Final Fantasy VII Intermission: Scarlet/The Crimson Mare - boss, jak pokonać? Final Fantasy VII Remake poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 25 czerwca 2021
Na tej stronie poradnika do gry Final Fantasy VII Remake Intermission znajdziecie opis przejścia pojedynku z bossem Scarlet. Dowiecie się, kiedy dochodzi do konfrontacji ze Scarlet, jakimi atakami dysponuje boss i jak ich unikać, a także jak skutecznie i szybko go pokonać.
Do pojedynku ze Scarlet dochodzi pod koniec drugiego rozdziału (Chapter 2) epizodu Intermission, Covert Ops. Yuffie i Sonon udali się do budynku Shinra Electric Power Company w poszukiwaniu Ultimate Materia, a na ich drodze stanęła Scarlet - szefową rozwoju uzbrojenia (Weapons Development).
- Odporność, słabości, podstawowe informacje
- Pierwsza faza pojedynku
- Druga faza pojedynku
- Trzecia faza pojedynku
Odporność, słabości, podstawowe informacje
Scarlet to jeden z bossów epizodu Intermission w grze Final Fantasy VII Remake. Scarlet korzysta z gigantycznego pancerza bojowego The Crimson Mare (Shinra Battle Armor) - ostatniego wynalazku korporacji Shinra.
Słabości i odporność Scarlet i jej pancerza bojowego:
- Scarlet: podatność na Fire (zaklęcia Fire/Fira/Firaga, Fire Ninjutsu);
- The Crimson Mare: podatność na Lightning (zaklęcia Thunder/Thundara/Thundaga, Ninjutsu), odporność na Fire. Niewrażliwość na Poison, Silence, Sleep, Slow, Berserk, Fixed Damage, Proportional Damage.
W trakcie walki zwracajcie uwagę na to, aby korzystać z określonych ataków na odpowiednim celu.
Pierwsza faza pojedynku
Po rozpoczęciu walki skupcie się na zniszczeniu wszystkich wieżyczek (Sentry Ray), które rozmieszczono dookoła areny. Nie musicie do nich podbiegać, możecie rzucać w nie shurikenami.
Następnie skorzystajcie z zaklęć ognia (Fire/Fira), aby pozbawić Scarlet całego zdrowia i ją obezwładnić, co spowoduje, że The Crimson Mare wejdzie w status Pressured.
Gdy Scarlet otrzyma spore obrażenia, na wyższym piętrze areny pojawią się dodatkowe wieżyczki strzelnicze, które powinniście jak najszybciej zlikwidować.
Serią celnych ciosów kombinacyjnych (Synergized Art of War) i zaklęć typu Lightning szybko wyrządzicie odpowiednią ilość obrażeń, co umożliwi przejście do drugiej fazy pojedynku z bossem.
Druga faza pojedynku
W drugiej fazie pojedynku Scarlet wyposaży swój pancerz w dwa działa Makocannon. To właśnie na działach dalekiego zasięgu powinniście skupić swoje ataki i zniszczyć je jak najszybciej. Atakując skorzystajcie z pomocy Sonona i wyprowadzajcie mocne ataki fizyczne (Art of War) lub korzystajcie z zaklęć typu Lightning.
Pozbawienie bossa jednej broni osłabi jego możliwości bojowe, a zniszczenie dwóch sprawi, że pancerz będzie bezużyteczny, aż do następnej fazy tego starcia. Gdy The Crimson Mare będzie niezdolny do walki, skupcie na nim całą siłę rażenia, aby wprowadzić go w stan Staggered i przejdźcie do trzeciej fazy pojedynku.
Trzecia faza pojedynku
W trzeciej fazie pojedynku Scarlet po raz kolejny uzbroi swój pancerz bojowy. Tym razem The Crimson Mare ruszy do walki z ogromnym mieczem i tarczą. Taktyka jest dokładnie taka sama - w pierwszej kolejności zniszczcie miecz, a następnie tarczę, aby pozbawić bossa możliwości bojowych.
Na tym etapie walki z bossem niezwykle przydatny będzie Summon Ramuh, który wyrządza obrażenia od elektryczności (Lightning).
Po zniszczeniu uzbrojenia skupcie się na wyeliminowaniu z walki Scarlet, a następnie wykończcie pancerz bojowy The Crimson Mare, korzystając z mocnych ciosów (to najlepszy moment na skorzystanie z Limit Breake Yuffie) i zaklęć (Tunder/Thundara).