Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Endless Legend - poradnik do gry

Endless Legend - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Nekrofagi/Necrophages | Zadania w Endless Legend poradnik Endless Legend

Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019

01. Digging In

Cel 1: We wskazanym regionie spacyfikuj wszystkie wioski wybranej nacji pomniejszej.

Cel 2: W kierunku jednego z twoich miast rusza wroga armia. Pokonaj ją.

Trudność zadania zależy od ilości wiosek w regionie. Może być jedna, mogą być trzy. Dlatego przed wyruszeniem warto powiększyć armię o jedną albo dwie jednostki i przeznaczyć przynajmniej kilka tur przerwy na regenerację punktów życia.

Armia z celu 2 składa się z jednostek pokonanej przed chwilą nacji pomniejszej i zaczyna swój atak z regionu, gdzie znajdowały się spacyfikowane wioski. Dogoń ją albo poczekaj, aż rozpocznie oblężenie jednego z twoich miast, zaatakuj i pokonaj. Co powinno być łatwe, bo armia jest tylko jedna i niezbyt liczna. Dodatkowo nazwa atakowanego miasta pojawi się w opisie zadania, więc będziesz wiedział, gdzie szykować obronę.

02. A Madman's Dream

Cel 1: Przeszukaj wskazane ruiny. Musisz przy tym posiadać 10 sztuk wskazanego zasobu strategicznego i 20 sztuk wskazanego zasobu luksusowego.

Cel 2: Przeszukaj te same ruiny. Musisz przy tym posiadać 150 Pyłu.

Nagroda: Ka-Riss, bohater Nekrofagów poziomu 1.

Oba zasoby są dobierane losowo, ale powinny znajdować się w zasięgu twoich możliwości. Jeśli nie ma ich w do tej pory opanowanych regionach, to na pewno znajdziesz je w sąsiednich. Ostatecznie na targowisku. Może się też zdarzyć, że w ramach nagrody otrzymasz wystarczająco dużo Pyłu, że cel 2 będzie tylko formalnością. W innym wypadku odczekaj kilka tur, aż zbierzesz wymaganą kwotę.

03. Last Hind-Legs Standing

Cel 1: Wyszkol Ka-Rissa na drugi poziom umiejętności Bez Wytchnienia (No Idle Hands) albo na pierwszy poziom umiejętności Zręczny Uzdrowiciel (Fast Healer).

Cel 2: Kierowaną przez Ka-Rissa armią przeszukaj wskazane ruiny we wskazanym regionie.

Nagroda: Grzybne laboratorium (Fungal Labolatory).

Zręczny Uzdrowiciel wymaga Bez Wytchnienia na przynajmniej pierwszym poziomie, obie zaś umiejętności wymagają Indiany Kości (Indiana Bones). Potrzebujesz więc przynajmniej 4 poziomu doświadczenia do zaliczenia tej misji. Koszt obu umiejętności jest ten sam, więc na potrzeby zadania obrany przez ciebie kierunek rozwoju postaci nie będzie miał znaczenia.

Jak najprościej zdobyć punkty umiejętności? Daj Ka-Rissowi najlepszy dostępny sprzęt, armię i wyślij pacyfikować wioski albo walczyć z innymi nacjami. Otrzymywane co turę punkty doświadczenia przydadzą się, ale są zbyt małe, by tylko dzięki nim udało się zdobyć 4 poziom doświadczenia w sensownym czasie.

04. The 36th Chamber

Cel 1: Zrób z Ka-Rissa zarządcę wskazanego miasta i wybuduj w nim Grzybne laboratorium.

Cel 2: Zwiększ garnizon wskazanego miasta do 6 jednostek. Upewnij się również, że przez 9 tur nie będzie w regionie tego miasta żadnych wrogich armii.

Cel 3: Zbadaj wskazane ruiny.

Nagroda: Armia złożona z 4 jednostek Nekrofagów.

O ile budowa Grzybnego laboratorium będzie prosta, tak cel 2 wymagać będzie technologii Awansu merytokratyzcnego (Meritocratic Promotion). Którą powinienes już mieć na tym etapie rozgrywki, ale jeśli nie, to postaraj się jak najszybciej ją wynaleźć. Zwiększenie garnizonu to bardzo proste zadanie, tym bardziej, że wystarczy skierować tam wojska z innych miast, a ochrona regionu polegać będzie na usuwaniu neutralnych band. Których może tam w ogóle nie być, jeśli wszystkie pobliskie wioski zostały już spacyfikowane. Tak więc trudność całego zadania zależy od tego, jaki region zostanie wybrany i co w nim wcześniej zrobiłeś.

W przypadku celu 3 możliwe, że ruiny będą te same, co w poprzednim zadaniu. Dzięki temu przeszukanie ich nie powinno zająć dużo czasu.

05. Know Your Enemy

Cel 1: Wynajmij jednego bohatera Dzikołazów (Wild Walkers) i jednego bohatera Podziemnych (Vaulters).

Cel 2: Pokonaj 2 armie wroga armią dowodzoną przez bohatera Dzikołazów oraz pokonaj 2 armie wroga armią dowodzoną przez bohatera Podziemnych.

