Artefakty | Informacje wstępne poradnik Etherlords II: Second Age
Ostatnia aktualizacja: 1 września 2016
Tak jak to miało miejsce wcześniej, w przypadku specjalizacji i umiejętności w tej części poradnika omówię poszczególne artefakty i ich faktyczną przydatność w grze. Każda rasa posiada te same artefakty. Nie ma tutaj żadnej różnicy, którą rasę wcześniej wybraliśmy. W przeciwieństwie do specjalizacji i umiejętności nie jest koniecznym wybór artefaktu. W praktyce bardzo rzadko zdarza się, aby ktoś grał talią zawierającą te bardzo przydatne często przedmioty. Aczkolwiek warto nieco wiedzieć o ich zastosowaniach, mocnych i słabych stronach oraz jak się nie dać pokonać talii z artefaktem. Ale zacznijmy od początku.
Amulet Łowczyni - za jego pomocą można przywołać bardzo ciekawą istotę. Łowczyni ma ciekawą zdolność niszczenia istot o dość znacznej sile. Jest to artefakt, który warto umieścić w talii zawierającej małą ilość stworów lub w ogóle ich pozbawionej. Dzięki temu amuletowi nie straszne staną się nam istoty przeciwnika, których siła wynosi 4 lub mniej. Same parametry Łowczyni również wskazują na jej przydatność w boju bezpośrednim. |
Amulet Jedności - bardzo przydatny artefakt w sytuacji, gdy mamy w swojej talii wiele istot, ale co ważne tej samej rasy. Nawet, gdy są to istoty o parametrach bardzo mizernych dzięki temu artefaktowi zmienią się w żadne krwi bestie. Potrafi to całkowicie zaskoczyć przeciwnika, któremu przed oczami, zamiast słabowitej, ale licznej armii staje silna i wytrzymała wataha, która rozniesie go w pył. |
Amulet Eterowej Opoki - mocny artefakt zmieniający nasze istoty nie do poznania. Po jego użyciu nikt nie będzie już mógł nic zrobić naszym istotom. Stają się one odporne na wszelkie możliwe zaklęcia i umiejętności przeciwnika. |
Pierścień Rozkazu - sieje on postrach wśród graczy posiadających małą ilość silnych istot. Daje on możliwość pozbawienia przeciwnika kontroli nad jego istotami. Artefakt ten jest przydatny, gdy nasza talia albo w ogóle nie zawiera istot albo, gdy mamy ich bardzo mało. |
Pierścień Uzdrowienia - mało przydatny artefakt. Pewne zastosowanie będzie miał dla talii nastawionych na długotrwałe starcia lub nieposiadających istot blokujących. Jego działanie potrafią doskonale zastąpić tanie zaklęcia, które posiada każda rasa. Omijać z daleka. |
Pierścień Paraliżu - dzięki temu cacku będziemy mogli prawie całkowicie unieruchomić istoty przeciwnika. Ten będzie musiał poświęcać życie i eter, aby je uwolnić. Artefakt przydatny w każdej talii. Jeśli masz zamiar nękać cały czas przeciwnika i paraliżować jego działania ofensywne to ten artefakt jest właśnie dla Ciebie. |
Różczka Błyskawicy - średnio przydatny artefakt służący głównie do dobijania słaniającego się na nogach przeciwnika. Może również służyć do eliminacji słabszych istot. Pod tym względem wydaje się ciekawszy. |
Różczka Wskrzeszenia - przeznaczony dla talii, w których główną rolą grają istoty. Dzięki niemu przeciwnik nigdy nie będzie pewny czy na dobre wyeliminował naszą istotę. Może być przydatny również w taliach nastawionych na częstą rotację istot na placu boju. |
Różczka Kolosa - bardzo mocny artefakt. Rzadko spotykany ze względu na jego cenę. Potrafi na zawsze unieszkodliwić potężne istoty przeciwnika oraz jego samego. O jego walorach bojowych świadczy chociażby jego koszt - bardzo drogi. |
Różczka Konunga - za jego pomocą można przywołać chyba najpotężniejszą ofensywnie istotę w grze - Konunga. Bardzo drogi przedmiot, choć spotkałem się z jego zastosowaniem. Dobry w taliach z dużą ilością istot blokujących i zaklęć defensywnych. |
Zwój Kurzu - ciekawy przedmiot dla tych, którzy nastawiają się na nękanie przeciwnika czarami i urokami ofensywnymi. Mało przydatny w taliach ze stworami i bardzo dobry przeciwko nim. |
Zwój Błogosławieństwa - pozwala zmienić istoty w potężne bestie. Wadą jest jego chwilowe działanie. Choć jest on spotykany w taliach nastawionych na szybką rozgrywkę. |
Zwój Robaka - jeden z najmniej przydatnych artefaktów. Pozwala przywołać średnią istotę latającą nie posiadającą żadnych dodatkowych cech. Nie warto go dodawać do żadnej talii. |
Amulet Oczyszczenia - jeśli przeciwnik nastawił się na rzucanie uroków to srogo się zawiedzie skutecznością swojej talii. Artefakt ten jest szczególnie skuteczny przeciwko Syntezom i ich gazom duszącym. Pozwala sparaliżować działania przeciwnika. |
Pierścień Zniszczenia - potężny artefakt niwelujący próby ataków wrogiego bohatera. Pozwala zniszczyć każdą istotą próbującą nas atakować. Ze względu na jego wysoki koszt i małą liczbę ładunków rzadko stosowany. |
To już wszystkie artefakty występujące w grze. Na koniec muszę powiedzieć, że wśród wielu talii, przeciwko którym grałem w Internecie spotkałem tylko jedna posiadającą artefakt. Gracze bardzo, bardzo rzadko decydują się na wyposażenie swej talii w jakiś potężny przedmiot z prostej przyczyny - artefakty są niesamowicie drogie. Często ich koszt równa się kosztowi całej talii a nierzadko go przekracza.
Decydując się na kupno artefaktu należy tego dokonać w konkretnym celu. Nie należy robić tego z myślą "a może się przydać". On po prostu musi się przydać. Nawet najsłabsze artefakty są tak drogie, że będziemy musieli zrezygnować z niektórych zaklęć, aby jakiś kupić. Nie słyszałem o talii, która posiadałaby, np. Różyczkę Kolosa czy Pierścień Zniszczenia. Zabawa z artefaktami zaczyna się dopiero dla bardzo zaawansowanych graczy. Aczkolwiek w dalszej części poradnika przedstawię przykład jednej talii wykorzystującej artefakt. Zapraszam dalej!