Dungeon Siege 3: Uwagi ogólne
Aktualizacja:
Uwagi ogólne
Wszystkie przedmioty w grze zostały podzielone na kilka kategorii kolorystycznych, mających świadczyć o ich przydatności. Wedle założeń twórców, najgorsze artefakty to te z czarnym kółkiem w prawym dolnym rogu, nieco lepsze zostały zabarwione na zielono, naprawdę dobre na niebiesko, zaś prawdziwie epicki sprzęt oznaczono barwą brązową.

Powyższy schemat jest bardzo umowny - często zdarza się, że "niebieski" przedmiot będzie dla nas dużo bardziej opłacalny, niż ten o brązowym zabarwieniu. Kluczowe są tutaj charakterystyki, określające jakość danego sprzętu - to na nich, a nie na kolorach powinniśmy się skupić - zwłaszcza, że niektóre specjalne właściwości będą dla nas całkowicie nieprzydatne.
Oto lista najważniejszych statystyk oraz ich opis. Jak widać, niektóre są bardziej, a inne mniej istotne:
Współczynnik | Uwagi |
Atak | Odpowiada za ilość obrażeń zadawanych przez nas przy użyciu konwencjonalnych ataków - najważniejszy ze wszystkich współczynników |
Blok | Blok sprawia, że nie otrzymujemy obrażeń podczas parowania ciosów - pochłania natomiast skupienie. Zdecydowanie lepiej jest unikać ciosów, niż je blokować, w związku z czym możemy ten współczynnik całkowicie zignorować |
Chaos: wykrwawienie | Zadaje wrogom dość spore obrażenia w ciągu kilku sekund - dość istotna wartość |
Chaos: podpalenie | Zadaje średnie obrażenia przez krótki czas - umiarkowanie opłacalne |
Chaos: lód | Zadaje przeciwnikowi niewielkie obrażenia w długim czasie - nieopłacalne |
Chaos: błyskawica | Zadaje średnie obrażenia w krótkim czasie - przydatne jako dodatek do wysokiego ataku |
Chaos: trucizna | Zadaje duże obrażenia rozkładające się w długim czasie - opłacalne tylko przeciwko bossom |
Chaos: wampiryzm | Wysysa życie z wroga (przy obliczaniu ich ilości liczy się procentowa wartość naszego Ataku!) - bardzo opłacalne |
Chaos: osłabienie | Zadaje niewielkie obrażenia i zmniejsza współczynnik ataku wroga - raczej średnio przydatne |
Chaos: obumieranie | Zadaje niewielkie obrażenia, ale zwiększa wszystkie następne, jakie otrzyma wróg - przydatne przy dłuższych walkach, zwłaszcza z bossami |
Odwet | Wrogowie atakujący postać mogą otrzymać od niej obrażenia w wysokości wartości samego Odwetu. Jako, że naszym celem powinno być unikanie ciosów, współczynnik ten jest raczej niewarty uwagi |
Ogłuszenie | Jeden z istotniejszych współczynników - przy każdym ataku otrzymujemy szansę na ogłuszenie wrogów, co zwykle równa się ich szybkiej śmierci |
Osłona | Daje bardzo niewielką szansę na automatyczne ogłuszenie wroga, który nas zaatakuje - raczej nieopłacalne, bo naszą rolą jest unikanie ataków wroga, a nie przyjmowanie ich na siebie |
Pęd | Sprawia, że podczas walki otrzymujemy więcej skupienia - szalenie istotne, zwłaszcza dla Reinharta |
Wola | Wartość równie ważna, co Wytrzymałość i Atak - decyduje o ilości obrażeń, jaką zadajemy przy pomocy wszystkich umiejętności specjalnych |
Wytrzymałość | Obok Ataku i Woli najważniejszy współczynnik - decyduje o ilości naszych punktów życia |
Zbroja | Obniża ilość otrzymywanych przez nas obrażeń - podstawowa ochrona każdego bohatera |
Zguba | Zwiększa ilość zadawanych obrażeń przy trafieniach krytycznych - szczególnie opłacalne dla postaci z wysoką Zwinnością |
Zwinność | Odpowiada za szansę trafienia krytycznego - jest więc bardzo istotna, szczególnie dla Anjali |
Komentarze czytelników
Opisałem to w rozdziale "[ Akt 1 ] Zadanie główne - bitwa o Kruczy Potok".
Staraj się unikać bezpośredniego kontaktu, strzelaj do wroga i turlaj się, gdy będzie używał ataków obszarowych albo próbował do Ciebie podejść. Jeżeli grasz Lucasem, zabezpiecz się przy użyciu zdolności pasywnych i pozwól swojemu towarzyszowi ostrzelać wroga.
Więcej informacji w solucji :).
Poradnik ,fajny ale mam problem . Gram z kumplem ( ja lucas,a on reinhard) i nie mozemy sobie poradzic z bossem z pierwszego aktu. Autorze masz moze jakies porady jak ja pokonac? Przepraszam za brak polskich znakow,ale pisze ze Szkocji.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
