Daurell Caverns | Solucja Final Fantasy XV poradnik Final Fantasy XV
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
Daurell Caverns to jedna z mniejszych lokacji, jeśli chodzi o opcjonalne podziemia. Mimo, iż gra zasugeruje, iż rekomendowany poziom by sobie wewnątrz poradzić to 28, nie ma sensu wybierać się tam przed wbiciem przynajmniej 40. 28 poziom odpowiada końcowemu bossowi w tej lokacji (Iron Giant), jednak na drodze do samego bossa czeka cię starcie z silniejszymi przeciwnikami (między innymi Necromancer). Nie ma tutaj do zebrania żadnego z Royal Arms, jednak znajduje się wejście do jednego z wysokopoziomowych podziemi (Menace).
Lokalizacja
Dareull Caverns znajduje się w południowej części Duscae. By się tam dostać, przejedź przez tunel w Schier Heights i znajdź położone przy drodze schody prowadzące na dół od ulicy - miejsce na mapie jak i same schody widoczne są na powyższych obrazkach. Zbiegnij po schodach, wejdź na ścieżkę i podążaj nią aż trafisz do wejścia do jaskini. To właśnie wspominane podziemie Daurell Caverns
Przeciwnicy
Nazwa | Wskazówki |
Necromancer | Wrażliwy na Greatswords, Shields, Ice i Light; odporny na Lightning; wróg jest w stanie nałożyć efekt stop, a także spowodować natychmiastową śmierć przy pomocy chwytu - by tego uniknąć załóż przedmioty zapobiegające "Death" i/lub energicznie wciskaj przycisk, gdy wróg cię złapię. |
Ronin | Wrażliwy na Swords, Daggers, Lightning i Light; odporny na Fire. |
Hecteyes | Wrażliwy na Polearms, Shields i Light; wróg może atakować na odległość przy pomocy wiązki lasera i nakładać efekt Confused. |
Iron Giant | Wrażliwy na Light, Shields i Greatswords, odporny na Fire |
Przejście
Wejdź do jaskini i wbiegnij kawałek niżej, aż dotrzesz do rozwidlenia. Możesz obrać dowolną ścieżkę, jednak w tym rozdziale udamy się w prawo - tak więc też uczyń i przeciśnij się przez wąskie przejście. Po drugiej stronie trafisz na pierwszego przeciwnika - Ronina. Przeciwnicy ci są szybcy i potrafią zadać sporo obrażeń, jednak jest na nich bardzo prosta metoda - wystarczy poczekać aż zaatakują, a następnie skontrować atak i wyprowadzić swoją własną serię cięć. Ronin nie posiada dużo punktów zdrowia, przez co powinien paść szybko na ziemię.
Kawałek niżej znajdziesz depozyt lodu - uzupełnij zapasy, jeśli tego potrzebujesz, a następnie zeskocz z dwóch kolejnych półek skalnych na niższy poziom. Tutaj czeka cię starcie z grupą Hecteyes i dwójką Roninów. Przeciwnicy nie zadają dużych obrażeń, jednak potrafią nałożyć irytujący status Confused - w twoim przypadku będziesz mieć odwrócone sterowanie, a twoi towarzysze będą od czasu do czasu atakować powietrze. Wykorzystaj jedną ze słabości wroga (tabela wyżej) i jak najszybciej pozbądź się Hecteyes, Roninów zostawiając na deser.
Po walce kontynuuj wędrówkę, mijając po prawej stronie kałużę trującej wody - wejście do niej zatruje postać, więc staraj się trzymać od tego typu miejsc z daleka. Po chwili dotrzesz do bardziej otwartej części jaskini, z drogami idącymi w lewo i prawo. Zanim gdziekolwiek się udasz, przeskocz na znajdującą się na wprost wysepkę by zebrać Moogle Charm - przedmiot zwiększający o 20% przyrost punktów doświadczenia na noszącej jej postaci.