Dziwne i zarazem dość trudne zadanie. Wpierw potrzebujesz technologii Rynku Najemników (Mercenary Market), co jest akurat łatwe do zrobienia. Potem wystarczająco dużo Pzu na zakup obu bohaterów, co może wymagać sporo pracy. Nawet na późniejszym etapie rozgrywki, bo bohaterowie to droga inwestycja. Jeśli trzeba, sprzedaj zasoby, zapasy albo jednostki na targowsku. Możesz też przenieść część mieszkańców do produkcji Pyłu. Na samym końcu potrzebujesz armii, którymi będą mogli dowodzić. Nic trudnego, jednostek powinieneś mieć pod dostatkiem.

Przy wykonywania celu 1 nie ma znaczenia, kogo dokładnie wynajmiesz. Grunt, by obaj bohaterowie należeli do wskazanych przez grę nacji. Jeśli akurat nie będzie ich na targowisku, poczekaj kilka tur, aż pojawią się nowi bohaterowie.

Nie jest też istotne, kogo dowodzone przez nich armie pokonają. Neutralne bandy będą tak samo dobre, jak armie innych nacji. Armie, nie bitwy. Jeśli przeciwnik wystawi do walki dwie armie jednocześnie, to obie zostaną przez grę zaliczone. Zwróć tylko uwagę, żeby nie pomylić się w obliczeniach, inaczej będziesz toczył niepotrzebne bitwy bohaterem, który już wykonał swoją część zadania. Po prostu patrz na licznik pokonanzch armii. Jeśli mimo kolejnych walk nie rośnie, to znaczy, że czas ruszyć do walki drugim bohaterem.

06. Legends of the Endless

Cel: Zdobądź albo skolonizuj 3 nowe regiony.

Nagroda: Kula Inkubacji (Incubation Orb). Księga (Tome). Obniża punkty życia bohatera o 100 punktów. Kosztuje 80 Pyłu.

Bardzo proste zadanie. Na tym etapie powinienes posiadać albo dość regionów do kolonizacji w swoim sąsiedztwie, albo wrogów do pokonania, więc wybierz ulubiona metodę. Możesz też połączyć je, gdyż grze nie robi różnicy, z której skorzystasz. Musisz zostać posiadaczem 3 nowych miasta, a jak to zrobisz, zależy tylko od ciebie.

07. Unnatural Born Killers

Cel 1: Zasymiluj 2 pomniejsze nacje.

Cel 2: Zwiększ populację wskazanego miasta do 8.

Nagroda: Dawcy Pamięci (Givers of Remembrance).

Do celu 1 potrzebujesz technologii Miejskiej Tradycji (Native District), co oznaczać może chwilowe skupienie się na badaniach naukowych. Na swoim terenie powinieneś mieć dużo neutralnych nacji, więc zasymiluj te, których bonusy najbardziej ci się przydadzą. Dla gry jest nieistotne, jakie.

Miasto z celu 2 będzie jednym ze stworzonych lub zdobytych w ramach poprzedniego zadania. Istnieje więc szansa, że gra wylosuje dostatecznie, albo prawie dostatecznie duże. W takim wypadku dobicie do 8 mieszkańców powinno być zdecydowanie prostsze. Jeśli nie, wykorzystaj kilka Odzyskanych Zapasów (Recycled Stockpile).

08. The Endless Swarm

Cel 1: Zbuduj w jednym z miast Dawców Pamięci i wejdź na IV erę technologiczną.

Cel 2: Wyszkol bohatera Ka-Rissa do poziomu 9.

Cel 3: Daj jednemu z bohaterów Kulę Inkubacji. Tym bohaterem przeszukaj trzy wskazane ruiny.

Nagroda: Bezmyślna Rzeź (Mindless Slaughter).

Do tego momentu powinineś już dotrzeć do IV ery i być może postawiłeś już zdobyty w poprzednim zadaniu budynek. Dlatego cel 1 będzie dla ciebie prosty, lub banalnie prosty do osiągnięcia.

Cel 2 stanowi większy problem, ale możesz rozwiązać go standardową taktyką - dać bohaterowi dobrą broń, armię i wysłać do walki. 9 poziom wymagać będzie sporej ilości bitew, ale na tym etapie wioski neutralne bronione będą przez 9 i więcej jednostek, więc na brak przeciwników nie powinieneś narzekać. A jeśli zabraknie wiosek, zawsze możesz wysłać bohatera do walki z innymi nacjami albo poczekać kilka tur, jeśli brakuje ci tylko jednego, góra dwóch poziomów doświadczenia.

Przeszukanie ruin w ramach trzeciego celu nie wywołuje dodatkowych zadań. Przeszukujesz ruiny, gra uznaje ten fakt i możesz iść do kolejnych, bo poza tym nic więcej się nie dzieje. W takim wypadku odwiedzenie całej trójki staje się formalnością. Zwłaszcza, że na tym etapie neutralne bandy nie powinny stanowić dla ciebie zagrożenia.