun, daze, float, sink, fear. |
Swiftness | Zwiększa szybkość postaci o 33%. Wielokrotność wydłuża czas działania. |
Vigor | Przyspiesza regenerację wytrzymałości. Wielokrotność wydłuża czas działania. |
Conditions
Są to negatywne efekty/statusy jakie możemy nakładać na przeciwnika; służą zadawaniu obrażeń bądź zmniejszaniu skuteczności wroga w walce. Możemy wydłużyć zarówno czas ich trwania jak i skuteczność zwiększając odpowiednio współczynnik: condition duration oraz condition damage.
Nazwa | Działanie |
Bleeding | Zadaje obrażenia na sekundę. Wielokrotność zwiększa skuteczność. |
Blind | Następny atak wykonany przez postać spudłuje. |
Burning | Zadaje obrażenia na sekundę. Wielokrotność wydłuża czas działania. |
Chilled | Zmniejsza szybkość postaci i prędkość odnawiania się umiejętności o 66%. Wielokrotność wydłuża czas działania. |
Confusion | Zadaje obrażenia ilekroć postać użyje jakiejkolwiek zdolności. Wielokrotność zwiększa skuteczność. |
Crippled | Zmniejsza szybkość postaci o 50%. Wielokrotność wydłuża czas działania. |
Fear | Zmusza postać do ucieczki od rzucającego zaklęcie. |
Immobilized | Unieruchamia postać i nie pozwala jej wykonywać uników. Wielokrotność wydłuża czas działania. |
Poison | Zadaje obrażenia na sekundę. Zmniejsza skuteczność zaklęć leczących o 33%. Wielokrotność wydłuża czas działania. |
Vulnerability | Zwiększa otrzymywane obrażenia o 1%. Wielokrotność zwiększa skuteczność. |
Weakness | Powoduje, że 50% ataków to glancing hit (zadają mniejsze obrażenia) oraz zmniejsza regenerację wytrzymałości o 50%. Wielokrotność wydłuża czas działania. |
Kontrola
Efekty tego typu służą przemieszczaniu bądź wyłączaniu z walki przeciwnika. Część efektów tego typu zalicza się do dwóch powyższych grup; poniżej wymienione są jedynie te, które nie należą do żadnej z wcześniej wymienionych kategorii.
Nazwa | Działanie |
Daze | Przerywa i uniemożliwia postaci używanie umiejętności. |
Float | Umiejętność używana pod wodą. Unosi cel w kierunku powierzchni. |
Knockdown | Przewraca cel przerywając i uniemożliwiając mu używanie umiejętności. |
Launch | Przerywa używanie umiejętności i wyrzuca cel w powietrze. |
Pull | Przyciąga cel do rzucającego zaklęcie jednocześnie przerywając używaną przez wroga umiejętność. |
Push | Odpycha cel od rzucającego zaklęcie jednocześnie przerywając używaną przez wroga umiejętność. |
Sink | Umiejętność używana pod wodą. Cel opada w kierunku dna. |
Stun | Przerywa i uniemożliwia postaci używanie umiejętności oraz unieruchamia ją. |