Po zebraniu Moogle Charm odbij w prawo i biegnij do samego końca korytarza (zignoruj na moment przejście biegnące w lewo). Znajdziesz tutaj łowisko. Zawróć i wbiegnij do przejścia po prawej stronie, które wcześniej zignorowałeś. Czeka cię tutaj jeden z najniebezpieczniejszych przeciwników w grze - Necromancer. Wróg sam w sobie nie zadaje jakichś wygórowanych obrażeń, groźne są jego zdolności specjalne. Wiązka energii potrafi zmienić w kamień, chmura dymu powoduje efekt Confused, lecz najgorszy jest chwyt. Gdy wróg zdoła cię złapać będziesz mieć kilka sekund na oswobodzenie się z uścisku (naciskając klawisz). Jeśli ci się nie uda, nastąpi natychmiastowa śmierć bohatera - warto jest więc być przygotowanym na ten atak, bądź ubrać przedmiot, który niweluje efekt natychmiastowej śmierci (Instant Death).
Po ubiciu wroga kontynuuj marsz, by trafić na otwartą przestrzeń, gdzie czeka cię starcie z czterema przeciwnikami - po dwóch Necromancerów i Roninów. Skup uwagę na Roninach, by szybko ich wyeliminować, a następnie zajmij się nieumarłymi. Gdy się ich pozbędziesz, udaj się w dalszą część jaskini, by dotrzeć do kolejnego rozwidlenia. Udaj się w pierwszej kolejności w prawo, by wywołać walkę z trójką Roninów. Ubij wrogów, a następnie dojdź do końca rozwidlenia, by zebrać Oracle Ascension Coin.
Wróć teraz do początku rozwidlenia i skręć w prawo, a następnie biegnij cały czas prosto. Wkrótce dotrzesz do sporego zbiornika zatrutej wody - nie da się jej obejść, musisz więc wejść do wody, by wywołać walkę z grupą trzech przeciwników - Hecteyes, Ronin i Necromancer. Zajmij się wpierw Hecteyes, potem Roninem, zostawiając nieumarłego wroga na sam koniec. Wbiegnij teraz na półkę skalną i kontynuuj marsz, aż dotrzesz do rusztowania.
Dobiegnij do samego końca rusztowania i opuść na dół drabinę - umożliwi ci to powrót do tego miejsca z niższego poziomu. Zejdź na dół przy pomocy drabiny i udaj się na północ, aż dotrzesz do dużego zbiornika zatrutej wody. Ponownie musisz do niego wbiec, by wywołać walkę z grupą Hecteyes i Necromancerem. Pozbądź się wrogów, udaj się w dalszą wędrówkę, aż dotrzesz do rozwidlenia, na którym znajdował się Moogle Charm. Wróć teraz do miejsca, w którym opuściłeś drabinę.
Wdrap się po drabinie na górę, podejdź trochę do przodu i przejdź przez wąskie przejście. Kontynuuj wędrówkę zbierając po drodze wszystkie przedmioty, aż dotrzesz do końca tunelu. Zeskocz na dół, gdzie czeka cię finałowa walka w tym miejscu, gdzie zmierzysz się z Iron Giantem, Necromancerem, Roninem i kilkoma Hecteyes. Iron Giant nie jest specjalnie wymagającym przeciwnikiem, jednak powalenie go wymagać będzie zadania sporej ilości obrażeń - warto więc skupić uwagę na Necromancerze, Roninie i Hecteyes, a olbrzymia zostawić na sam koniec.
Zanim zadasz ostatni cios rozejrzyj się - nad tobą znajduje się punkt, do którego wykonać możesz blade-warp. Jest to wymagane, by dostać się do sekretnych drzwi prowadzących do wysokopoziomowego podziemia - Menace Sleeps in Daurell. Punkt zaczepienia aktywny jest wyłącznie podczas walki - jeśli nie uda ci się tam dostać, trzeba będzie powtarzać całe podziemie, gdyż przestanie on być aktywny gdy padną wszyscy wrogowie. Poczekaj, aż na polu walki zostanie tylko jeden wróg z możliwie najmniejszą ilością punktów zdrowia i wykonaj blade-warp do punktu. Poczekaj teraz, aż twoi sojusznicy rozprawią się z przeciwnikiem, a następnie przedostań się przez wąskie przejście do obszaru z bramą. Szczegóły znajdziesz w rozdziale "Menace Beneatch Lucis".
Po wszystkim możesz jeszcze udać się na sam początek podziemia i na rozwidleniu udać się w lewo - po drodze czekać cię będzie starcie z kilkoma Necromancerami i Hecteyes. Wyeliminowanie ich jednak nie jest wymagane, by zaliczyć to podziemie - ubicie Iron Gianta to twój główny cel. Teraz można wyjść z podziemi, gdyż zostały one oczyszczone.