Tryb Multiplayer | Informacje wstępne poradnik Etherlords II: Second Age
Ostatnia aktualizacja: 1 września 2016
Na początku naszych internetowych bojów powinniśmy zbudować talię. Gra daje możliwość skorzystania z gotowych talii stworzonych przez programistów, lecz są one mało skuteczne w pojedynkach z żywymi przeciwnikami
1) Zaklęcia - to tutaj będziemy komponować swoją talię.
1a) Zaklęcia w rezerwie - jest to miejsce na zaklęcia, które dobieramy jako dodatkowe. Gdy nie uda się wygrać pierwszego starcia zawsze można przed kolejnym zmienić coś w talii podstawowej z pomocą zaklęć rezerwowych.
1b) Aktywne zaklęcia - miejsce, w którym budujemy talię podstawową.
1c) Dostępne zaklęcia - tabela z zaklęciami, które wybieramy do talii. Zaklęcia są różne w zależności od ustawienia jaką rasą zamierzamy grać. Nie ma limitu ile zaklęć wybierzemy. Jedynym ograniczeniem jest ilość dostępnych surowców (zobacz niżej).
2) Pozostałe - w tej zakładce mieszczą się artefakty, specjalizacje i umiejętności naszego bohatera. (opis poniżej)
3) Określenie rasy naszego bohatera.
4) Wybór poziomu i zdrowia - należy pamiętać, że maksymalny poziom postaci to 13. Lecz do gry z żywym przeciwnikiem wystarczy określenie poziomu między szóstym a dziewiątym.
5) Poziom surowców - wszystkie internetowe pojedynki rozgrywane SA na trzecim poziomie surowców i taki też trzeba ustawić. Powoduje to automatyczne zwiększenie się surowców (roślin, klejnotów i lodowych płomieni), co pozwoli na zakup lepszych zaklęć.
6) Zapisz talię jako - możemy nazwać stworzoną przez siebie talię jak tylko chcemy.
2) Pozostałe - drugi ekran talii, na którym ustalamy pozostałe rzeczy.
2a) Dostępne umiejętności - zestaw umiejętności, które może posiadać nasz bohater. Jest ich osiem rodzajów. Właściwie dobrane mogą nieraz zapewnić wygraną.
2b) Dostępne artefakty - zbiór artefaktów, w które można wyposażyć postać. Pamiętać trzeba, żeby robić to ostrożnie, gdyż ceny artefaktów są bardzo wysokie. Może się zdarzyć, że po wybraniu artefaktu nie starczy nam na inne elementy. W praktyce talie z artefaktem zdarzają się niezwykle rzadko, gdyż jest wielką umiejętnością złożyć taką talię i zapewnić sobie wygraną. Gracze zwykle rezygnują z tej opcji.
2c) Specjalizacja - każda rasa posiada unikalne zdolności zwiększające możliwości bojowe talii. Tutaj wybór jest również bardzo ważny, gdyż często to właśnie specjalizacja jest fundamentem talii. Bez niej talia może się okazać bezużyteczna.
To tyle na wstępie. Każdy nasz wybór okupiony jest pewnymi konsekwencjami i kosztami. Nie da się drogi graczu zbudować talii uniwersalnej, która wygrywałaby ze wszystkimi innymi. Z doświadczenia wiem, że przy budowaniu talii należy obrać właściwą strategię. Talia z samymi mocnymi, drogimi stworami może być bezsilna wobec talii ze słabymi, ale tanimi stworami, które wręcz zaleją przeciwnika. Tak samo talia z mocnymi urokami będzie niczym wobec talii ze stworami na nie odpornymi. Dlatego bardzo ważna jest rozwaga. Zanim zbudowałem swoją pierwszą talię, która nadawała się do gry spędziłem przed monitorem kilka długich godzin. W grze liczy się przede wszystkim strategia i... szczęście. Po zbudowaniu talii nie radzę od razu stawać do internetowych bojów. Przed tym dobrym sprawdzianem może okazać się gra z komputerem. Pozwoli to sprawdzić talię pod różnymi względami. Dzięki temu będzie można dokonać poprawek, które ułatwią grę.