Talia Chaotów | Przykładowe talie poradnik Etherlords II: Second Age
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
W tej, już niestety ostatniej części poradnika przedstawię kilka przykładowych talii stworzonych przeze mnie. Zaznaczam od razu, że żadna z nich nie jest doskonała a ulepszanie ich powinno być dla każdego przyjemnym obowiązkiem. Mam nadzieję, że poniższe talie przypadną Wam drodzy gracze do gustu.
Talia Chaotów
Poziom 6
Zaklęcia aktywne: | "Orkowy szaman" x2 "Ściana lawy" x1 "Rezonans eteru" x1 "Katastrofa" x1 "Wypalenie" x1 "Kometa" x1 "Obrona" x1 "Kamienna skóra" x1 "Większa ochrona przed istotami " x1 "Wir eteru" x2 "Eteryczna burza" x2 "Wulkan" x1 |
Rezerwowe: | Brak |
Specjalizacja: | "Lepkie palce" |
Umiejętności: | "Szczęście" poziom 3 "Znawca artefaktów" poziom 3 "Zapasy" poziom 2 "Siła" poziom 2 "Koncentracja" poziom 1 |
Artefakt: | "Pierścień Paraliżu" |
Talia ta zbudowana jest dla miłośników wszelkich zaklęć. Skutkuje głównie przeciwko taliom, których główną siłą są istoty. W tej talii podstawę stanowią zaklęcia "Wir eteru", "Eteryczna burza" oraz "Wulkan". Dzięki nim możliwe stanie się szybsze zwiększenie ilości zarówno samego eteru jak i jego pasm. Ważne w tym celu jest również wystawienie "Orkowych szamanów", którzy zapewnią dodatkowe punkty eteru co turę. Aby w działaniach naszych zbytnio nie przeszkadzał przeciwnik i jego istoty jak najszybciej wystawiamy "Ścianę lawy" i rzucamy "Obronę". Nasze istoty pozostaną wtedy prawie nie do usunięcia przez istoty przeciwnika. Gdyby się zdarzyło, że przeciwnik jednak wystawi jakąś istotę nieblokowalną lub bardzo silną to wtedy zawsze możemy rzucić na nią "Paraliż" - właśnie po to w talii znalazł się ten artefakt, lub "Kometę", co spowoduje jej usunięcie z gry. Jeśli talia przeciwnika posiada wiele istot wydaje się rozsądnym zastosowanie "Większej ochrony przed istotami". Nie należy zapominać o zaklęciu "Kamienna skóra", które pomoże przetrwać, co gorętsze momenty walki. Dzięki naszej specjalizacji rzucone zaklęcia mają szanse zostać w puli a więc będzie można je rzucić ponownie. Jest to szczególnie ważne w taliach potrzebujących dużej ilości eteru. Np. mając "Wulkan" i rzucając go wielokrotnie możemy nieraz podwoić ilość swoich pasm eteru w ciągu tury! Gdy już zgromadziliśmy odpowiednią ilość eteru (ilość jest uzależniona od ilości życia bohaterów) możemy przystąpić do końcowej fazy walki. Rzucamy "Rezonans eteru" co spowoduje, podwójne obrażenia u przeciwnika a następnie "Katastrofę". Chociaż my również otrzymujemy wskutek tego obrażenia to i tak przeciwnik dostaje ich dwa razy tyle. Bardzo ważne jest tu odpowiednie wyliczenie ilości eteru, gdyż nie chcemy przecież zginąć. Wystarczy, że zostawimy sobie jeden punkt życia. Wygraliśmy!