Costlemark Tower | Solucja Final Fantasy XV Jak pokonać Yojimbo w Final Fantasy XV?
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
Costlemark Tower to podziemie o najwyższym poziomie trudności, jeśli chodzi o znajdujących się wewnątrz przeciwników (a raczej ich ilość). Podziemie to jest o tyle nietypowe, iż wejść do środka można jedynie nocą - za dnia wejście jest zablokowane. Sugerowany poziom, na którym można się tutaj wybrać, to 55, jednak warto poczekać i wbić kilka dodatkowych (mniej więcej 70 poziom), gdyż walki potrafią być bardzo długie i sprawiać trudność. Pamiętaj, by zabrać ze sobą sporo mikstur leczących (szczególnie wariacje Elixirów, a także Phoenix Down).
Lokalizacja
Costlemark Tower znajduje się w południowej części mapy, na północ od miasta Galdin Quay - dokładna lokalizacja wejście znajduje się na powyższym obrazku. Pamiętaj, iż wejść można do środka jedynie nocą - dla zabicia czasu możesz udać się na łowisko znajdujące się na północ od wejścia.
Przeciwnicy
Nazwa | Wskazówki |
Bussemand | Wrażliwy na Greatswords, Machinery, Light i Fire, odporny na Lightning. |
Gelatin | Wrażliwy na Lightning i Light, odporny na wszystkie standardowe typy broni, absorbuje Fire i Ice. |
Yojimbo | Wrażliwy na Polearms, Firearms, Lightning i Light, odporny na Fire. Zdolny spowodować natychmiastową śmierć (Instant Death) nawet kilku postaci na raz. |
Nagarani | Wrażliwy na Swords, Shields, Lightning i Light, odporny na Fire. |
Ereshkigal | Wrażliwy na Swords, Shields, Fire i Light, odporny na Lightning. |
Garchimacera | Wrażliwy na Swords, Shields, Fire i Light, odporny na Lightning. |
Flan | Wrażliwy na Light, odporny na wszystkie pozostałe żywioły i typy broni (prócz broni z kategorii Royal Arms). |
Thunder Bomb | Wrażliwy na Swords, Daggers i Light, absorbuje Lightning. |
Galvanide | Wrażliwy na Firearms, Machinery i Light, absorbuje Lightning. |
Red Giant | Wrażliwy na Light, odporny na wszystkie pozostałe żywioły i typy broni (prócz broni z kategorii Royal Arms). |
Jabberwock | Wrażliwy na Polearms, Machinery i Ice, odporny na Fire. |
Najlepsze do walki z przeciwnikami w tej lokacji są bronie zadające dodatkowe obrażenia od światła (Light), gdyż wszyscy wrogowie (za wyjątkiem bossa) otrzymują od nich zwiększone obrażenia. Sam boss najbardziej wrażliwy jest na broń typu Polearms bądź Machinery, oraz na magię Lodu (Ice), odporny zaś na ogień. Zdolność Enchant Ignisa przyda się tutaj by zwiększyć zadawane obrażenia.
Przejście
Po wejściu do podziemi podążaj ścieżką do momentu, aż dotrzesz do bardziej otwartego pomieszczenia - tutaj czeka cię pierwsza walka z grupą Gelatin. Wrogowie ci nie są przesadnie silni, z tego też powodu nie powinno być z nimi większych problemów - jedyne, o czym warto pamiętać, to używanie broni typu Light, która zadawać będzie im zwiększone obrażenia.
Po walce kontynuuj wędrówkę, aż dotrzesz do kolejnego, tym razem prostokątnego pomieszczenia. Tutaj czeka cię kolejne starcie, z grupą Gelatin i Galvanide. Galvanide potrafią zadać naprawdę spore, rażąc wszystkich dookoła swoimi elektrycznymi atakami. Jednakże, najgroźniejszą zdolnością jest ta pozwalająca im na samo destrukcję - po kilku sekundach "puchnięcia" wrogowie zaczną emitować wyładowania elektryczne, by po chwili wybuchnąć, zadając olbrzymie obrażenia, a często powodując efekt Instant Death. Warto więc rozprawić się z nimi jak najszybciej, by uniknąć tych przykrych efektów.
