Umiejętności | Informacje wstępne poradnik Etherlords II: Second Age
Ostatnia aktualizacja: 1 września 2016
W tej części poradnika przedstawię opis dostępnych umiejętności i ich faktyczną przydatność w grze. Powstrzymam się przy tym od dokładnego opisywania działania danej umiejętności, gdyż gra posiada wygodny system wyświetlania opisów, który wyświetla się po najechaniu na ikonę kursorem myszy i naciśnięciu PPM. Dowiecie się również, jakie umiejętności warto łączyć z określonymi specjalizacjami.
Gra daje nam do dyspozycji osiem różnych umiejętności, spośród, których możemy wybrać maksymalnie pięć. Są one takie same dla wszystkich ras. Warto zaznaczyć, że każda umiejętność posiada trzy poziomy. Każdy wyższy poziom zapewnia jej lepsze wykorzystanie. Nie mamy obowiązku wybierać wszystkich pięciu na najwyższych poziomach. Koszt takiego posunięcia byłby zbyt duży. Często wybiera się trzy lub cztery umiejętności na wyższych poziomach. O ich przydatności możecie przeczytać poniżej.
Tłumienie - zmniejsza szanse wykorzystania umiejętności przez przeciwnika. Nie jest to zdolność często wybierana ze względu na jej słabe właściwości. Dopiero na trzecim poziomie zdolność ta jest warta uwagi. |
Znawca artefaktów - bardzo przydatna umiejętność, lecz tylko dla talii posiadających artefakt. Dla innych całkowicie bezużyteczna. Umiejętność ta doskonale współgra ze specjalizacją "Mistrz artefaktów". Warto ją wtedy wybrać. |
Regeneracja - świetna umiejętność mogąca zapewnić dość długą obronę przed atakami przeciwnika. Szczególnie przydatna Witalistom i dla talii bazującej na zaklęciach. Przydatna w połączeniu ze specjalizacją "Odrodzenie". |
Zapasy - umiejętność często wykorzystywana przez graczy dysponujących taliami opartymi na zaklęciach ofensywnych oraz taliami z dużą ilością potworów. W połączeniu ze specjalizacją "Lepkie palce" tworzy zabójczą kombinację. |
Szczęście - jedna z najlepszych umiejętności. Zawsze wybierana przez graczy. Można ją połączyć z każdą specjalizacją. Bez niej wydaje się niemożliwe korzystanie z jakiejkolwiek specjalizacji. |
Siła - dodawana często do talii wymagających dużych ilości eteru do właściwego działania. Dzięki niej zwiększy się siła bohatera a przez to wydłuży się czas potrzebny przeciwnikowi do jego uśmiercenia. My za to mamy więcej czasu na przygotowanie zabójczego zaklęcia. |
Koncentracja - zapewnia stały dostęp nowych zaklęć. Dobra do wszystkich talii. W połączeniu ze "Zwinnymi dłońmi" bądź "Translokacją zaklęć" gwarantuje, ż nie zabraknie nam zaklęć w najgorętszych momentach pojedynku. |
Wykrywanie pasm - szczególnie przydatna umiejętność w czasie bardzo długich pojedynków. Może nam uratować życie, gdy pojawią się Zaburzenia eteru. Przydatna szczególnie w taliach opartych na mocnych stworach blokujących jak ściany. |
Warto poświęcić trochę czasu na wybranie umiejętności. Zawsze okazuje się to bardzo przydatne w walce. Umiejętności należy wybierać po skompletowaniu talii, gdyż to one są dobierane pod talię a nie odwrotnie. Chyba każdy, kto chociaż raz zagrał w Etherlords II zgodzi się ze mną, że najlepszą i najczęściej wybieraną umiejętności jest "Szczęście". Bez niej wydaje się bezsensowne wydawanie surowców na zakup specjalizacji. Nie wybranie tej umiejętności powoduje zmniejszenie szansy na pozytywne wykorzystanie specjalizacji. A to często prowadzi do szybkiego przegrania pojedynku.