Myrlwood Forest | Solucja Final Fantasy XV poradnik Final Fantasy XV
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
Myrlwood Forest to, podobnie jak Malmalam Thicket, liniowa lokacja, w której nie da się zgubić - cały czas podążać będziesz jedyną dostępną ścieżką. Do pokonania jest tutaj także stosunkowo niewiele przeciwników, a wewnątrz znajdziesz kilka ciekawych przedmiotów. Zlokalizowany jest tutaj także Royal Tomb, z potężną bronią Star of the Rogue - jedną z najlepszych broni typu Royal Arms w grze. Rekomendowany poziom dla tych podziemi to 35.
Lokalizacja
Myrlwood Forest znajduje się w północno-zachodniej części mapy, tuż obok The Vesterpool. Najłatwiej dostać się tam udając się Regalią do miejsca parkingowego The Vesterpool, a następnie pokonać resztę dystansu na grzbiecie Chocobo. Dokładna lokalizacja widoczna jest na powyższym obrazku.
Przeciwnicy
Nazwa | Wskazówki |
Mandrake | Wrażliwy na Swords, Firearms i Fire, odporny na Lightning i Light. Nakłada efekt Mollified (zmniejsza Strength) i Confused. |
Mushussu | Wrażliwy na Polearms, Shields i Ice, odporny na Fire i Ice. Potrafi zatruwać (efekt Poison). |
Treant (boss) | Wrażliwy na Greatswords, Machinery i Fire, odporny na Lightning i Light. |
Podobnie jak w większości podziemi, wrogowie znajdujący się w Myrlwood Forest odporni są na bronie zadające dodatkowe obrażenia od Light. Na bossa najlepiej przyda się broń typu Greatsword, a całe starcie zdecydowanie ułatwi zdolność Ignisa, Enchantment, która pozwoli zadawać dodatkowe obrażenia od ognia.
Przejście
Wbiegnij przez wąskie przejście pomiędzy skałami, by dostać się do środka Myrlwood Forest. Podążaj przed siebie, a po chwili trafisz na pierwszego wroga w okolicy - Mushussu. Wróg nie jest warty większej uwagi - nie zadaje dużych obrażeń, a jedyne co potrafi to zatruć, jednak da się to łatwo zniwelować korzystając z Antidote. Doskonale nadaje się na niego broń typu Polearms, która zada dodatkowe obrażenia, bądź po prostu Greatsword - ta druga pozwoli ci ubić go kilkoma atakami.
Po unieszkodliwieniu wroga podejdź kawałek dalej, a grupę kolejnych wrogów - Mandrake - i kolejnego Mushussu. Wrogowie nie są przesadnie silni, jednak potrafią nakładać dwa uciążliwe efekty. Pierwszym z nich jest Mollified, który obniża wartość Strength, a drugim Confused - w twoim przypadku będziesz mieć odwrócone sterowanie, a twoi towarzysze będą od czasu do czasu atakować powietrze. Mandrake są dość powolni, więc jest spora szansa, iż uda ci się ubić przynajmniej jednego nim zdążą cokolwiek zrobić. Skup jednak swoją uwagę na Mushussu, a gdy ten padnie zacznij okładać resztę. Wykorzystaj ich słabość na bronie typu Swords i szybko się z nimi rozpraw. W okolicy (północna część, niedaleko wejścia do lokacji) kręcić się będzie jeszcze jeden samotny Mushussu - ubij go i kontynuuj wędrówkę, kierując się na zachód.
Niedługo grupa powinna trafić na dwójkę Mandrake - wyeliminuj wrogów i kieruj się dalej na zachód, by wkrótce trafić do wąskiego przejścia, w którym znajdziesz dwójkę Mushussu. Załatw ich i kontynuuj wędrówkę, by dojść do kolejnej trójki Mandrake. Gdy się z nimi rozprawisz, zauważysz, iż udało ci się dotrzeć do rozwidlenia. Droga na południe prowadzi do łowiska, przy którym znajdziesz także miejsce na rozbicie obozu i komplet złóż żywiołów. Odpocznij i odpręż się przy łowieniu ryb, a następnie wróć do rozwidlenia i udaj się na zachód.
Na końcu wąskiego przejścia czeka kolejna para Mushussu, z którą jednak nie powinieneś już mieć żadnych trudności. Gdy się z nimi uporasz, skieruj się dalej na zachód i zejdź na otwartą przestrzeń. Czeka na ciebie tutaj ostatni przeciwnik w tej lokacji, Treant. Wróg podatny jest na bronie typu Greatswords, a obrażenia zwiększyć można jeszcze bardziej korzystając ze zdolności Enchantment Ignisa, która nałoży dodatkowe obrażenia od ognia. Wróg potrafi ostro przywalić, jednak jego ataki są wolne i dość łatwe do uniknięcia i/lub sparowania - jeśli masz z nim problemy, poczekaj po prostu na jego atak i wyprowadź kontratak. Przeciwnika można bardzo łatwo osłabić (i zdobyć dodatkowy przedmiot), skupiając uwagę na jego głowie - po kilku ciosach odrąbiesz z jego głowy gałąź przypominającą róg.
Gdy starcie dobiegnie końca wystarczy udać się do pobliskiego Royal Tomb i zdobyć potężną broń Star of the Rogue. W tym momencie podziemie to zostało oczyszczone, udać się więc możesz do wyjścia.