Disco Elysium: Jak wyleczyć obrażenia? Disco Elysium porady, solucja
Harrier du Bois – bohater Disco Elysium – posiada kilka pasków zdrowia, które może utracić w dialogach oraz działaniach. Utrata całkowitego zdrowia równa się śmierci i przegranej, dlatego dowiedzcie się, jak wyleczyć obrażenia.
Ostatnia aktualizacja: 4 listopada 2022
Z tej strony poradnika do gry Disco Elysium dowiesz się, jak wyleczyć bohatera, gdy ucierpiało jego zdrowie (Health) lub morale.
W grze Disco Elysium poziom samopoczucia bohatera określają dwa parametry: zdrowie (Health) związane z atrybutem Endurance oraz morale uzależnione od atrybutu Volition. Gdy poziom któregoś z tych dwóch parametrów spadnie do zera, Harrier Du Bois umrze, więc warto wiedzieć, jak poradzić sobie w krytycznych sytuacjach.
Bohater może tracić punkty zdrowia z różnych powodów, np. nieudany test umiejętności czy niefortunny wypadek, ale warto także zaznaczyć fakt, że Harry może tracić punkty zdrowia (Health) i morale w trakcie rozmów. Dobrym przykładem jest tutaj pierwsza rozmowa z szefem Unii Evrart'em Claire - Harrier straci 1 punkt zdrowia, gdy usiądzie na szczególnie niewygodnym krześle (chyba że zdasz pomyślnie pasywny test Pain Treshold).
Poziom zdrowia i morale postaci wyświetla się tuż nad jego kartą, w lewym dolnym rogu ekranu. Pomarańczowy pasek symbolizuje zdrowie (Health), a niebieski morale. Każdy z nich może być podzielony na mniejsze odcinki, w zależności od poziomu powiązanego z nim atrybutu. Nad paskami zdrowia można także zauważyć ilość przedmiotów leczniczych, które można wykorzystać - wystarczy w nie kliknąć, a bohater natychmiast zażyje lekarstwo.
W grze Disco Elysium poziom zdrowia i morale można wyleczyć na kilka sposobów:
- Przedmioty lecznicze: do znalezienia w różnych pojemnikach i kontenerach, do kupienia w kiosku Frittte;
- Odpoczynek w łóżku: całkowicie regeneruje zdrowie i morale bohatera;
- W trakcie dialogów: w niektórych przypadkach wybranie odpowiedniej opcji dialogowej lub zaliczenie testu umiejętności może przywrócić zdrowie lub morale.