Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Endless Legend - poradnik do gry

Endless Legend - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Podziemni/Vaulters | Grywalne nacje w Endless Legend poradnik Endless Legend

Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019

Mieszkańcy schronów. - Podziemni/Vaulters | Grywalne nacje w Endless Legend - Endless Legend - poradnik do gry
Mieszkańcy schronów.

Nacja wojowników i naukowców. Potrafią błyskawicznie poruszać się na dalekie odleglości i wydobywać więcej zasobów strategicznych (Strategic Resources) od swoich przeciwników. W początkowej fazie gry groźni dzięki kusznikom, w dalszej są w stanie łatwo prześcignąć rywali w wyścigu technologicznym. Zalecana dla osób mających już pewne doświadczenie z grą.

Rady dla grających Podziemnymi:

Badaj i odkrywaj. Nacja otrzymuje dodatkowy punkt nauki z terenów dostarczających nauki. Z tego powodu podczas budowy albo rozszerzania miast zwróć uwagę, które pola oferują stosowny bonus (Red Rock, Mountain Rock, Sandstone Swirls, anomalie w rodzaju Wizard Stone i Earthspine). Staraj się również jak najszybciej opracować technologie przyspieszające badania. Dużym ułatwieniem będzie technologia Bezkresny odzysk (Endless Recycling, III era), ale tylko w miastach posiadających liczne dzielnice. Przy odpowiednim planowaniu możesz doprowadzić do sytuacji, gdy ty będziesz korzystał z udogodnień III ery, podczas gdy reszta wciąż będzie tkwiła w II. To kolosalna różnica na twoją korzyść. Wykorzystaj ją.

Wybierz Święty Zasób (Holy Resource). Podziemni mogą uznać jeden z zasobów strategicznych za swój Święty Zasób. Wymagane jest posiadanie określonej ilości sztuk tegoż zasobu, identycznej jak w przypadku zasobów luksusowych (Luxury Resources) (10 dla 1 miasta, 15 dla 2 i tak dalej). Można go wykorzystać do:

1. Postawienia unikalnych, bardzo przydatnych budowli, takich jak Siła podziemna (Deep Generator , budynek, II era).

2. Tymczasowego wzmocnienia nacji. Święty Zasób traktowany jest jak zasób luksusowy, to znaczy można zużyć część jego zapasu, by na 10 tur uzyskać kilka pożytecznych bonusów:

  • Teleportację między miastami.
  • Wzrost produkcji Świętego Zasobu o 200% na czas zimy.
  • Obniżenie Brak Uznania Ekspansji (Expansion Disapproval) o -50%.

Dodatkowy bonus zależy od wybranego zasobu (wystarczy najechać na jego miniaturę, by pojawiła się stosowna informacja):

  • Titanium (Tytan, I era) - każde miasto produkuje 20% więcej punktów nauki.
  • Glassteel (Szkłostal, I era) - każde miasto produkuje 20% więcej Pyłu (Dust).
  • Adamantian (III era) - każde miasto produkuje 20% więcej punktów przemysłu.
  • Palladian (III era) - każde miasto produkuje 20% więcej jedzenia.
  • Mithrite (Mithryt, IV era) - każde miasto produkuje 15% więcej punktów przemysłu i 15% więcej Pyłu.
  • Hyperium (IV era) - każde miasto produkuje 15% więcej punktów nauki i 15% więcej jedzenia.

Świętego Zasobu będziesz mógł używać dość często, gdyż nacja posiada bonus do produkcji zasobów strategicznych. Bonus ten przyda się również przy kupowaniu lepszego sprzętu dla jednostek. Na początku jako Święty Zasób wybierz Tytan (Titanium) albo Szkłostal (Glassteel), w zależności od tego, który będzie bardziej przydatny albo którego z nich produkujesz więcej. Nie przejmuj się, jeśli twój wybór okaże się błędy. Co 10 tur będziesz mógł wybrać inny Święty Zasób, o ile tylko posiadasz go w odpowiedniej ilości. Dlatego nie wahaj się wybrać innego zasobu, jeśli tylko będzie dla ciebie lepszy od poprzedniego.

