Dzikołazy/Wild Walkers | Grywalne nacje w Endless Legend poradnik Endless Legend
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Nacja budząca skojarzenia z elfami, czerpiąca dodatkowe korzyści z terenów leśnych i zawczasu wiedząca, kiedy przeciwnik atakuje. Nieszczególnie wyróżnia się na tle innych, ale nie posiada również poważnych wad. Idealnie nadaje się do szybkich podbojów w początkowej fazie rozgrywki, ale przy dłuższej grze może zostać łatwo pokonana przez silniejsze nacje. Nacja nie wymusza jedynego właściwego stylu rozgrywki, zwłaszcza dzięki technologiom, stanowi więc dobry wybór dla bardziej doświadczonych graczy.
Rady dla grających Dzikołazami:
Stawiaj na strzelców. Podstawowa jednostka tej nacji, Dekaryjski łowca (Dekari Ranger) to kusznik o wysokiej inicjatywie, sile i największym zasięgu wśród strzelców z grywalnych nacji, jeśli nie liczyć niektórych bohaterów. W dużej grupie jest w stanie wystrzelać przeciwnika, zanim ten zdąży podejść, a dzięki niskim kosztom produkcji można go posiadać w dużych ilościach. Są przydatni zarówno w ataku, jak i obronie. Dodatkowo twój pierwszy bohater również jest kusznikiem, do tego silniejszym od pozostałych. Opanuj więc reguły pola walki i zawsze maszeruj wraz z dużą grupą kuszników, od czasu do czasu ulepszając ich sprzęt. Z pomocą tych jednostek i odrobinie taktyki wygrasz niemal każdą bitwę.
Obserwuj przeciwnika. Umiejętność specjalna Dzikołazów pozwala im widzieć jednostki przeciwnika mimo mgły wojny. Działa ona na terenie nacji oraz sąsiednich. W miejscu, gdzie powinien się znajdować wrogi oddział widoczny będzie wykrzyknik. To średnio przydatna umiejętność. Na początku wiedza o obecności przeciwnika będzie użyteczna, pozwalając określić, gdzie na wszelki wypadek powinno się wysłać wojsko. Jednak już w II erze będziesz mógł wynaleźć Strażnice (Watchtowers) w ramach technologii Autostrady Imperium (Imperial Highway). Te budowle rozpraszają mgłę wojny na znacznym obszarze, czyniąc umiejętność niepotrzebną. Poza tym wykrzyknik nie informuje, jak wielu przeciwników czai się w pobliżu, dlatego na wszelki wypadek zawsze zakładaj, że zbyt wielu.
Osiedlaj się i walcz w lasach. Nacja otrzymuje bonus do produkcji na terenach leśnych, staraj się więc budować i rozwijać miasta głównie na nich. Bonus pozwoli ci na szybszą produkcję Łowców na wypadek wojny. W późniejszym etapie gry technologie i budynki takie jak Tartak (Lumber Mill), część odkrycia Nauki o zarządzaniu (Management Science, II era), pozwolą na dalsze zwiększenie produkcji z lasów. Dzięki temu regiony leśne będą mogły tworzyć zapasy dla nowych, potrzebujących szybszej rozbudowy miast. Dodatkowo dzięki Drodze Kniei (Way of the Woodlands, IV era) wszystkie twoje jednostki walczące w lesie otrzymają +25% do obrony. Niestety musisz być przygotowany na to, że większość z tych bonusów działać będzie jedynie latem. Oznacza to, że musisz wykorzystać je w pełni we wczesnej fazie gry i szybko sięgnąć po zwycięstwo. W późniejszej części gry może się to okazać niemożliwe.
Wykonuj zadania. Wraz z postępami głównego wątku fabularnego Dzikołazy otrzymują dostęp do kilku przydatnych budynków i technologii:
I era: Wizje chwały (Visions of Glory, technologia). Otrzymujesz 5 wpływu (Influence) za każdym razem, gdy w kontrolowanym przez ciebie regionie powstanie nowy budynek. Liczą się wszystkie budowle za wyjątkiem kopalni, portów i strażnic. Dzięki tej technologii Dzikołazy mogą stać się sprawniejszymi dyplomatami oraz uzyskać łatwiejszy dostęp do wyższych poziomów planu rozwoju imperium. 5 punktów wydaje się małą liczbą, ale przy dłuższej grze potrafi wpłynąć na jej wynik. Wymaga tylko dużej ilości miast i produkcji przemysłowej wystarczającej do budowy dużej ilości budynków. Technologia nabiera wartości, gdy planujesz zwyciężyć dzięki akumulacji wpływu.
II era: Instynkt przetrwania (Survival Instinct, technologia). Zapewnia dodatkowe 2 punkty ruchu armii, która na początku tury ma w swoim zasięgu widzenia jednostki wroga. Punkty te liczone są osobno dla każdej z armii i mogą przekroczyć limit posiadanych przez nią punktów (na przykład 8/8 zmieni się w 10/8). Dobra do ucieczki, jak również szybkich rajdów na uciekające oddziały wroga. Szczególnie przydatna, gdy poruszasz się kilkoma armiami obok siebie, gdyż dzięki temu każda otrzyma bonus i będzie mogła przesunąć się dalej. Warto łączyć z drogami i Watchtowers, bo te obniżają koszt poruszania się.
IV era:
Tajne Repozytorium Zaltany (Arcane Repository of Zaltana, budynek). Zapewnia bonus 80 punktów do uznania (Approval) w mieście, gdzie został wybudowany. Może być zbudowany tylko raz. Na tak późnym etapie gry średnio przydatny.
Stawianie budynków (Growing Buildings, technologia). Koszt produkcji wszystkich budynków dla nacji spada o 25%, dzięki czemu budowa przebiega szybciej. Otrzymujesz ją zbyt późno, by poważnie wpłynęła na rozgrywkę.