Disco Elysium: Przyjrzyj się straszykowi - solucja Disco Elysium porady, solucja
Straszyk to wielki insekt z wyspy z Disco Elysium. W solucji opisaliśmy związany z nim quest Przyjrzyj się straszykowi – jak bezpiecznie zbliżyć się do insekta, zrobić jego zdjęcie i nawiązać kontakt ze straszykiem.
Ostatnia aktualizacja: 22 lipca 2024
Przyjrzyj się straszykowi to tytuł zadania z gry Disco Elysium, które możecie odblokować po wyciągnięciu zeznania od Dezertera na wyspie. Opis przejścia zamieszczony w naszym poradniku podpowiada jak rozpocząć quest, jak uniknąć wypłoszenia straszyka oraz jak zaliczyć test umiejętności z próby skomunikowania się z tą tajemniczą kreaturą.
Odblokowanie zadania
Tytułowy wielki insekt może pojawić się po przesłuchaniu Dezertera - jest to częścią głównych zadań Spraw, aby dezerter przyznał się do winy oraz Wyciągnij z niego motyw opisanych na poprzednich stronach solucji.
Po wydobyciu zeznania od Dezertera i poznaniu powodu zamordowania wisielca postanowicie go aresztować. Przeszkodzi Wam w tym straszyk. O pojawieniu się insekta możecie dowiedzieć się z wyprzedzeniem zaliczając test umiejętności Percepcja. Nie jest on obowiązkowy do otrzymania zadania.
Straszyk pojawi się w trawie na północ od Was przy próbie odejścia od ogniska i wyruszenia z Dezerterem z powrotem w stronę łodzi.
Polecamy zapisać w tym momencie grę, bo przed Wami kilka trudniejszych testów umiejętności.
Zbliżenie się do insekta
Z podejściem do straszyka bez wypłoszenia insekta powiązany jest test umiejętności Elektrochemia. Szanse możecie zwiększyć poprzez zaliczenie pobocznego questu Znajdź kryptozoologa Morella - od mężczyzny mogliście otrzymać feromony. Dodatkowo możecie założyć elementy ubioru, które zwiększają Elektrochemię.
Obejrzenie insekta
Zaliczenie testu pozwoli Wam kontynuować oglądanie insekta, a jego zawalenie sprawi, że straszyk ucieknie.
Jeżeli Kim jest z Wami, to warto się zgodzić żeby wykonał zdjęcie straszyka. W przypadku podróżowania z Cuno akcja ta niestety nie jest dostępna.
Możecie podjąć próbę dotknięcia insekta oraz komunikacji z insektem - ta druga akcja to test umiejętności Wewnętrzne imperium. Jego szanse powodzenia (oprócz odpowiedniego stroju) zwiększy m.in. wcześniejsza "rozmowa" z wisielcem obok Whirling-in-Rags.
Pomyślny test pozwoli Wam zadać straszykowi kilka pytań. Niezależnie od przebiegu spotkania straszyk docelowo opuści to miejsce.
Warto przeszukać gniazdo straszyka, w którym są 2 przedmioty - Luneta karabinowa T-9/32 oraz Hełm Fairweather T-500 (+1 do umiejętności Półmroczność, -1 do Przekonywanie).
Jeśli zebraliście już wcześniej pozostałe elementy pancerza T-500, to możecie teraz zbadać fioletową kulę i zaliczyć poboczny quest Znajdź wszystkie części pancerza.
Zakończenie zadania
Na koniec zadania musicie powrócić do Dezertera. Ze względu na jego stan zdrowia postanowicie pozostawić mężczyznę na wyspie i powrócić na główny ląd bez niego.
Otrzymacie 15XP i rozpocznie się ostatni główny quest Powrót.