Disco Elysium: Określ miejsce, z którego padł strzał - solucja Disco Elysium porady, solucja
Określ miejsce, z którego padł strzał to zadanie z gry Disco Elysium powiązane ze strzelcem. Solucja z tej strony poradnika wyjaśnia jak zbadać okno w pokoju Klaasje i gdzie znaleźć ślady po nabojach – kryjówkę strzelca.
Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2024
Odnalezienie strzelca z gry Disco Elysium to część zadania Określ miejsce, z którego padł strzał. Opis przejścia z naszego poradnika wyjaśnia jak obejrzeć okiennicę w Whirling-in-Rags, gdzie są miejsca do szukania śladów po nabojach oraz jak ustalić skąd oddany został strzał przez tajemniczego snajpera.
Odblokowanie zadania
Musicie przesłuchać Klaasje na balkonie Whirling-in-Rags w ramach zadania Wyciągnij całą historię z Titusa. Od Klaasje możecie dowiedzieć się o strzelcu i o tym, że wystrzelony pocisk trafił w okno jej pokoju hotelowego.
Wyjdźcie z balkonu i po znalezieniu się w małym pokoju na piętrze zbadajcie okiennicę zaznaczoną na obrazku.
Musicie zaliczyć test umiejętności Matematyka wzrokowa - radzimy zapisać stan gry przed testem i założyć elementy ubioru, które tymczasowo zwiększą tę umiejętność u Harry'ego.
Jeśli wypuściliście Klaasje podczas zadania Aresztuj Klaasje, to po ukończonej konfrontacji z questu Wróć do Whirling-in-Rags znajdziecie w pokoju hotelowym prezent od niej, który dodaje +6 do testu Matematyka wzrokowa.
Obejrzenie okna hotelowego
Poprawnie wykonany test odblokuje zadanie i pozwoli Wam przystąpić do dokładniejszej analizy - pojawi się lista 3 potencjalnych miejsc, z których mógł zostać oddany strzał. Są to promenada, Kraniec oraz wyspa.
Poszukanie śladów po nabojach
2 z 3 lokacji z listy są opcjonalne - nie musicie ich badać i nie pozwolą one Wam na znalezienie śladów po nabojach, ani na dokonanie istotnych postępów w queście.
Promenada - Nie docierajcie na promenadę, tylko do budynku Feld (to ten z dużym muralem i drabiną prowadzącą na dach), co jest częścią zadania Poszukaj Ruby na wybrzeżu. Wewnątrz budynku jest mały otwór na ścianie bunkra (powyższy obrazek). Pojawi się kula Matematyki wzrokowej. Nie jest to miejsce oddania strzału.
Kraniec - Musicie dotrzeć do północno-zachodniej części mapy, na północ od budynku Feld. Jest to możliwe w dowolnym momencie od momentu odblokowania zachodniego Martinaise w 3 dniu gry. Pojawi się kula Matematyki wzrokowej (powyższy obrazek). Nie jest to miejsce oddania strzału.
Wyspa - Zbadanie tej lokacji jest możliwe dopiero w końcowej części gry - po odblokowaniu zadania Udaj się na wyspę i użyciu łodzi w wiosce rybackiej.
Podczas eksploracji wyspy możecie odnaleźć materac - gniazdo snajpera. Jest to ta sama zrujnowana lokacja, w której odnajduje się kanister.
Bohaterowie przeanalizują to miejsce i dojdą do wniosku, że to miejsce oddania strzału z karabinu. W nagrodę otrzymacie 70XP.