Final Fantasy VII Remake: Deliverance from Chaos - solucja Final Fantasy VII Remake poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 16 marca 2021
Na tej stronie poradnika do Final Fantasy VII Remake znajdziesz opisz przejścia siedemnastego rozdziału gry (Chapter 17) - Deliverance from Chaos.
Po uratowaniu Aerith drużyna chce wydostać się z budynku Shinry, co wcale nie będzie takim prostym zadaniem.
A Way Out
Po rozmowie z Aerith obejrzysz dłuższy przerywnik filmowy. Zabierz nową broń dla Aerith (Reinforced Staff), wyjdź z pomieszczenia i podążać za resztą - po drodze znajdziesz kilka skrzyń, które warto otworzyć.
Jedź windą do góry, a natkniesz się na Unknown Entity, które miałeś okazję spotkać we wcześniejszych rozdziałach. Rozpraw się z wrogami i kontynuuj wędrówkę, a natkniesz się na Sephirotha.
Find The Others
Gdy spadniesz na dół, idź przed siebie i pociągnij dźwignię na ścianie, by wysunąć kopuły, po których możesz przejść na drugą stronę. Po drodze natkniesz się na Monodrive, które musisz pokonać. Po pewnym czasie dołączy do Ciebie Red XIII, który pomoże Ci w walce.
Dotrzesz w końcu do momentu, w którym będziesz musiał poprosić Reda o pomoc. Zleć mu przejście na drugą stronę, a pociągnie za dźwignię i otworzy przejście dla Clouda. Idąc dalej dotrzesz do Barreta i będziesz musiał zmierzyć się z grupą przeciwników.
Po uporaniu się z zagrożeniem zabierz ze skrzyni nową broń dla Clouda - twin stinger. To bardzo dobra broń pod magiczny build.
Nieco dalej natkniesz się na kolejną siatkę, po której Red będzie mógł przejść na drugą stronę. Następnie podejdź do konsoli obok bariery, by porozumieć się z Tifą i Aerith. Przełączysz się teraz na drużynę żeńską - zadbaj, by obie drużyny miały m.in. Healing Materia.
Idąc do góry dotrzesz do dźwigni - pociągnij ją, weź ether ze skrzyni i podejdź do konsoli, by przełączyć się na Clouda i Barreta.
Pociągnijcie dźwignie, by dostać się do centralnej platformy. Podejdź do stanowiska nr. 3 i pociągnij dźwignię, by aktywować przeciwnika po stronie Tify i Aerith. Wróć do konsoli i przełącz się na żeńską drużynę.
Przejdź przez drzwi, przełącz kolejną dźwignię, pokonaj przeciwników i idź dalej, jak droga prowadzi. W pewnym momencie wejdziesz na rurę, ale Tifa i Aerith spadną na dół.
Przejdź pod uchylonymi wrotami, pokonaj wieże strażnicze, a następnie wejdź drabiną do góry. Odnajdziesz tam dźwignię, która ułatwi drużynie Clouda dalszą drogą. Przełącz się na męską drużynę i jako Cloud przełącz dźwignię numer 2.
Przejdź przez wrota 02, pokonaj kolejnych nieprzyjaciół i biegnij do Reda, by go uratować. Po chwili będziesz walczyć m.in. z Brain Podem, który stworzy mnóstwo swoich klonów. Dobrze sprawdzają się ataki obszarowe Cloud.
Wyjdź z sekcji 02, przejdź obok zamkniętych drzwi 04, podejdź do kolejnej przepaści i każ Redowi przejść na drugą stronę. Gdy Red spadnie na dół będziesz musiał mu pomóc - biegnij do panelu i przełącz się na drużynę Tify.
Idź w stronę Reda, eliminując po drodze kolejnych przeciwników. Red ma określony poziom życia, więc musisz do niego dotrzeć, zanim zginie - masz jednak bardzo dużo czasu, więc nie musisz się stresować.
Red dołączy teraz do kobiecej drużyny. Biegnij na dół, a następnie każ Redowi przejść na drugą stronę. Dołącz do niego i pociągnij za dźwignię, która odblokuje pomost do głównej platformy. Skorzystaj z dźwigni 04, a następnie przełącz się na Clouda.
Idąc dalej natkniesz się na wroga Swordipede. Ten przeciwnik jest dość irytujący, gdyż ataki mieczem Clouda będą w większość nieskuteczne i musisz atakować jego głowę, by wyrządzić mu obrażenia. Swordipede korzysta z porażających ataków, a także kręci się dookoła, wyrządzając obrażenia na całym obszarze areny.
Przeciwnik wspina się również po ścianach, co mocno komplikuje walkę - najlepiej atakować go głównie z pomocą Barreta i Command Clouda. Gdy odbierzesz mu sporo życia, wróg ucieknie do góry, gdzie będziesz kontynuować walkę jako Aerith i Tifa.
Przebieg dalszej walki jest podobny, z tą różnicą, że wróg co jakiś czas wykonuje wirujący atak dookoła platformy, którego trudno uniknąć. Lecz się z pomocą Aerith, skup się na potężnych zaklęciach Materii i najsilniejszych ciosach, gdy wróg leży osłabiony po wirującym ataku. Po walce idź do windy i przesuń właz, a drużyna w końcu będzie w komplecie.
The Ominous Trail
Jedź windą do góry, a następnie idź szlakiem rozlanej substancji. Gdy będziesz gotowy, skieruj się na dach, gdzie rozegrają się dość trudne walki - dobrze wyposaż swoją drużynę. Biegnij do President Shinra, który zwisa z dachu, by obejrzeć kolejne przerywniki filmowe.
Czeka Cię teraz walka z bossem Jenova Dreamweaver. Przebieg tego starcia, a także porady i wskazówki, które pomogą Ci pokonać Jenova, znajdziesz na osobnej stronie niniejszego poradnika.
The Showdown / The Great Escape
Odnów zapasy w sklepie i przygotuj się na kolejne dwie walki z bossami. Pierwsza z nich to walka z Rufusem, którą samodzielnie stoczy Cloud. Wyposaż bohatera w Healing Materia i Elemental Materia + Lightning Materia. Walka z Arsenalem będzie znacznie trudniejsza od wcześniejszej, więc musisz mieć się na baczności. Obie walki z bossami zostały dokładnie opisane na osobnych stronach naszego poradnika. Po dłuższym przerywniku filmowym ukończysz siedemnasty rozdział gry FF7 Remake.