W kolejnej sali czeka cię z kolei starcie z grupą Ereshkigal. Wrogowie ci są bardzo irytujący, gdyż skaczą po całym polu walki, atakując z zaskoczenia, bądź rażąc twoją drużynę z bezpiecznej odległości. Do walki z nimi najlepiej sprawdzają się bronie typu Swords, a pomaga duża cierpliwość - wystarczy czekać w bezruchu na moment ich ataku i wyprowadzić kontrę. Bezsensowne uderzanie w klawisze się nie sprawdzi, gdyż wrogowie bez problemu unikną twoich ataków i zaatakują z innej strony.
Po starciu zbliż się do prowizorycznego mostu stworzonego z kolumny i przepraw się przy jego pomocy na drugą stronę. W kolejnym pomieszczeniu czeka cię walka z Bussemand. Wrogowie ci są powolni, jednak potrafią dość mocno uderzyć. Najlepiej sprawdzają się na nich ataki przy pomocy broni typu Greatswords - 3-4 ataki powinny w zupełności wystarczyć, by posłać ich do piachu. Rozpraw się z przeciwnikami, zbiegnij na dół, a następnie zeskocz z kładki na niższy poziom, gdzie czeka cię kolejne starcie z Galvanade i Bussemand.
Wybij przeciwników i zeskocz na niższy poziom. Tutaj przyjdzie ci ponownie walczyć z Ereshkigal. Załatw wrogów i zwróć uwagę na rozwalającą się podłogę - niedługo się to przyda. Wyjdź z pomieszczenia udaj się w prawo, by wywołać kolejne starcie. Po wszystkim kontynuuj wędrówkę i skręć w korytarz biegnący w prawo, gdzie po chwili pojawią się następne Ereshkigal. Po starciu wbiegnij w gruzowisko ciągnące się na południe i przeciśnij się przez małe przejście (wciąż podróżując na południe).
Po drugiej stronie gruzowiska czeka grupa Black Flan i Galvanide. Wybij ich wszystkich i skorzystaj z pobliskiego depozytu ognia. Teraz, jeśli chcesz, możesz wbiec po platformie na górę, wbiec w korytarz i podążać nim cały czas prosto by dojść do miejsca, w którym zeskoczyłeś przed momentem na dół. Wróć więc do gruzowiska, przejdź przez nie, skręć w lewo i kontynuuj wzdłuż korytarza. Trafisz do znajomego miejsca - skręć tutaj w lewo i biegnij przed siebie, by wrócić do pomieszczenia, w którym zawaliła się podłoga. Zeskocz teraz na dół, by dostać się na niższy poziom.
Twoja ostatnia akcja wywoła kolejną walkę, podczas której pojawi się nowy wróg - Yojimbo. Musisz na niego uważać, gdyż jego ataki są w stanie wywołać efekt Instant Death, zabijając natychmiastowo nawet całą drużynę gracza. Załatw wrogów, przebiegnij przez drzwi i kontynuuj wydłuż korytarza, skręcając w prawo na jego końcu.
Przejdź przez pomieszczenie do kolejnej sali, w której znajdziesz kilku wrogów i depozyt błyskawic. Zbierz cenny surowiec, wybiegnij na zewnątrz pomieszczenia i podążaj wzdłuż platformy, by wkrótce trafić na kolejną grupę wrogów. Kontynuuj wędrówkę do momentu, aż trafisz na długi i wąski most. Tutaj przyjdzie ci ponownie walczyć z Yojimbo. Załatw ich i kontynuuj, zbiegając wzdłuż platformy na dół - podczas spaceru czeka cię starcie z Bussemand.Po walce idź dalej wzdłuż ścieżki, aż trafisz do ogromnego pomieszczenia.
