Malmalam Thicket | Solucja Final Fantasy XV poradnik Final Fantasy XV
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
Rock of Ravatogh to dość specyficzny rodzaj "podziemia", gdyż lokacja ma miejsce nad ziemią, w gęstym lesie. Jest to też bardzo liniowa lokacja - nie ma tutaj żadnych bocznych ścieżek, zamkniętych przejść i tym podobnych rzeczy, cały czas podążać będziesz jedyną dostępną drogą. Rekomendowany przez grę poziom do wyczyszczenia tego podziemia to 35. Na końcu podziemia czeka cię walka z bossem (Bandersnatch), oraz Royal Tomb, z Scepter of the Pious skrytym wewnątrz.
Lokalizacja
Malmalam Thicket zlokalizowany jest w południowo-zachodniej części mapy. By się tam dostać przy pomocy Regalii, kieruj się na zachód od Old Lestallum i zaparkuj samochód niedaleko Maidenwater. Po tym wystarczy przebiec przez las, by wkrótce trafić do wejścia. Lokalizacja wejścia widoczna jest na obrazku powyżej.
Przeciwnicy
Nazwa | Wskazówki |
Mandrake | Wrażliwy na Swords, Firearms i Fire, odporny na Lightning i Light. Nakłada efekt Mollified (zmniejsza Strength) i Confused. |
Soldier Wasp | Wrażliwy na Polearms, Daggers i Fire, odporny na Lightning i Light. Przeciwnik latający. Nakładają efekt Confused. |
Shieldshears | Wrażliwy na Polearms, Firearms i Ice, odporny na Fire i Light. |
Flan | Wrażliwy na Light, odporny na Swords, Greatswords, Polearms, Daggers, Firearms, Shields i Machinery. |
Bandersnatch (boss) | Wrażliwy na Polearms, Machinery i Lightning, odporny na Fire i Light. |
Przeciwnicy, na których tutaj trafisz odporni są na Light, nie warto więc korzystać z broni z tym parametrem. Najlepiej sprawdzają się tutaj bronie typu Firearms, na które wrażliwa jest dwójka wrogów i przede wszystkim Polearms - wszelakie włócznie doskonale poradzą sobie ze wszystkimi przeciwnikami.
Przejście
Wbiegnij przez wąskie przejście znajdujące się na końcu drogi, a wejdziesz do Malmalam Thicket - lokacje lepiej odwiedzać za dnia, gdyż w nocy widoczność jest dość kiepska i można przegapić niektóre rzeczy. Tuż przy wejściu czeka cię pierwsza walka z Mandrake. Wróg ten nie jest przesadnie silny, jednak potrafi nakładać dwa uciążliwe efekty. Pierwszym z nich jest Mollified, który obniża wartość Strength, a drugim Confused - w twoim przypadku będziesz mieć odwrócone sterowanie, a twoi towarzysze będą od czasu do czasu atakować powietrze. Przeciwnik jest dość powolny, więc powinno udać ci się go ubić zanim zdąży cokolwiek zrobić.
Po walce kontynuuj wędrówkę, a po chwili ponownie trafisz na Mandrake, jednak tym razem w duecie. Skup uwagę na pojedynczym celu, by jak najszybciej go ubić i postaraj się kontrować/unikać wszelkich ataków przeciwników, by zminimalizować szansę na nałożenie wspomnianych wcześniej efektów. Gdy uporasz się z potworami, zbierz leżący w tej okolicy Thunderbolt. Jest to broń typu Greatsword, która posiada wyśmienite obrażenia i zadaje dodatkowe obrażenia od Lightning - doskonale nada się więc do walki z bossem, który wrażliwy jest na ten żywioł.
Teraz kontynuuj marsz wzdłuż ścieżki, a po chwili trafisz na kolejnego wroga w tej lokacji - Soldier Wasp. Przerośnięte osy potrafią, podobnie jak Mandrake, nałożyć irytujący efekt Confused, a w dodatku mogą latać - są jednak bardziej irytujące niż niebezpieczne, gdyż nie są w stanie zadać dużych obrażeń. Gdy uporasz się z wrogiem zbierz rosnące na zachód Malmashroom i kontynuuj wędrówkę na południe, gdzie czeka cię kolejne starcie, tym razem z trójką Soldier Wasp. Wybij ich i podążaj dalej.
Po krótkim marszu trafisz na dwójkę nowych wrogów - Shieldshears i Flan. Nie daj się zwieść ich niskim poziomom - Shieldshears potrafi ostro przywalić, zabierając jednym atakiem nawet 1/3 zdrowia postaci, a Flan odporny jest praktycznie na każdy rodzaj ataku, z wyjątkiem Light, od którego otrzymuje nieznacznie zwiększone obrażenia. Na grupę wrogów warto wykorzystać czar żywiołu lodu (Ice) - Shieldshears jest na ten żywioł wrażliwy, a Flan posiada bardzo mało punktów zdrowia. Dodatkowo, wrogowie znajdują się w bardzo wąskim przejściu, łatwo ci więc będzie trafić całą grupę.
Po starciu dotrzesz do miejsca, w którym rozbić można obóz - warto z tego skorzystać, jeśli wrogowie ostro cię pokiereszowali. Następnie zeskocz na dół do rzeki i udaj się pod jej prąd, kierując się na północ, gdzie czeka cię prawdziwy miks - starcie z dwójką Shieldshears, dwójką Mandrake i jednym Soldier Wasp. Skup się najpierw na wybiciu Mandrake, później na Soldier Wasp, a przerośnięte kraby zostaw sobie na koniec, gdyż są one stosunkowo wolne i nie powinny zanadto wchodzić w drogę.
Po walce kieruj się na zachód, w stronę niewielkiego wodospadu - musisz wspiąć się tutaj na górę, a następnie odbić w prawo (na północ) i podążać wzdłuż wąskiej ścieżki. Po chwili trafisz na otwartą przestrzeń gdzie czeka cię finałowe starcie w tej lokacji - boss Bandersnatch. Potwór wygląda imponująco, jednak walka ta nie jest przesadnie trudna. Doskonałą bronią do walki z nim jest zdobyty na początku Malmalam Thicket Thunderbolt, gdyż wróg jest wrażliwy na ataki powiązane z żywiołem błyskawic (Lightning). Starcie możesz sobie dodatkowo ułatwić atakując odnóża bestii - po kilku trafieniach wróg przewróci się na grzbiet i stanie się wrażliwy na ataki ("vulnerable"), dając ci kilka dodatkowych sekund na zadawanie obrażeń. Gdy wróg padnie udaj się do pobliskiego Royal Tomb by zebrać Scepter of the Pious. Lokacja została oczyszczona, możesz więc ją opuścić.