Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Endless Legend - poradnik do gry

Endless Legend - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jednostki | Wojna w Endless Legend poradnik Endless Legend

Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019

Wszystkie poniższe rady odnoszą się do jednostek korzystających z domyślnego ekwipunku. Dzięki odpowiedniemu sprzętowi nawet pozornie bezużyteczna jednostka może stać się przydatna.

Dzikołazy/Wild Walkers

Nie posiadasz kawalerii ani jednostek latających, twoja piechota jest dostępna dopiero w II erze, a podstawowa jednostka to strzelec, Dekaryjski łowca (Dekari Ranger). Musisz więc pokonać wroga, zanim ten dotrze do ciebie, najlepiej dzięki jak największej liczbie kuszników. Ułatwi to wsparcie, Szamana Agaczów (Agache Shaman), zwiększającego obronę sojuszniczych jednostek. Jeśli więc ktoś podejdzie do kuszników, dzięki szamanom nie zada zbyt wielu obrażeń. Jest jednak mała na to szansa, gdyż strzelcy dysponują największym zasięgiem w grze, wynoszącym cztery pola. Piechota, Tenejski Stąpacz (Tenei Walker), jest bardzo żywotna i całkiem silna, ale ma niską inicjatywę. Jeśli obawiać się o życie swoich strzelców, sięgnij po piechotę. Jeśli nie, skup się na kusznikach. Tym bardziej, że szamani też potrafią atakować na odległość, więc przy odrobinie wprawy wygrasz wszystkie bitwy dzięki zasięgowi.

Wszystkie twoje wojska otrzymują bonus do ataku, gdy walczą w lesie. Obojętnie jakim lesie. Wykorzystaj to, wciągając wroga w pułapki i zmuszając do walki na wybranym przez siebie terenie. Do tego przeciwnik przebijający się przez las otrzymuje kary do prędkości, dzięki czemu dotrze do ciebie wolniej. Drugim dobrym miejscem, chociaż z innego powodu, będą wzgórza. Dzięki nim będziesz mógł ostrzeliwać wroga z bonusami wynikającymi z wysokości. Unikaj równin oraz płaskich przestrzeni, na nich twoje atuty przestaną się liczyć.

Spaczeni Lordowie/Broken Lords

Posiadasz dostęp do piechoty, kawalerii i wsparcia, więc zmuszony jesteś walczyć z bliska. Podstawowa piechota posiada wspaniałą obronę oraz przeciętne atak i obrazenia, kawaleria gorszy pancerz, ale lepszą resztę statystyk, a wszystkie jednostki mogą się pochwalić dużą liczbą punktów życia. Jeśli więc masz dość Pyłu na leczenie, możesz nie obawiać się nawet dużych sił wroga, z racji zaś braku strzelców zmuszony jesteś do stawiania głównie na ilość. Jednostka piechoty otoczona przez wrogów zostanie łatwo zabita, dlatego twoim zadaniem jest tak przesuwać wojska, by to przeciwnik znajdował się w okrążeniu. Jeśli się to nie uda, niech przynajmniej twoje jednostki stoją obok siebie i wzajemnie wspierają w walce.

Wsparcie, Biskup Pyłu (Dust Bishop), leczy sojusznicze jednostki po zaatakowaniu wroga. Dzięki wysokiej obronie i punktom życia jest w stanie długo wytrzymać na polu walki. Kawaleria, Jeździec (Ryder), leczy po zaatakowaniu wroga, a piechota, Akolita (Stalwarts), po jego zabiciu. Innymi słowy atakowanie przeciwnika zawsze przyniesie korzyść twoim jednostkom. Dodatkowo kawaleria potrafi ogłuszać przeciwnika przy ataku, a wsparcie ma większe szanse na trafienie krytyczne przy drugim ataku. Nie wahaj się więc atakować, nawet jeśli nie masz przewagi liczebnej, gdyż walcząc wyleczysz swoje wojska. Wyjątkiem strzelcy, bowiem nie posiadasz środków do skutecznej walki z nimi. Co prawda możesz walczyć z nimi z pomocą kawalerii, ale ona wpierw musi się do nich dostać, co też nie musi być łatwym zadaniem. Dlatego staraj się walczyć na równinach i terenach płaskich, gdzie trudno ukryć się albo ostrzelać twoje wojska z wysokiej pozycji.

Podziemni/Vaulters

Nie posiadasz jednostek latających i wsparcia, a twoja piechota dostępna jest dopiero w II erze. Masz za to na początku dostęp do strzelców, Piechurów Morskich (Marine), a już w I erze możesz wynaleźć kawalerię, Oficera Świtu (Dawn Officer). Czyni to twoją armię bardzo elastyczną, pozwalając na skuteczną walkę zarówno na wzgórzach, w lesie oraz na równinach. Szczególnie dobrze powinna działać armia składająca się z obu tych jednostek, jako że ich umiejętności uzupełniają się nawzajem. Piechota w takim układzie nie jest potrzebna, ale warto po nią sięgnąć, gdy walczysz w lasach albo na wzgórzach, gdzie twoja kawaleria poradzi sobie gorzej, a ważniejsza od szybkosci będzie wysoka obrona. Ewentualnie jeśli stosujesz taktykę defensywną z udziałem strzelców, gdyż Tytan (Titan) zadaje obrażenia sąsiednim jednostkom, jeśli zostanie zaatakowany.

Zostało jeszcze 67% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie