Uwagi ogólne | Przedmioty | Dungeon Siege III poradnik Dungeon Siege III
Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019
Uwagi ogólne
Wszystkie przedmioty w grze zostały podzielone na kilka kategorii kolorystycznych, mających świadczyć o ich przydatności. Wedle założeń twórców, najgorsze artefakty to te z czarnym kółkiem w prawym dolnym rogu, nieco lepsze zostały zabarwione na zielono, naprawdę dobre na niebiesko, zaś prawdziwie epicki sprzęt oznaczono barwą brązową.
Powyższy schemat jest bardzo umowny - często zdarza się, że "niebieski" przedmiot będzie dla nas dużo bardziej opłacalny, niż ten o brązowym zabarwieniu. Kluczowe są tutaj charakterystyki, określające jakość danego sprzętu - to na nich, a nie na kolorach powinniśmy się skupić - zwłaszcza, że niektóre specjalne właściwości będą dla nas całkowicie nieprzydatne.
Oto lista najważniejszych statystyk oraz ich opis. Jak widać, niektóre są bardziej, a inne mniej istotne:
Współczynnik | Uwagi |
Atak | Odpowiada za ilość obrażeń zadawanych przez nas przy użyciu konwencjonalnych ataków - najważniejszy ze wszystkich współczynników |
Blok | Blok sprawia, że nie otrzymujemy obrażeń podczas parowania ciosów - pochłania natomiast skupienie. Zdecydowanie lepiej jest unikać ciosów, niż je blokować, w związku z czym możemy ten współczynnik całkowicie zignorować |
Chaos: wykrwawienie | Zadaje wrogom dość spore obrażenia w ciągu kilku sekund - dość istotna wartość |
Chaos: podpalenie | Zadaje średnie obrażenia przez krótki czas - umiarkowanie opłacalne |
Chaos: lód | Zadaje przeciwnikowi niewielkie obrażenia w długim czasie - nieopłacalne |
Chaos: błyskawica | Zadaje średnie obrażenia w krótkim czasie - przydatne jako dodatek do wysokiego ataku |
Chaos: trucizna | Zadaje duże obrażenia rozkładające się w długim czasie - opłacalne tylko przeciwko bossom |
Chaos: wampiryzm | Wysysa życie z wroga (przy obliczaniu ich ilości liczy się procentowa wartość naszego Ataku!) - bardzo opłacalne |
Chaos: osłabienie | Zadaje niewielkie obrażenia i zmniejsza współczynnik ataku wroga - raczej średnio przydatne |
Chaos: obumieranie | Zadaje niewielkie obrażenia, ale zwiększa wszystkie następne, jakie otrzyma wróg - przydatne przy dłuższych walkach, zwłaszcza z bossami |
Odwet | Wrogowie atakujący postać mogą otrzymać od niej obrażenia w wysokości wartości samego Odwetu. Jako, że naszym celem powinno być unikanie ciosów, współczynnik ten jest raczej niewarty uwagi |
Ogłuszenie | Jeden z istotniejszych współczynników - przy każdym ataku otrzymujemy szansę na ogłuszenie wrogów, co zwykle równa się ich szybkiej śmierci |
Osłona | Daje bardzo niewielką szansę na automatyczne ogłuszenie wroga, który nas zaatakuje - raczej nieopłacalne, bo naszą rolą jest unikanie ataków wroga, a nie przyjmowanie ich na siebie |
Pęd | Sprawia, że podczas walki otrzymujemy więcej skupienia - szalenie istotne, zwłaszcza dla Reinharta |
Wola | Wartość równie ważna, co Wytrzymałość i Atak - decyduje o ilości obrażeń, jaką zadajemy przy pomocy wszystkich umiejętności specjalnych |
Wytrzymałość | Obok Ataku i Woli najważniejszy współczynnik - decyduje o ilości naszych punktów życia |
Zbroja | Obniża ilość otrzymywanych przez nas obrażeń - podstawowa ochrona każdego bohatera |
Zguba | Zwiększa ilość zadawanych obrażeń przy trafieniach krytycznych - szczególnie opłacalne dla postaci z wysoką Zwinnością |
Zwinność | Odpowiada za szansę trafienia krytycznego - jest więc bardzo istotna, szczególnie dla Anjali |