Spaczeni Lordowie/Broken Lords | Zadania w Endless Legend poradnik Endless Legend
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
01. A New Beginning
Cel 1: Przeszukaj wskazane ruiny armią składającą się przynajmniej z 3 jednostek Akolitów (Stalwarts).
Cel 2: Raz jeszcze przeszukaj ruiny, tym razem mając w skarbcu przynajmniej 100 Pyłu (Dust).
Cel 3: Pokonaj przeciwnika pilnującego ruin.
Nagroda: Archeolog (Archeologist).
Średnio trudna misja. Początkowa armia składa się z dwóch jednostek, więc możesz chcieć wpierw postawić kilka najważniejszych budynków, a dopiero później wyprodukować kolejną piechotę. Skupienie się na wojsku może trochę spowolnić rozwój całego imperium, co może być trudne do nadrobienia w początkowej fazie gry.
Zebranie Pyłu nie powinno stanowić problemu, podobnie jak pokonanie wroga. Jego armia składa się z jednej jednostki, więc twoje trzy jednostki piechoty i ewentualnie bohater powinny dać sobie z nim radę.
02. Our Baser Nature
Cel 1: Wynajdź 8 technologii z I ery.
Cel 2: Wynajdź 12 technologii z I ery.
Nagroda: Drżący Diadem (Quivering Circlet). Księga (Tome). Będąc w posiadaniu zarządcy miasta daje miastu bonus +7 do produkcji nauki, przemysłu i Pyłu. Kosztuje 50 Pyłu.
Dzięki Archeologowi zadanie powinno zostać wykonane dość szybko. Nie jest istotne, jakie technologie wybierzesz. Liczy się, by były z I ery i zostały wynalezione przez ciebie. Technologie dostępne dzięki zadaniom gra zignoruje.
03. Perilous Frontiers
Cel 1: Zbuduj nowe miasto. Jego początkowa produkcja Pyłu ma wynosić minimum 13.
Cel 2: W regionie, gdzie zbudowałeś nowe miasto, zbuduj przynajmniej jedną strażnicę (Watchtower) i dowolnymi metodami spacyfikuj wszystkie wioski.
Nagrody: Kaplica Pokutna (Peninent Chapel). Martin de Ildan De Suluzzo, bohater Broken Lords 1 poziomu.
Zadanie wymaga minimum II ery technologicznej, ale powinieneś ją osiągnąć już w poprzednim zadaniu. Potraktuj je jak zwykłą kolonizację nowego regionu, tylko wymagającą zbudowania miasta na terenie o konkretnych wymaganiach. Kolonizuj latem, gdyż minusy związane z zimą mogą obniżyć wartość terenu. Nie zapomnij też wynaleźć Autostrady Imperium (Imperial Highways) z II ery technologicznej, dających dostep do strażnic. Są łatwe do zbudowania, więc nie spiesz się z ich odkryciem i postawieniem, jeśli jeszcze nie uporałeś się z wioskami w regionie. Pacyfikację można przeprowadzić dowolnymi metodami, ale dla Lordów najlepszą będzie przekupstwo.
04. A Kingdom Divided
Cel 1: Zrób z Martina zarządcę dowolnego miasta na czas 10 tur. Ulepsz dzielnicę albo centrum dowolnego miasta, niekoniecznie tego samego, do 2 poziomu.
Cel 2: Przy ustalaniu planu imperium ustaw wskazany przez grę plan na 3 poziom.
Nagroda: Krematorium pyłowe (Dust Crematorium).
Misję da się wykonać bardzo łatwo, jesli od początku rozgrywki będziesz starał się rozwinąć dzielnicę jednego ze swoich miast na poziom 2. W takiej sytuacji największym problemem będzie ustalenie planu imperium, co wymagać będzie wejścia na III erę technologiczną. W razie potrzeby przesuń więcej mieszkańców do produkcji punktów nauki i wynajdź tanie technologie z er I oraz II.
Jeśli jednak dopiero zacząłeś rozwijać swoje miasta, nie przejmuj się. Wystarczy, że będziesz posiadał zapas Pyłu na zakup odpowiedniej liczby mieszkańców. Podniesienie poziomu dzielnicy albo centrum miasta będzie wtedy formalnością.
05. A False Redemption
Cel 1: Zdobądź lub zniszcz wskazane miasto.
Cel 2: Przeszukaj ruiny w regionie, nie znajduje się zdobyte miasto. Ruiny musi przeszukać armia złożona z bohatera Martin de Ildan de Suluzzo oraz przynajmniej jednego Biskupa Pyłu (Dust Bishop) na 6 poziomie doświadczenia.
Nagroda: Amulet Osądu (Pendant of Judgement). Księga (Tome). Zarządca posiadający ten przedmiot daje miastu bonus +20 do produkcji nauki. Kosztuje 100 Pyłu.
Problematyczne zadanie, gdyż otrzymujesz jedynie nazwę miasta bez wskazania, do kogo należy i gdzie się znajduje. Z odkrytą większą częścią mapy nie będzie to problem, w innym wypadku musisz udać się na zwiady. Znajdź miasto, wydaj jego posiadaczowi wojnę i zdobądź je. Weź pod uwagę, że przeciwnikiem może być ktokolwiek, więc na wszelki wypadek przygotuj się na trudną walkę. Dwie, w skrajnych przypadkach trzy armie liczące sześć dobrze wyekwipowanych jednostek oraz bohater powinny poradziś sobie z podbojem.