Pierwszą rzeczą, o której musisz pamiętać, to czerwony przycisk na podłodze - nie stawaj na niego, gdyż inaczej drużyna zostanie przeniesiona do początku podziemia. W rogach pomieszczenia znaleźć możesz cztery niewielkie ścianki, a przy nich świecącą na niebiesko podłogę. Ze wspomnianą podłogą wchodzić można w interakcję - sprawia to, iż podłoga przesuwa się w dół i prowadzi cię przez krótki korytarz. Korytarze składają się z segmentów - za każdym razem, gdy chcesz posunąć się dalej, musisz aktywować interaktywną ścianę (tak jak na początku podłogę), co przesuwa pomieszczenie o jeden segment. Po wykonaniu tej czynności kilkanaście razy, wrócisz do ogromnego pomieszczenia.
Haczyki są tutaj dwa. Po pierwsze - musisz przejść przez 3 takie tunele, aż trafisz do właściwego, 4. Nie da się tego obejść, gdyż zawsze aktywny jest tylko jeden przycisk na podłodze w jednym czasie. Druga sprawa to fakt, iż za każdym razem, gdy wrócisz do ogromnego pomieszczenia, będzie tam czekać na ciebie spora grupa wrogów - składająca się z Flanów i Red Gianta. Wrogowie ci nie są przesadnie silni, lecz czerwony olbrzym posiada sporą ilość punktów zdrowia, przez co starcie się dłuży. Skup się jednak na wybiciu Flanów, a olbrzyma zostaw na koniec.
Metoda działania wygląda tutaj tak: musisz odnaleźć interaktywny element podłogi, przejść przez tunel (w którym też czekają na ciebie wrogowie), a następnie wrócić do ogromnego pomieszczenia, wybić wrogów i ponowić proces. Za czwartym razem trafisz do prawidłowego pomieszczenia, które skieruje cię do bossa. Jest tutaj kolejny haczyk - interaktywne przyciski na aktywują się w sposób losowy, za każdym razem w innej kolejności. Nie jest to jednak zbyt wielki problem - wystarczy bowiem przebiec się po pomieszczeniu i znaleźć ten, który da się aktywować.
Uwaga - w tym ogromnym pomieszczeniu znajdziesz także wyrwę w murze (zlokalizowana w zachodniej części). Za ową wyrwą zlokalizowane jest wejście do najtrudniejszego podziemia w grze, Menace Beneath Costlemark Tower. Więcej o tym przeczytasz w stosownym rozdziale.
Przejdź więc przez trzy tunele pułapki, a gdy dojdziesz do czwartego przycisku, tunel zaprowadzi cię do nowego pomieszczenia. Tutaj znajdziesz z kolei windę, która prowadzi do bossa tego podziemia - Jabberwocka. Gdy będziesz gotowy, aktywuj windę, by rozpocząć starcie.
Walka ta będzie jedną z trudniejszych, w których dotychczas miałeś okazje brać udział. Przeciwnik posiada sporo punktów zdrowia i choć nie jest zbyt szybki, z łatwością może razić wszystkie cele na polu walki. Dodatkowo, jeden z jego ataków powoduje efekt Petrified, co zamienia cele w kamień i przez kilkanaście sekund nie pozwala się poruszyć. Na przeciwnika najlepiej sprawują się bronie typu Polearms i Machinery, a także żywioł Lodu (Ice). Ten ostatni jest zresztą najlepszą metodą do walki ze smokiem. Do tego celu należy wytworzyć czary z rodzaju Quintcast (albo przynajmniej Quadcast), o możliwie największej sile. Dzięki temu, będziesz w stanie zadać (jednym czarem) 39,996 bądź 49,995 punktów obrażeń, gdyż każde trafienie czarem będzie zadawało wrogowi 9,999 punktów obrażeń. Jak nietrudno się domyślić, znacząco uszczupli to pasek zdrowia wroga. Walka nie jest zbyt skomplikowana i po prostu trwa trochę dłużej niż inne tego typu starcia.
Gdy walka dobiegnie końca, automatycznie otrzymasz nową broń typu Royal Arms - Sword of the Tall. Po wszystkim skorzystaj z pobliskiego czerwonego przycisku, by wydostać się z podziemia. Gratulacje, właśnie wyczyściłeś ostatnie i najtrudniejsze "zwykłe" podziemie w grze - nowe wyzwania znajdziesz w rozdziale "Menace Beneath Lucis".