UWAGA! Póki nie wybierzesz Święty Zasób, Bezkresny odzysk (Endless Recycling), Siła podziemna (Deep Generator) oraz Schrony na zimę (Strength of the Vault, budynek, III era) będą niewidoczne na ekranie badań. Podobnie na ekranie miasta nie będziesz widział budowli wymagających Świętego Zasobu, póki nie będzie on aktywny.

UWAGA2! Jeśli stawiasz budowlę wymagającą Świętego Zasobu, a bonus z niego płynący wyczerpie się przed końcem prac, budowa nie zostanie ukończona, tylko zatrzyma się. Zostanie wznowiona przy ponownej aktywacji Świętego Zasobu.

Teleportuj się. Umiejętność przenoszenia się między miastami wymaga aktywacji Świętego Zasobu, ale jest jedną z najlepszych w całej grze. Możesz przenieść się dowolnym oddziałem z dowolnego swojego miasta do centrum innego swojego miasta, nawet jeśli znajduje się po drugiej stronie kontynentu. Dzięki temu możesz łatwo wesprzeć obronę obleganych albo nowozdobytych miast, przenosić Osadników (Settler) w pobliże obszarów jeszcze niezasiedlonych, a nawet grać nieczysto. Zdobądź miasto na tyłach wroga, przeteleportuj jednostki do siebie, a samo miasto spal. Albo zamiast palić, użyj miasta do teleportacji wojsk na tyły wroga i zmuś go do walki na dwa fronty. Teleportacja zużywa wszystkie punkty akcji oddziału i wymaga aktywacji Świętego Zasobu. Jeśli masz dostatecznie duży zapas Świętego Zasobu, potraktuj teleportację jako podstawę swojej strategii.

Zmiażdż swoich wrogów. Piechur Morski (Marine), podstawowa jednostka Podziemnych, dysponuje kuszą. Odpowiednio ustawiony i w dużej liczbie jest w stanie wybić przeciwnika, zanim ten zdąży do niego podejść. Jeśli chcesz szybko osiągnąć zwycięstwo militarne, Piechurzy Morscy pomogą wprowadzić ten plan w życie. Również pierwszy bohater nacji jest kusznikiem, co dodatkowo zwiększy twoją początkową siłę militarną. Jeśli jednak nie chcesz korzystać z kuszników, nacja dysponuje również kawalerią oraz ciężką piechotą.

Przejmij inicjatywę. Szybki rozwój technologiczny da ci dostęp do wielu przydatnych budowli oraz lepszego wyposażenia jednostek. Dzięki nim łatwo uzyskasz przewagę nad przeciwnikami, a co za tym idzie będziesz mógł zmusić ich do reagowania na twoje ruchy. Jeśli chcesz walczyć, zacznij wojnę pierwszy. Dzięki lepszej technologii będziesz miał większą szansę ją wygrać. Jeśli nie, rozbudowuj miasta i prześcignij pozostałych graczy w wyścigu technologicznym albo na punkty. Twoje wojska będą musiały bronić miasta, wybuduj w nim Schrony na zimę (Strength of the Vault), budynek zwiększający obronę miasta oraz szybkość odzyskiwania przez nie punktów obrony.

Wykonuj zadania. Dzięki głównemu wątkowi fabularnemu nacja zyskuje dostęp do nowych technologii i budynków:

II era: Generator głębinowy (Winter Shelters, budynek). Dzięki niemu miasta nie produkują mniej żywności w okresie zimowym. Wymaga 20 sztuk Świętego Zasobu. Pozwala na pogłębienie różnicy między tobą i innymi graczami. Zwłaszcza w późniejszej części gry, gdy zimy są coraz częstsze i dłuższe.

IV era:

Magnetron zasobów (Resource Magnetron, budynek). Zwiększa o 10 sztuk produkcję Świętego Zasobu w mieście. Może być wybudowany tylko raz i wymaga 30 sztuk Tytanu.

Ogromne zyski (Extreme Yields). Zwiększa produkcję Świętego Zasobu na terenie całego imperium o 200%. W połączeniu z Magnetronem zasobów (Resource Magnetron) Święty Zasób może być aktywowany praktycznie przez cały czas, a wszystkie jednostki mogą korzystać z wykonanego z niego sprzętu. Jednak z racji późnego etapu rozgrywki oba bonusy mogą nie zostać odpowiednio wykorzystane. Zwyczajnie nie będzie takiej potrzeby.