Druga część zadania jest znacznie trudniejsza. Jednostkę 6 poziomu można uzyskać na dwa sposoby: dzięki licznym bitwom i zdobywanemu doświadczeniu albo wejściu na VI erę i wyprodukowaniu jej. Druga metoda może okazać się zbyt trudna lub czasochłonna, zwłaszcza jeśli nie inwestowałeś zbyt wiele punktów w naukę, więc jak najszybciej odkryj stosowną technologię i po prostu wyszkol Biskupa Pyłu na 6 poziom doświadczenia. Następnie przeszukaj wskazane ruiny.
Przygotuj się również na to, że po zaliczeniu zadania utracisz Martina i nie będziesz mógł go odzyskać
06. From His Cold, Dead Hands
Cel 1: Zbadaj wskazane ruiny bohaterem Lordów posiadającym Amulet Osądu.
Cel 2: Zniszcz wrogie armie w pobliżu ruin.
Nagroda: Wzdychające Berło Aiur (Scepter of Aiur). Pierścień (Ring). +12 do obrony, +3 punkty życia. Kosztuje 10 Hyperium.
Przygotuj się na to, że ruiny będą znajdować się daleko od poprzednich oraz twojego terytorium, więc będziesz musiał poświęcić kilka tur na dojście do nich. Po drodze mogą się zdarzyć walki z wędrownymi bandami, ale dysponując armią złożoną z przynajmniej sześciu jednostek zdołasz je pokonać.
Po przeszukaniu ruin w pobliżu pojawią się cztery wrogie armie, każda licząca po trzy, cztery jednostki. Ich poziom doświadczenia będzie bliski poziomom twoich wojsk. Wróg będzie kierował się w kierunku twojej armii, więc dobrze byłoby rozbijać je po kolei, inaczej możesz mieć problemy z ich liczbą. Jedna licząca sześć jednostek, dobrze wyposażona i doświadczona armia z bohaterem na czele jest w stanie bez większych problemów pokonać wszystkie wrogie armie. Jeśli wróg nie będziesz szedł w twoją stronę, po prostu poczekaj na niego przy ruinach albo rozejrzyj się po okolicy. W najgorszym wypadku będzie stał w miejscu w pewnym oddaleniu od ruin, jednak na tym samym kontynencie bądź wyspie, co ruiny.
07. Death or Glory
Cel 1: Zbadaj wskazane ruiny. Wybrana armia musi składać się z 8 jednostek, każda na minimum 5 poziomie doświadczenia. Wszystkie muszą być wyposażone w Wzdychające Berło Aiur.
Cel 2: Pokonaj ukrytą w ruinach wrogą armię.
Nagroda: Kryształ Nieskończonych Złóż (Endless Lode Crystal). Insygnium (Insignia). +6 do obrony jednostki. Kosztuje 200 Pyłu.
Na tym etapie trudność misji może polegać jedynie na wykupienia ośmiu Scepterów, wymagają one bowiem łącznie 80 sztuk Hyperium, oraz dostarczenia armii we wskazane miejsce. Które, podobnie jak we wcześniejszym zadaniu, może znajdować się bardzo daleko od dowolnego z twoich regionów. Do tego samo wyposażenie jednostek jest dość męczące. Wpierw musisz dać im sprzęt przez ekran armii, a dopiero później możesz albo wyprodukować nowe jednostki z Berłem, albo zmienić już istniejące dzięki opcji Modernizuj (Retrofit). Tak czy siak upewnij się dwa razy, że wszystkie osiem jednostek posiada przedmiot, inaczej zmarnujesz mnóstwo czas na uzupełnienie braków.
Zwróć również uwagę - jednostki, nie bohater. Jeśli jakiś dowodzi wybraną przez ciebie armią, to nie musi posiadać przedmiotu.
Ukrywająca się w ruinach wroga armia składa się z Martina i grupy jednostek na wysokich poziomach. Twoich ośmiu żołnierzy powinno ją bez problemu pokonać, ale jeśli nie czujesz się na siłach, sprowadź w pobliże jeszcze jedną dużą armię. Wspólnymi siłami powinno ci się udać pokonać Martina.
08. A New Frontier
Cel 1: Umieść jednego z bohaterów Lordów jako zarządcę dowolnego miasta. Bohater musi posiadać Amulet Osądu, Drżący Diadem oraz Kryształ Nieskończonych Złóż.
Cel 2: Zbuduj Ołtarz Przepływu w dowolnych trzech miastach.
Nagroda: Ołtarz Przepływu. Świątynia Synchroniczna.
Ponownie bardzo proste zadanie. Bohater nie musi posiadać żadnych konkretnych umiejętności albo okreslonego poziomu. Po prostu daj mu przedmioty i zrób z niego zarządcę.
Podobnie zbudowanie trzech Ołtarzy Przepływu na tym etapie gry nie powinno stanowić większego problemu. Jeśli spieszy ci się do zakończenia gry, wybierz trzy miasta o wysokim poziomie produkcji przemysłowej albo kup budynki za Pył.